Stránka 1 z 3

Pumpa

PříspěvekNapsal: úte pro 18, 2007 15:22
od Erik
Chci se zeptat, měnil jste si někdo tu vodní pumpu sám? Je to reálné to udělat doma? Díky. Erik

Re: Pumpa

PříspěvekNapsal: úte pro 18, 2007 15:37
od tavri
Erik píše:Chci se zeptat, měnil jste si někdo tu vodní pumpu sám? Je to reálné to udělat doma? Díky. Erik

Dělali mi to ve Skalici, ale díval jsem se mu pod ruku, jak to dělá. Dal pod ten umaštěnej krycí plech jakousi vaničku a skrz ty otvory do ní vypustil Fridex. No humus, pak to jen zcedil a nalil zpátky (btw. je tam dodnes :-D )
K demontáži, odšrouboval ty 3 šrouby co jsou na boku motoru, povolil napínací kladku, uvolnil řemen a pumpa šla ven. Moc si to už nevybavuju, bylo to v červnu 2003. Asi to jde udělat doma, ale oprava stála jen tisícovku. Pumpa stála něco přes 700 + 250 za práci. Trvalo mu to necelou hodinku, ale to furt jako odbíhal... natahoval čas.
Jak a podle čeho řemen nasunul zpátky, už nevím, tenkrát jsem to auto měl asi týden. Taky jsem nevěděl, jak správně napnout řemen.

PříspěvekNapsal: úte pro 18, 2007 17:13
od rudo.
Je to reálne meniť doma, tak ako je na tejto Lade reálne doma meniť všetko. Z toho ja mám nesmiernu radosť, lebo ak nebudem mať v živote dosť peňazí, ale budem zdravý, tak toto auto môžem mať kľudne do konca života. Erik, myslím, že máš 16 V a ja tiež, budem sa snažiť byť čo najstručnejší. Samozrejme pred demontážou vodnej pumpy musíme vypustiť chladiacu kvapalinu, to je dobrý dôvod na opetovné naplnenie novou kvapalinou. Ale to je to najjednoduchejšie z celej výmeny pumpy. Po zhodení plastového krytu sa dostávaš k rozvodom: rozvodový remeň, dve vačky, napínacia, vodiaca kladka vodná pumpa, kľukovka a vyvažovacie koleso na kľukovke. Največší problém je v tom, že ako náhle uvoľníš napínaciu kladku, aby si uvoľnil remeň na pumpe poloha dvoch vačiek hore sa ti zmení. Samotná výmena pumpy je jednoduchá vec:odmontovať pumpu, skontrolovať stav tesnenia medzi pumpou a blokom motora, očistiť, prípadne ho vymeniť, namontovať novú pumpu (z citom, netrhať skrutky), skontrolovať len tak chod pumpy či náhodou o niečo nedrie v bloku. Ale, teraz to najhlavnejšie: nastaviť polohy vačiek a kľukového hriadeľa, nasunúť remeň na pôvodné miesto, napnúť remeň napínacou kladkou a utiahnuť maticu na nej dostatočne, no nestrhnúť závit. Ja nie som automechanik, a pretože som všetko na bývalej Tavrii, okrem pneuservisu robil sám, tak som si trúfol aj na túto Ladu, keďže som už menil na nej rozvodový remeň , tak už to viem a zdá sa mi to veľmi jednoduché. Pre mňa rozvody na 16 V bolo niečo, ako výzva. Ak by si to predsa chcel robiť doma, tak ti pošlem do tvojej schránky presný popis ako sa to robí, ako sa to skontroluje, aby si nič nepokazil. Ak by si to urobil raz, tak nejaké rozvody v RU 16V by boli pre teba už len hračkou. :)

PříspěvekNapsal: úte pro 18, 2007 18:31
od zelvotron
Rudo: a jak si napnul ten řemen? (je na to předepsanej nějakej postup, síla...???)

Jinak bych se taky přimlouval za výměnu chladící kapaliny při tom, stejně by se měla po nějaký době měnit ;-)

PříspěvekNapsal: úte pro 18, 2007 19:04
od Erik
Rudo, budu moc rád, když mi pošleš podrobný návod. Jen předšlu, že mám osmivetil. Nejforší asi bude označit si polohu vačky a hřídele, aby se to pak zpátky nasadilo správně. A řemen stačí povolit nebo se musí sundat? Erik

PříspěvekNapsal: úte pro 18, 2007 20:19
od rudo.
Napnutie remeňa sa kontroluje medzi vačkami v strede pri 16V. Toto som urobil podľa knižky. Myslím, že tam udávali tlak 10kp a prehnutie remeňa 1 cm, nemám teraz knihu pri sebe. No mal som taký pocit, remeň je príliš napnutý a zároveň akoby som počul nejaký šelest z rozvodov na voľnobehu, tak som ho trochu uvoľnil. Po prejdení asi 1000 km sa remeň zasa trošku uvoľnil tak som ho zasa dotiahol, ale tu treba dávať pozor, aby sa pri napínaní remeňa tento neuvoĺnil a netrebalo znova všetko nastavovať. Remeň nesmie byť ani príliš napnutý, ani príliš uvoľnený. Pozriem do knihy a napíšem to tu znovu presne ešte raz. Na 8V sa napnutie remeňa kontroluje na najdlhšej voľnej strane remeňa pretočením remeňa, pozriem do knihy a napíšem. Remeň pri výmene pumpy stačí len povoliť, len pre istotu by som vtedy dal handru pod vodnú pumpu, by som nešpinil remeň nejakým zvyškom kvapaliny a pod. Myslím, že výmena remeňa pri 8V je jednoduchšia a nehrozí pri zlom nastavení rozvodov stret piestov s ventilami, ako pri 1,5 16v. Stret piestov a ventilov nehrozí ani pri 1,6 16V-novší motor. Erik postup ti pošlem ale až 21.12. keď do vtedy vydržíš, lebo prejdem to podľa knihy pre istotu, keďže máš 8V, aby som ti náhodou neradil zle a zároveň pozriem aj problém stretu piestov a ventilov pri 8V.

PříspěvekNapsal: úte pro 18, 2007 20:26
od Erik
Rudo, díky moc.

Re: Pumpa

PříspěvekNapsal: úte pro 18, 2007 21:00
od JakubN
Erik píše:Chci se zeptat, měnil jste si někdo tu vodní pumpu sám? Je to reálné to udělat doma? Díky. Erik


Ahoj, jestli na to nechvátáš, můžu oskenovat návod (formou fotografického komixu), který je myslím, zcela instruktivní, ale do Vánoc to asi určitě nestihnu...

PříspěvekNapsal: úte pro 18, 2007 21:08
od Erik
Ahoj Jakube moc díky, ale já na to právě docela pospíchám. Auto potřebujeme, tak to musím udělat dřív. Ten "komix" to je ten Ruský? E

PříspěvekNapsal: úte pro 18, 2007 23:00
od JakubN
Erik píše:Ahoj Jakube moc díky, ale já na to právě docela pospíchám. Auto potřebujeme, tak to musím udělat dřív. Ten "komix" to je ten Ruský? E


Tento čtvrtek by to stačilo?

PříspěvekNapsal: úte pro 18, 2007 23:10
od Erik
Ve čtvrtek bych se do toho rád pustil. Takže asi ano. Díky. E

PříspěvekNapsal: stř pro 19, 2007 19:03
od JakubN
Erik píše:Ve čtvrtek bych se do toho rád pustil. Takže asi ano. Díky. E


Ahoj, snad jsem ofotil to, co je třeba. Ke stáhnutí je to na http://lada.i-novotny.net/1.zip je toho 12 MB, nijak jsem to neupravoval. J.

PříspěvekNapsal: stř pro 19, 2007 22:57
od Erik
Jakube díky moc. Zítra ráno to zkusím přeložit a pak se do toho dám :-)
Erik

PříspěvekNapsal: pát pro 21, 2007 07:43
od Erik
Tak pumpa je vyměněná. Ta stará už byla brutální . měl jsem štěstí, že nepřeskočil řemen. Už byl docela volnej, jakou měla ta pumpa vůli. Moc děkuju Jakubovi za návod, mám ho přeložený v češtině, kdyby jste někdo potřeboval. Erik

PříspěvekNapsal: pát pro 21, 2007 09:58
od rudo.
Tak, fajn. Už som na tom pracoval, Erik ako ti to čo najjednoduchšie popísať. Zvládol,si to sám? Ešte trochu poopravím, čo som tu minule písal, že remeň nemusí ísť dole, lebo musí ísť dole, pretože musí ísť dole koleso vačky, napínacia kladka a plechový kryt. Až tak sa dá dostať k pumpe, ale podstané je že si to dokázal. :)