Výměna oleje v motoru

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
plavec
Příspěvky: 4714
Registrován: ned črc 22, 2007 19:38
Bydliště: Pelhřimov

Výměna oleje v motoru

Příspěvek od plavec »

Rád bych jen vědel několik informací, jak vyměnujete olej? Sundaváte ten plech pod motorem? A na Filtr lezete taky zespodu? Já budu muset, protože, zvrchu mi vadí lpg vedení.
Ale ouha, teď jsem vzal za klíč, že povolím výpušťák, a ten nejde za boha povolit, klíč jsem ohnul a bojím se že když škubnu, tak ho urvu a zůstane ve vaně.Co pak s tím?Půjde to přetočit na větší závit,popř. jaký? Vypadá to, že to auto dostalo poslední olej v Rusku, a Vasil nebo Ivan to zavařil obalenou elektrodou. :shock: :D Kluci, já mám strach za to škubnout.Co mi poradíte?
Na prodej přebytečné N.D. na Ladu 111: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... rod%C3%A1m
znamení : KozoHroch :-D
Uživatelský avatar
zelvotron
Příspěvky: 6275
Registrován: čtv lis 23, 2006 10:32
Bydliště: Praha

Příspěvek od zelvotron »

Taky mi to nešlo povolit, ale předemnou to utahovali Mělníkovci. Nakonec se to povolilo, ale byl to boj. Taky si pořádně uvědom na jakou stranu točit :-D Pořádně za to vem, v nejhorším to urveš :P :lol:
21113 >>> 21113 >>> 21113

Komu není rady, tomu není pomoci.
Erik
Příspěvky: 398
Registrován: stř čer 02, 2004 08:12
Bydliště: Třebenice

Příspěvek od Erik »

Plavče, jen bacha, až budeš povolovat filtr, je tam hned vedle čidlo hladiny oleje, ať si ho neponičíš.
1991 až 1995 Š 445 (r. v. 1958)
1994 až 1999 LADA 2101 (r. v. 1980)
1998 až 2003 Lada 21061 - 1500s (r. v. 1984)
2002 až 2008 Lada 2111 (r. v. 2000)
2008 dosud Honda Civic 1,4 Si, 6g sedan (r. v. 1998) - Vendelín
Uživatelský avatar
plavec
Příspěvky: 4714
Registrován: ned črc 22, 2007 19:38
Bydliště: Pelhřimov

Příspěvek od plavec »

zelvotron píše:Taky mi to nešlo povolit, ale předemnou to utahovali Mělníkovci. Nakonec se to povolilo, ale byl to boj. Taky si pořádně uvědom na jakou stranu točit :-D Pořádně za to vem, v nejhorším to urveš :P :lol:
No byl bych radši, kdyby to urval někdo jinej aby to bylo na něj a musel to opravit on.Jaký je tam šroub? Průměr x délka? Já jen kdybych to urval, tak na jaký závit by to šlo přetočit a jestli tu velikost závitníku mám vůbec doma. :lol:
Na prodej přebytečné N.D. na Ladu 111: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... rod%C3%A1m
znamení : KozoHroch :-D
Uživatelský avatar
plavec
Příspěvky: 4714
Registrován: ned črc 22, 2007 19:38
Bydliště: Pelhřimov

Příspěvek od plavec »

Erik píše:Plavče, jen bacha, až budeš povolovat filtr, je tam hned vedle čidlo hladiny oleje, ať si ho neponičíš.
nojo, tak to mě vůbec nenapadlo, díky za Tip Eriku.
Na prodej přebytečné N.D. na Ladu 111: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... rod%C3%A1m
znamení : KozoHroch :-D
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
Příspěvky: 11031
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Křečík Barbuška »

plavec píše:tak na jaký závit by to šlo přetočit a jestli tu velikost závitníku mám vůbec doma.
Řekl bych, že tam bude malé stoupání, aby těsnilo, zkus to poklepat a zkusit trhnout (rozumě) jak v teplém tak i ve schlazeném stavu. Na "nových" máte také vnitřní šestihran jako klasiky, nebo normální hlavu?
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
plavec
Příspěvky: 4714
Registrován: ned črc 22, 2007 19:38
Bydliště: Pelhřimov

Příspěvek od plavec »

Máme šestihranou hlavu na 17ku klíč.Zkoušel jsem to na teplým motoru, protože jsem si myslel že se ta díra roztáhne za tepla a spíš povolí.Jenže jsem si tím pokusem vyrobil excentrický očkový klíč. 8) Ráno zkusím na studeným a ještě tu hlavu poklepu kladívkem. :roll:
Na prodej přebytečné N.D. na Ladu 111: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... rod%C3%A1m
znamení : KozoHroch :-D
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
Příspěvky: 11031
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Křečík Barbuška »

Základem je kvalitní očkový klíč či gola a prudké trhnutí nikoliv tah, ještě bych tu hlavu a místo styku s vanou odrhl oceláčem a aplikoval brzdovku, sice to moc nepomůže, ale pro lepší pocit, třeba je potíž právě v místě styku hlavy s vanou. Buď rád, že tam nemáte ten vnitřní šestihran, tam bych tuto situaci viděl méně příjemnou.
Naposledy upravil(a) Křečík Barbuška dne pon úno 11, 2008 20:25, celkem upraveno 1 x.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Maysner
Příspěvky: 3209
Registrován: čtv črc 06, 2006 13:22
Bydliště: Brno

Příspěvek od Maysner »

urcite si dej pozor na kterou stranu tocis. kamos na escortu zlomil nastavec na racnu a pak druhej den zjistil ze to dotahoval :roll:
E36 330i coupe skoro Alpina, Mauritiusblau Metallic - Crash Packet
Dokud karu nerozdelas, nevis o ni nic :-P

Chatka 12 forever
Buková Drift Challenge Team
Romania team 2009
Uživatelský avatar
plavec
Příspěvky: 4714
Registrován: ned črc 22, 2007 19:38
Bydliště: Pelhřimov

Příspěvek od plavec »

Koko Loko píše:Základem je kvalitní očkový klíč či gola a prudké trhnutí nikoliv tah, ještě bych tu hlavu a místo styku s vanou odrhl oceláčem a aplikoval brzdovku, sice to moc nepomůže, ale pro lepší pocit, třeba je potíž právě v místě styku hlavy s vanou. Buď rád, že tam nemáte ten vnitřní šestihran, tam bych tuto situaci viděl méně příjemnou.


Ten vnitřní šetstihran asi zmařil kdekdo , se ani nedivím. ty hrany se museli tak ožvejkat, že z výměny oleje se stala někdy i výměna vany. :roll: Jestli si dobře vzpomínám, měl jsem podobnej šroub na Citroenu BX.A kdoví jestli to nebylo na Thorx
Na prodej přebytečné N.D. na Ladu 111: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... rod%C3%A1m
znamení : KozoHroch :-D
Tom007
Příspěvky: 52
Registrován: sob pro 29, 2007 21:12
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tom007 »

asi bych to udělal za tepla a pokud si zničil klič a zatka se neožvejkla,Vem si pořadny nařadi natukni tam ořišek a přes trubku trhni.Filtr stači dotahnout,povolit ručne.O zavit se neboj ,to ti praskne v tom svaru kolem to je horši.dej pod zatku novej kroužek zlatej rozpal ho do ruda a hod do vody,mužeš to maznout medenou,grafit vazelinou.Dotahni s citem,ne jak oni.
Tom
Uživatelský avatar
JmJ
Příspěvky: 6488
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Příspěvek od JmJ »

plavec píše:Máme šestihranou hlavu na 17ku klíč.Zkoušel jsem to na teplým motoru, protože jsem si myslel že se ta díra roztáhne za tepla a spíš povolí.Jenže jsem si tím pokusem vyrobil excentrický očkový klíč. 8) Ráno zkusím na studeným a ještě tu hlavu poklepu kladívkem. :roll:


dira se neroztahuje, roztahuje se material, tedy bych rekl, ze se dira zmensi a navic se roztahne sroub. Takze bych rekl, ze za studena to muze byt lepsi.

Obcas pozoruju jak kolega nebo pracovnici na pilach opravuji manipulacni linky Baljer-Zembrod a vypozoroval jsem, ze velka paka zmuze opravdu lecos :-)
MFP
wergl I - 2104 - melt down
wergl II - 2104 - rebuild succeded
wergl III - 21113 - sold (Chester's new)
wergl IV - i30 - tout est bleu
Wolf
Příspěvky: 1246
Registrován: úte čer 01, 2004 11:14
Bydliště: Kraj Lučanů
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Wolf »

Ja jestli mohu doporucit, tak urcite nepouzivej prstynek ani plochy klic, ale sestihranny orisek Gola a pokud je to dorvane pak je na nej nejlepsi nasadit momentak, anebo T-kus s nastavenim, a to driv, nez se hrany ozvykaji. At nedopadnes jako ja pred casem, kdy mi jeste pri garancni prohlidce ozvejkali hrany a pak jsem musel na ten sroub navarit kus kulatiny, abych ho vysrouboval a nemusel sundavat vanu. A v te pozici, v jake jsem pod autem lezel to nebyla vubec legrace :D . Jinak ten sroub se neutrhne, vzdyt je rusky :mrgreen:
Tom007
Příspěvky: 52
Registrován: sob pro 29, 2007 21:12
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tom007 »

to pujde i za tepla,at to lepe vyteče.
Tom
Uživatelský avatar
JmJ
Příspěvky: 6488
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Příspěvek od JmJ »

Tom007 píše:to pujde i za tepla,at to lepe vyteče.


jiste, samotna vymena musi jit za tepla. za studena by to mohlo jit jen lepe uvolnit/povolit.
MFP
wergl I - 2104 - melt down
wergl II - 2104 - rebuild succeded
wergl III - 21113 - sold (Chester's new)
wergl IV - i30 - tout est bleu
Odpovědět

Zpět na „Hnací soustava“