Geometrie vozu a řízení

Moderátor: Moderátoři

Geometrie vozu a řízení

Příspěvekod tavri » sob led 12, 2008 21:00

Protože mám pocit, že mi auto trochu na silnici plave, stavil jsem se v pátek cestou do Prahy v Sadské, přeptat se na možnost dotáhnutí hřebenu. Prý to dělá špatná geometrie, tak mi ji tedy ověřili a naměřili 1 mm rozbíhavost. Tak prej, že mi to rádi seřídí, nešly mu však kvůli korozi povolit ty závitové díly na řídících tyčích. Tak jenom vyťuknul čep řízení na levém kole a otočil ho o 360°, tedy 1 závit povolil. Pan Nedbal osobně :!: Teď mám sbíhavost 1 mm, snad jako správně, ale příčku volantu mám nakřivo, což mě tedy při jízdě silně irituje. Proboha, čekal bych od servisu s tak dobrým jménem profesionálnější přístup. Takhle se přeci geometrie neseřizuje.
Auto však plave úplně stejně :!: a ještě k tomu teď nepatrně táhne doprava. Asi to budu muset vrátit zpátky, ještě že jsem si před lety koupil v Polsku stahovák.
Teda já mám smůlu, 3 stovky v prdeli, mimochodem za 20 minut takovýhle práce na h... :evil:
Nezkoušel jste někdo utahovat ten hřeben? Vyloženě cítím vůli volantu.
Dodge Avenger 2.0 VVT
Uživatelský avatar
tavri
 
Příspěvky: 1393
Registrován: pát čer 24, 2005 12:43
Bydliště: Trutnov

Příspěvekod plavec » ned led 13, 2008 15:38

tavri píše:Teda já mám smůlu, 3 stovky v prdeli, mimochodem za 20 minut takovýhle práce na h... :evil:


Tomu říkáš smůla? Podívej se na mojí 111ku, to je smula sama o sobě, od září jen dolejvám vodu a experimentuju, a měním kde co a nakonec vyměním všechny ty vnitřnosti a pak zjistím že to je taková věc, na kterou je nejblbějsí přístup- topení. :!: Ale to je trochu bokem.
Ten volant není přeci problém vyndat a přetočit, já takle hledal nejlepší polohu volantu asi 3 dny, vždycky jsem dojel do práce z práce a doma pootočil, až byl tak jak být má.
Měli na tu geometrii vůbec přípravky?Nebo jen tak střelili od boku že tam je ten 1mm? :wink:
Zapoměl jsem podotknout- U nás myslím chtěji za geometrii 350Kč, teda jestli nezvedly ceny.
Na prodej přebytečné N.D. na Ladu 111: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... rod%C3%A1m
znamení : KozoHroch :-D
Uživatelský avatar
plavec
 
Příspěvky: 4713
Registrován: ned črc 22, 2007 19:38
Bydliště: Pelhřimov

Příspěvekod Křečík Barbuška » ned led 13, 2008 16:54

Ne že bych tomu rozuměl, ale nemělo by se při seřizování sbíhavosti šaškovat na obou stranách souměrně? Nebo přišli vyloženě na to, že chyba je jen na jedné straně? :scratch:

Asi ti to nepomůže, ale něco o hřebenech u konkurence :) . http://skoda.panda.cz/clanek.php3?id=473
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
 
Příspěvky: 11023
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Příspěvekod plavec » ned led 13, 2008 17:06

Asi si mysleli že u tohohle auta se dělá všechno naopak. Bych se ani nedivil, kdyby v něm byl někde zavařený v kastli kalašnikov :lol: U traktoru jsme to taky seřizovali na každě straně stejně.Když dvě otáčky závitu na pravý kolo, tak i dvě otáčky na levý kolo.
Na prodej přebytečné N.D. na Ladu 111: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... rod%C3%A1m
znamení : KozoHroch :-D
Uživatelský avatar
plavec
 
Příspěvky: 4713
Registrován: ned črc 22, 2007 19:38
Bydliště: Pelhřimov

Příspěvekod tavri » ned led 13, 2008 17:57

Jak píše kokoloko, chtělo to posunout půl závitu na každé straně. Chtělo si to víc vyhrát, když to nešlo povolit, třeba ty závity na obou stranách vyhřát autogenem nebo tak něco. Ale takhle mi to seřídil, jako kdyby tam přijela blondýna. Ujištění, že teď to bude v pořádku, už věřit nebudu. Gumy se mi dosud sjížděly rovnoměrně a auto nikam netáhlo, kdoví co to udělá teď.
Nechám si to u garážníka povolit a pak zajedu do nějakýho normálního servisu kde mají optiku. Tý mašince v Sadský moc nevěřím. Snímá to z gum, což může mít vliv na odchylku měření, nevím jestli není jedna vůči druhé malinko podhuštěná apod. Navíc na zimákách Debica Frigo :-) Slušný nádobíčko na geometrii mají v Ladaservisu Česká Skalice.
Celkem nic proti té ceně, ale potřeboval jsem utáhnout řízení a ne rozkurvit geometrii.
Musím zjistit jak se utahuje hřeben, jako kdysi u Trabanta. Tam byla taková okružná matka, ta se poťukala kladívkem, zasunula dovniř pastorek a šroubek se utáhnul. Tady je něco zespoda a zatím nevím jak na to. Ta vůle není nic tragického, ale radši bych to měl přesný, když s tím valím po D11 160 km/hod :-D Na tom novém úseku je sakra moc zatáček.
plavec: přeštelovat volant mě taky napadlo, je tam ten tisícihran, nevíš kolik jich tam je přesně, abych měl představu o úhlech.
Dodge Avenger 2.0 VVT
Uživatelský avatar
tavri
 
Příspěvky: 1393
Registrován: pát čer 24, 2005 12:43
Bydliště: Trutnov

Příspěvekod plavec » ned led 13, 2008 18:30

tavri, Člověče to nevím, kolik, asi jich tam bude 999+1 zdarma :P Ale když to je těžký, spíš záleží jak moc potřebuješ ten volant pootočit.Vylopuni ten ruský nápis LADA třeba šroubovákem a pak to chce ráčnu+krátký nástavec a ořech asi 24mm.Když se netrefíš přesně tak si možná i zatroubíš a pak Ti to líp pujde.Otoč to jen o kousek míň, než si myslíš že by to mělo tak být.A tu krytku na mačkátko klaksonu tam nedávej,utáhni a chvíli si pojezdi po rovince a pak už jen dolaďuj.Takle jsem to dělal já, ale myslím, že je Ti ten postup naprosto jasný, protože to zvládnul každý kdo se do toho koukal. Odkdy se u nás jezdí 160?Co kdybych jel proti Tobě a udělali jsme bum?
Na prodej přebytečné N.D. na Ladu 111: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... rod%C3%A1m
znamení : KozoHroch :-D
Uživatelský avatar
plavec
 
Příspěvky: 4713
Registrován: ned črc 22, 2007 19:38
Bydliště: Pelhřimov

Příspěvekod Štěpán » ned led 13, 2008 18:39

Měl jsem na samaře rozbíhavost 1 mm a bylo to perfektní. Osobně si myslím, že na předokolkách by měla být buď 0 nebo 0,5 mm rozbíhavost. Ono totíž kola v záběru se trochu posunou dopředu a rázem je z toho sbíhavost.
V papírech ale je napsáno, že to musí být 0°
Štěpán
 

Příspěvekod tavri » ned led 13, 2008 18:41

plavec: ok. Kdybys jel proti mě na dálnici v protisměru, tak by to bylo na Nově a lidi by se konečně dozvěděly o "nových" Ladách. Ale zase by bylo o dvě míň, což by byla statisticky velká ztráta.
Dodge Avenger 2.0 VVT
Uživatelský avatar
tavri
 
Příspěvky: 1393
Registrován: pát čer 24, 2005 12:43
Bydliště: Trutnov

Příspěvekod tavri » ned led 13, 2008 18:42

Štěpán Getsko: já si vzpomínám, že na Tavrii taky byla rozbíhavost.
Hmm, dám to tedy radši zpátky jak to bylo. :(
Dodge Avenger 2.0 VVT
Uživatelský avatar
tavri
 
Příspěvky: 1393
Registrován: pát čer 24, 2005 12:43
Bydliště: Trutnov

Příspěvekod Štěpán » ned led 13, 2008 18:45

Tadu jsou hodnoty, jak mají být na samře. Na nových je to to samé v bledě modrým...
Někde uprostřed to sepsal Marek. http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php?t=6421
Štěpán
 

Příspěvekod tavri » ned led 13, 2008 18:50

Už to tady dával JakubN http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... ght=#59976 je to někde uprostřed
Dodge Avenger 2.0 VVT
Uživatelský avatar
tavri
 
Příspěvky: 1393
Registrován: pát čer 24, 2005 12:43
Bydliště: Trutnov

Příspěvekod zelvotron » ned led 13, 2008 19:27

Vůle hřebenu vůči pastorku by se snad měla vymezovat automaticky si myslím. Takže pokud máš nějakou větší vůli v řízení tak bude někde něco špatně.. (to sem ti pomoh, co :-D )
A matně si vzpomínám, že sem někde v nějaký příručce (určitě ale nebyla na ladu :-) ) čet, že pokud je příčka volantu našikmo při přímý jízdě, tak by se to nemělo řešit pootočením volantu na hřídeli, protože to pootočení je jenom následek chyby v geometrii, takže se neodstraní příčina, ale jen následek, co je na tom pravdy nevim.
Na tohle je dobrej ten ufo volant co mám, jak má zakulacenej střeed, tak na něm menší odchylky nejsou vůbec vidět :-P
21113 >>> 21113 >>> 21113

Komu není rady, tomu není pomoci.
Uživatelský avatar
zelvotron
 
Příspěvky: 6275
Registrován: čtv lis 23, 2006 10:32
Bydliště: Praha

Příspěvekod honzat » pon led 14, 2008 07:58

Když jsem si před dvěma lety koupil Ladu (novou), tak jsem si myslel, že mám někde v řízení nebo v přední nápravě nějakou vůli, protože při přejezdu nerovnosti se ozývaly divné zvuky, při garančce mi to prolezli a žádnou vůli nikde nenašli, podvozek u Lady je prostě hlučný jako u jiného auta po 200000 km, to samé bych řekl o řazení.
honzat
 
Příspěvky: 198
Registrován: stř dub 26, 2006 07:49
Bydliště: Tachov

Příspěvekod Erik » pon led 14, 2008 20:44

Tavri, k tomu pootočení volantu, z toho si nic nedělej, mě, když na Mělníku měnili tlumiče, tak mi pak dělali geometrii a výsledkem bylo, že byl volant taky nakřivo. A říkali, že by to museli dělat znovu, tak že mi volant přendají na hřídeli. Jenže to stejně nešlo, aby byl uprostřed, takže když jedu rovně, je také viditelně nakřivo. :-(

I když teď mě napadá, že to není dobrá útěcha, spíš varování, když to ani na Mělníku neudělají tak, jak by to mělo být...
1991 až 1995 Š 445 (r. v. 1958)
1994 až 1999 LADA 2101 (r. v. 1980)
1998 až 2003 Lada 21061 - 1500s (r. v. 1984)
2002 až 2008 Lada 2111 (r. v. 2000)
2008 dosud Honda Civic 1,4 Si, 6g sedan (r. v. 1998) - Vendelín
Erik
 
Příspěvky: 398
Registrován: stř čer 02, 2004 08:12
Bydliště: Třebenice

Příspěvekod Jiri » úte led 15, 2008 14:04

když tak slyším ty nářky vzpomínám že mi taky volat někde nechali šikmo... v mělníku mi vysvětlili že je to zbytečná práce ..auto jede rovně neee? .
Nakonec na tyhle věci se ukazal skvělej garážník který mi po nějaké opravě rek lže mi taky srovnal geometri aby volant byl rovně. a zeptal kde jste to měl naposled že ty prasatata ani nesrovnali volant...
jaký auto takovej servis..a obráceně.. Hlučná převodovka a spatné řazeni dvojky zase v Průběžné označili za prkotinu kterou se nevplatí opravovat...
u lady se asi očekává že pojede a že se s ní dá zatáčet doleva i doprava :-( vše ostatní budí dojem nadstandartního komfortu směrekm k zákazníkovi
Jiri
 
Příspěvky: 867
Registrován: pon čer 07, 2004 22:41

Další

Zpět na Hnací soustava

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků