Je to reálne meniť doma, tak ako je na tejto Lade reálne doma meniť všetko. Z toho ja mám nesmiernu radosť, lebo ak nebudem mať v živote dosť peňazí, ale budem zdravý, tak toto auto môžem mať kľudne do konca života. Erik, myslím, že máš 16 V a ja tiež, budem sa snažiť byť čo najstručnejší. Samozrejme pred demontážou vodnej pumpy musíme vypustiť chladiacu kvapalinu, to je dobrý dôvod na opetovné naplnenie novou kvapalinou. Ale to je to najjednoduchejšie z celej výmeny pumpy. Po zhodení plastového krytu sa dostávaš k rozvodom: rozvodový remeň, dve vačky, napínacia, vodiaca kladka vodná pumpa, kľukovka a vyvažovacie koleso na kľukovke. Največší problém je v tom, že ako náhle uvoľníš napínaciu kladku, aby si uvoľnil remeň na pumpe poloha dvoch vačiek hore sa ti zmení. Samotná výmena pumpy je jednoduchá vec:odmontovať pumpu, skontrolovať stav tesnenia medzi pumpou a blokom motora, očistiť, prípadne ho vymeniť, namontovať novú pumpu (z citom, netrhať skrutky), skontrolovať len tak chod pumpy či náhodou o niečo nedrie v bloku. Ale, teraz to najhlavnejšie: nastaviť polohy vačiek a kľukového hriadeľa, nasunúť remeň na pôvodné miesto, napnúť remeň napínacou kladkou a utiahnuť maticu na nej dostatočne, no nestrhnúť závit. Ja nie som automechanik, a pretože som všetko na bývalej Tavrii, okrem pneuservisu robil sám, tak som si trúfol aj na túto Ladu, keďže som už menil na nej rozvodový remeň , tak už to viem a zdá sa mi to veľmi jednoduché. Pre mňa rozvody na 16 V bolo niečo, ako výzva. Ak by si to predsa chcel robiť doma, tak ti pošlem do tvojej schránky presný popis ako sa to robí, ako sa to skontroluje, aby si nič nepokazil. Ak by si to urobil raz, tak nejaké rozvody v RU 16V by boli pre teba už len hračkou.