Výměna oleje v motoru

Moderátor: Moderátoři

Re: Výměna oleje v motoru

Příspěvekod dmatej » sob čer 19, 2010 23:04

plavec píše:Rád bych jen vědel několik informací, jak vyměnujete olej? Sundaváte ten plech pod motorem? A na Filtr lezete taky zespodu? Já budu muset, protože, zvrchu mi vadí lpg vedení.

Kalina: plech jsem nesundaval dokonce ani u výměny převodovýho oleje ne. Na filtr lezu zespoda, líp se vyndavá (shora se mi to snad ani nikdy nepovedlo).

Psát ti po dvou letech "zaber" asi smysl nemá :D

Nalejvám teď Elf/Total Classic 10W40 3l za 411 (3x137) Kč od firmy http://olfima.cz - v dodávce jsou dokonce i technické listy atp., což u mě zabodovalo :)
Filtr kupuju Filtron 520/1 olejovej a AP006 vzduchovej.

Bílý filtry dělá Mann ... ale s latinkou :D
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto).
Uživatelský avatar
dmatej
 
Příspěvky: 2844
Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
Bydliště: Přehýšov

Příspěvekod radek mb » ned čer 20, 2010 09:37

Tak jsem zjistil,že vlastně za celou dobu,co mám desítku,jsem ještě neměnil olej.Jen ho doléval.Přes 50 000 km.... :oops: .Opravdu se stydím,budu muset desině udělovat větší pozornost,je to taková popelka proti ,dříve sedmě,nyní šestce.
Takže byla nalita polosyntetika ,olej značky XT.Je nuevěřitelné,co může s motorem udělat nový olej.Motor je výrazně tišší.
Rovnou jsem vyměnil vzduchový filtr,Champion,který jsem koupil u pana Nedbala v Sadské.Motoru se lépe dýchá.Snad to není jen "placebo efekt",prostě se mi zdá,že to jede lépe.
EAST RUNNER БРИГАДА.
ŠKODA Octavia II 1,9 TDi
Bratrstvo Vana Tallinn
/ KAWASAKI KLE 500 ČZ 175/477 ČZ 250/485 ČZ 175/487
Uživatelský avatar
radek mb
 
Příspěvky: 5186
Registrován: sob zář 18, 2004 01:38
Bydliště: okr.MB

Příspěvekod Michal Pokorný » ned čer 20, 2010 09:51

radek mb píše:Tak jsem zjistil,že vlastně za celou dobu,co mám desítku,jsem ještě neměnil olej.Jen ho doléval.Přes 50 000 km

:koko:
Šmarja a já si minule u 2104 vyčítal i těch 10000, jezdím většinou couračky, tak raději měním dříve. Tak to jsem ještě dobrák 8)
VAZ 2101, VAZ 2104, Škoda Fabia 1,4 16V
ex. 2xVAZ 2101, 2xVAZ 2105, 2xVAZ 21044i, Škoda Favorit 135 GLXi, VAZ 2111, Lada 4x4, Peugeot 206 1,4 HDi, VAZ 2104
Uživatelský avatar
Michal Pokorný
 
Příspěvky: 3822
Registrován: ned led 28, 2007 20:53

Příspěvekod zelvotron » ned čer 20, 2010 09:57

radek mb píše:Přes 50 000 km.... :oops: .Opravdu se stydím


Fuj, styď se :mrgreen: ale tak jestli se to průběžně obměňovalo samo :-)

Taky jsem se k tomu včera dokopal, byl to už hnus, přitom interval jsem dodržel, jak to asi musí vypadat po padesáti...

Mimochodem kolik tak obměníte? Já s bídou tři litry. A na filtr lezu zásadně zvrchu. :P
21113 >>> 21113 >>> 21113

Komu není rady, tomu není pomoci.
Uživatelský avatar
zelvotron
 
Příspěvky: 6273
Registrován: čtv lis 23, 2006 10:32
Bydliště: Praha

Příspěvekod tavri » ned čer 20, 2010 14:47

Já zásadně zespodu. Vždy na rampě.
Taky asi 3 litry. Ze 4 litrového kanystru zbyde asi litr a ten použiju na dolévání do příští výměny, olej mi auto moc nežere.
Dodge Avenger 2.0 VVT
Uživatelský avatar
tavri
 
Příspěvky: 1393
Registrován: pát čer 24, 2005 12:43
Bydliště: Trutnov

Příspěvekod Štěpán » ned čer 20, 2010 14:50

Radku, nech tam ten olej do odjezdu do estonska a před odjezdem tam radši dej ještě jednou novej čistej i s filtrem. Abys pak po návratu nemusel schánět novej motor nebo dělat generálku tomuhle.
Štěpán
 

Příspěvekod Laďuša » ned čer 20, 2010 14:55

To bláho, Radku, doufej, že to tady nebude číst Marek :mrgreen:
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]

Chatka 12 forever :toothy10: ►Stodolní II◄ :) Estonian-czech crazy night :partyman: Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno ;) Tři sestry <|||> Ladagang 8) °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova

Haben Sie Bratwurst?

:!: keréklampás :!:
Uživatelský avatar
Laďuša
 
Příspěvky: 12117
Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
Bydliště: Klatovy / Plzeň

Příspěvekod dmatej » ned čer 20, 2010 15:49

Mám stejný motor, vypustím vždycky 2.9-3.0 litru, dolejvám 3.0-3.4. Měním po 10 tisících, poctivě i s filtrem, byť má Kalina psáno 15 tisíc.

Radku, Radku, ty ostudo! :lol:
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto).
Uživatelský avatar
dmatej
 
Příspěvky: 2844
Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
Bydliště: Přehýšov

Příspěvekod radek mb » ned čer 20, 2010 15:56

dmatej píše:Radku, Radku, ty ostudo!


Dobrá,vyhlašuju sám na sebe veřejný ladalynč,zasloužím si to... :? :)
EAST RUNNER БРИГАДА.
ŠKODA Octavia II 1,9 TDi
Bratrstvo Vana Tallinn
/ KAWASAKI KLE 500 ČZ 175/477 ČZ 250/485 ČZ 175/487
Uživatelský avatar
radek mb
 
Příspěvky: 5186
Registrován: sob zář 18, 2004 01:38
Bydliště: okr.MB

Příspěvekod plavec » ned čer 20, 2010 16:36

radek mb, Na kolikpak Tě přišla ta "jarní očistná kůra"
Na prodej přebytečné N.D. na Ladu 111: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... rod%C3%A1m
znamení : KozoHroch :-D
Uživatelský avatar
plavec
 
Příspěvky: 4713
Registrován: ned črc 22, 2007 19:38
Bydliště: Pelhřimov

Příspěvekod radek mb » ned čer 20, 2010 21:26

Olej 350 kč za 5 litrů (běžně se prodává za 160 kč litr),olejový filtr cca 80 kč a 250 kč za vzduchový filtr.
EAST RUNNER БРИГАДА.
ŠKODA Octavia II 1,9 TDi
Bratrstvo Vana Tallinn
/ KAWASAKI KLE 500 ČZ 175/477 ČZ 250/485 ČZ 175/487
Uživatelský avatar
radek mb
 
Příspěvky: 5186
Registrován: sob zář 18, 2004 01:38
Bydliště: okr.MB

Příspěvekod zelvotron » pon čer 21, 2010 08:07

Rampa, takovej luxus nemám :) , ale k tomu filtru zespoda se musí blbě když se nesundá plech, ne? Zvrchu je tam slušnej přístup.
21113 >>> 21113 >>> 21113

Komu není rady, tomu není pomoci.
Uživatelský avatar
zelvotron
 
Příspěvky: 6273
Registrován: čtv lis 23, 2006 10:32
Bydliště: Praha

Příspěvekod tavri » pon čer 21, 2010 12:37

Kdepak, jak končí plech, strčit tam ruku spíš od středu vozidla než od kola, kousek vedle lambda sondy, neříznout se a nespálit se o svody.
Otevřít kapotu, denní světlo to prosvítí, není nutná baterka. Teda já mám rampu open air :-)
Nějak si to neumím představit z vrchu, strčit hlavu k motoru a rukou šmrdlat kdoví kde :-)
Dodge Avenger 2.0 VVT
Uživatelský avatar
tavri
 
Příspěvky: 1393
Registrován: pát čer 24, 2005 12:43
Bydliště: Trutnov

Příspěvekod zelvotron » pon čer 21, 2010 13:05

Je to právě v pohodě, jenom se samozřejmě musí dávat bacha na vejfuk a trubku od vodního čerpadla. Stoupneš si k pravýmu blatníku čelem proti směru jízdy, trochu se nahneš a pravou ruku zanoříš za motor a je to. Nebou levou a to pak se chce od blatníku naklonit nad motor, nahoře nepálí jen tak příjemně hřeje :)
21113 >>> 21113 >>> 21113

Komu není rady, tomu není pomoci.
Uživatelský avatar
zelvotron
 
Příspěvky: 6273
Registrován: čtv lis 23, 2006 10:32
Bydliště: Praha

Příspěvekod plavec » pon čer 21, 2010 14:13

Nejlepčí je přístup u favorita.Pěkně zvrchu a zepředu :mrgreen:
Jinak když u lady není ten plech pod motorem,tak se to pěkně dá zespoda taky.
Když na pravý straně nejsou lpg blbosti tak je to zvrchu slušnej přístup.
Na prodej přebytečné N.D. na Ladu 111: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... rod%C3%A1m
znamení : KozoHroch :-D
Uživatelský avatar
plavec
 
Příspěvky: 4713
Registrován: ned črc 22, 2007 19:38
Bydliště: Pelhřimov

PředchozíDalší

Zpět na Hnací soustava

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků

cron