Stránka 2 z 3

PříspěvekNapsal: pát pro 21, 2007 11:14
od Erik
No musím říct, že jsem se u toho zapotil, aby se nehla vačka vůči klice. Ale zadařilo se. Také se musí sundat řemen k dynamu.

PříspěvekNapsal: pát pro 21, 2007 11:16
od JmJ
Erik píše:No musím říct, že jsem se u toho zapotil, aby se nehla vačka vůči klice. Ale zadařilo se. Také se musí sundat řemen k dynamu.


... k alternatoru? :wink:

Inac gratuluju ke zdarile operaci. Jeste par operaci a prestanes se motoru bat a budes na to hledet jen jako na skladacku :-)

PříspěvekNapsal: pát pro 21, 2007 11:27
od Erik
Jo díky, k alternátoru. Dynamo jsem měl ještě u staré Octávie :)
No nevím, automechanikem asi nikdy nebudu. Ale přijde mi fajn, když člověk umí pár takových věcí...

PříspěvekNapsal: pát pro 21, 2007 11:46
od JmJ
Erik píše:Jo díky, k alternátoru. Dynamo jsem měl ještě u staré Octávie :)
No nevím, automechanikem asi nikdy nebudu. Ale přijde mi fajn, když člověk umí pár takových věcí...


presne tak :-) clovek se toho prestane bat, dokaze si pak casto pomoct sam :-)

PříspěvekNapsal: pát pro 21, 2007 13:06
od plavec
Erik píše:Tak pumpa je vyměněná. Ta stará už byla brutální . měl jsem štěstí, že nepřeskočil řemen. Už byl docela volnej, jakou měla ta pumpa vůli. Moc děkuju Jakubovi za návod, mám ho přeložený v češtině, kdyby jste někdo potřeboval. Erik


Taky se chystám na výměnu pumpy, prosím můžeš mi poslat ten přeložený návod?Našel by se někdo kdo by tu výměnu udělal se mnou v teplé garáži? Já mám docela strach že někde něco přeskočí a bude konec.Jen bych chtěl, aby se mi někdo díval pod ruce.

PříspěvekNapsal: pát pro 21, 2007 13:44
od rudo.
Želvotron, napnutie remeňa na 16V sa robí v strede medzi vačkami, pritlačením tupou hranou niečoho z vrchu na remeň. Ja to robím palcom. Ohyb RU udávajú 5,4 + - 0,2 mm pod tlakom 100 N (10kgs). Ja tlačím palcom asi 10 kg, ale ten ohyb je o nejaký ten milimeter väčší, no nie viac ako jeden cm. Takto sa mi to pozdáva a takto som to dal aj skontrolovať kamarátovi, ktorý bežne mení rozvodové remene aj na novších strojoch. OK.
Erik, keď si zvládol toto, tak nabudúce zvládneš určite aj rozvody a nebudeš sa musieť báť, že sa ti posunie vačka, alebo kľuka. Je to jednoduché: značku vačkového kolesa natočíš na značku na kovovom kryte za ním. Z druhej strany od prevodovky dáš dole gumový kryt, pred tým ale uvoľni iba to čo treba a cez to malé okienko ( asi2krát1cm) si za pomoci baterky postavíš značku zotrvačníka na značku pliešku nad ním. Vyzerá to tak: čiarka na čiarku. Dva, tri razy pretočíš kľukový hriadeľ pre kontrolu, či je to správne, ak nie tak to nastavíš ešte raz. Kľukový hriadeľ pretočíš tak, že si dáš predok na klát-presne tú stranu kde robíš rozvody, zaradíš trojku, štvorku ako chceš. Pre istotu však odpoj baterku, ja som ju neodpájal. Nijaká veda, keby to nemalo dva vačky a ty ich ani nemáš a elektroniku k novému systému spaľovania, tak je to úplná klasika. A pre toto sa mi Lada páči. :)

PříspěvekNapsal: pát pro 21, 2007 14:35
od zelvotron
No tak já se přiznám, že bych se asi bál:-) . Což o to dát to na značky, sundat a nandat, no to by šlo, hlavně si s tim nehnout :shock: . Ale to napínání, to bych si asi nebyl moc jistej :-)

Plavec: klidně bych se Ti pod ruce koukal, no nevim jesi by to bylo k něčemu dobrý, teda snad k tomu, že bych se to na tom naučil :-D ale to asi neni to co chceš :-D

PříspěvekNapsal: pát pro 21, 2007 15:03
od plavec
:D neee, to opravdu není to co chci. právěže potřebuju aby to někdo naučil mě.Mám z toho taky strach, ale zároveň jsem zvídavý a rád rozebírám kdejaký šroubečky, škoda jen že někdy po zamontování mi jich několik zbyde a pak to nefunguje tak jak by mělo :evil:

PříspěvekNapsal: pát pro 21, 2007 17:47
od rudo.
Ja som z toho tiež mal strach, hlavne kvôli tomu rozbitiu motora pri napr. preskočení remeňa a pod. Škoda, že si tak ďaleko, lebo pre mňa, ťa iba kontrolovať a len upozorňovať, naozaj na to by som si čas našiel. A to napnutie remeňa, to treba urobiť hlavne s citom a myslieť hlavne na to aby netrpeli ložiská, remeň a aby remeň náhodou nepreskočil. Jeden môj známy dedo ho má voľný, keď som ho na to upozornil, tak nechce s tým nič robiť a že prudko nepridáva, aby remeň nepreskočil. Aj keď už aj ja som skoro tiež dedo, tak na plynový pedál kopnem kedy ma napadne a neobávam sa že som nastavil zle nejaký sprostý remeň. :) Ešte musím podotknúť, že veľa som sa naučil na Tavrii, a tam som mohol pokaziť hocičo, lebo náhradných dielov som mal zo všetkého dva krát. Tak asi preto si trúfam viac ako vy. :roll:

PříspěvekNapsal: ned pro 23, 2007 14:17
od Čahoun
Ani se nemusí sundavat řemen alternátoru ani řemenice,postavíš si rozvody na značky a povolíš napínák,spodek se nehne,je ale potřeba VYŘADIT rychlost.Pumpa visí na třech imbus-šroubech,tuším na šestkách,ty se vyšroubujou,do pumpy se klepne paličkou a je venku.Nesmíte se toho bát,je to jenom Lego pro dospělé,a kdo si hraje,nezlobí!!!
Želvotron a Plavec:Jestli chcete,tak se dohodněte,dejte si u mě spicha,jsem celé vánoce až do silvestra doma,sežeňte si pumpu a hurá do práce.

PříspěvekNapsal: ned pro 23, 2007 19:22
od plavec
Čahoun, tak mě napadá, želvotron jede mezi svátky do J.Hradce, a my se chceme sejít, tak byste mohli jet spolu a můžeme to udělat u mě v teple v garáži.Pumpu mi v autodílech objednával, tak snad ve čtvrtek bude k odběru. Jen se bojím, že to uděláme a nakonec to bude těsněním pod hlavou nebo nedejbože tím topením.

Re: Výměna vodní pumpy

PříspěvekNapsal: stř črc 09, 2014 19:01
od honzat
Prosím o pomoc s výběrem vodní pumpy. Mám 1,5 16V 67 kW a nikde ji nemůžu najít.

Re: Výměna vodní pumpy

PříspěvekNapsal: stř črc 09, 2014 19:13
od mirozv
honzat píše:Prosím o pomoc s výběrem vodní pumpy. Mám 1,5 16V 67 kW a nikde ji nemůžu najít.


Žeby bola ona? http://www.lada-dily.cz/produkty/detail ... 22621.html

Re: Výměna vodní pumpy

PříspěvekNapsal: čtv črc 10, 2014 18:02
od zelvotron
By mě zajímalo čím se liší 8 a 16v pumpa teda :-)

Re: Výměna vodní pumpy

PříspěvekNapsal: čtv črc 10, 2014 18:06
od Tommel
zelvotron píše:By mě zajímalo čím se liší 8 a 16v pumpa teda :-)


http://tommel.rajce.idnes.cz/pumpa/ rozdil viz foto :) 8V vs 16V