Stránka 1 z 2

Šklbnutie motora pri 1500 otáčkach

PříspěvekNapsal: stř črc 15, 2015 07:13
od lucifero89
Zdravím, otec má Ladu 2112 s motorom 1.6 16V, už dlhšiu dobu je možné pozorovať, že pri akcelerácii, keď motor prechádza hranicu 1500 otáčok, tak ním šklbne, na tom aký rýchlostný stupeň je zaradený nezáleží... Brat tvrdí, že to kedysi už to auto robilo, ešte keď bolo v záruke a že vtedy tam vymenili nejaký snímač, ale nevieme zistiť aký... Neviete, čím by to mohlo byť?

Re: Šklbnutie motora pri 1500 otáčkach

PříspěvekNapsal: stř črc 15, 2015 11:31
od Luděk Musil
lucifero89 píše:... pri akcelerácii, keď motor prechádza hranicu 1500 otáčok, tak ním šklbne, na tom aký rýchlostný stupeň je zaradený nezáleží...
Tyto otáčky jsou (řekl bych i na můj vkus) příliš nízké, než aby se při nich dalo jezdit, natož zrychlovat :idea: .
Zcela zbytečně si takto nízkými otáčkami, tím i neúměrným zatěžováním motoru a převodovky, ničíte agregát. L.

Re: Šklbnutie motora pri 1500 otáčkach

PříspěvekNapsal: stř črc 15, 2015 12:13
od Roman
"aký rýchlostný stupeň je zaradený nezáleží.."
Ludku, na jednicke by to snad akcelerovat mohlo aj z nizsich otacok ako 1500 :-)

Re: Šklbnutie motora pri 1500 otáčkach

PříspěvekNapsal: stř črc 15, 2015 12:24
od Luděk Musil
na jednotke hej, na dvojke možno ... od trojky už se dá mluvit o (minimálně) nevhodném zacházení. L.

Re: Šklbnutie motora pri 1500 otáčkach

PříspěvekNapsal: stř črc 15, 2015 12:37
od Cory
Priora ma na 4ke pri 50ke nieco cez 1500ot a ze by to zrychlovalo neochotne sa povedat neda. Samozrejme, bavime sa o rovine, do kopca to chce podradit. 3ka je zas moc pomala.

Re: Šklbnutie motora pri 1500 otáčkach

PříspěvekNapsal: stř črc 15, 2015 12:57
od JmJ
Kazdopadne bych rekl, ze konkretni odpoved na otazku "cim to je" asi nikdo neda. Ja hadam potenciometr skrtici klapky, snimac kliky nebo vaha vzduchu.

Check engine sviti?

Re: Šklbnutie motora pri 1500 otáčkach

PříspěvekNapsal: stř črc 15, 2015 15:43
od lucifero89
Check engine nesvieti, ale v pamati su tieto dva kody: P1514 a P0102. Nevieti, ci to ma nejaku spojitost?
Mame doma este jednu Ladu, ale 2110, vahu vzduchu sme prehodili, nic sa nezmenilo. Skusim este snimac kluky a ten potenciometer...

Re: Šklbnutie motora pri 1500 otáčkach

PříspěvekNapsal: stř črc 15, 2015 16:38
od zelvotron
Ano, souvislost to zcela jistě má:

1514 Ovládací obvod regulátoru volnoběhu, zkrat na +12V nebo obvod přerušen
0102 Snímač hmotnosti nasávaného vzduchu, nízká úroveň výstupního signálu


čili bych viděl problém v tom servu volnoběhu a chyba váhy vzduchu je pravděpodobně pouze reakcí na to že servomotorek neotvírá jak má, váha samotná bude pravděpodobně ok.

volnoběh to drží normální?

snímač kliky to spíš nebude, to by to nejelo vůbec

Re: Šklbnutie motora pri 1500 otáčkach

PříspěvekNapsal: stř črc 15, 2015 17:27
od lucifero89
Ten regulator volnobehu sme uz vymienali asi pred pol rokom, pretoze ked je motor studeny, typicky rano, tak auto treba startovat s plynom a po nastartovani ho podrzat nejakych 5-10 sekund v otackach, inak by motor skapal... Mozno, ze je tam ta chyba odvtedy, neviem... Skusim zmazat, ci sa znova objavi...

Myslim, ze auto by islo aj s chybnym snimacom kluky, pretoze je tam este jeden snimac na vacke a ked jeden z tejto dvojice vypadne, tak RJ dokaze bezat aj s jednym... Aspon tak mi bolo povedane...

Re: Šklbnutie motora pri 1500 otáčkach

PříspěvekNapsal: stř črc 15, 2015 18:39
od zelvotron
nemyslím že by tu chybu motorku mohlo způsobit něco jinýho jak motorek, případně vedení k němu. Každopádně myslím že čidla kliky a vačky by tohle nedělaly, navíc řj by jejich selhání spolehlivě detekovala. Ještě bych prověřil čidlo teploty, pokud to dělá problémy studený ale taky mi to přijde spíš jako problém motorku. Bez čidla vačky, když se zapomnělo napojit sem auto nenatočil...

Re: Šklbnutie motora pri 1500 otáčkach

PříspěvekNapsal: stř črc 15, 2015 20:08
od Cory
Bez cidla vacky motor pojde, bez cidla kluky nepojde vobec. Povedali ti teda blbost :P A pozor na prehadzovanie vah vzduchu. Nie su az tak celkom zamenne. Napriklad pre vstrekovanie MP7.0 su navzajom zamenne pre nivu 1,7, potom 2110 s motorom 1,5 16V a 1,6 8V. 1,5 8V ma vlastnu vahu vzduchu, ktora nie je zamenna s ostatnymi. Dalej treba odlisovat vahy pre 2110 1,6 16V, pretoze tam sa vstrekovanie MP7.0 nevyskytuje vobec, pretoze je pouzite novsie vstrekovanie M.7.9.7. atd atd...Tých váh je okolo 8 typov.

Re: Šklbnutie motora pri 1500 otáčkach

PříspěvekNapsal: stř črc 15, 2015 21:41
od Majo
Tak tak ako pise cory...
A takisto suhlas so zelvotronom, pokial motor treba drzat pod plynom tak je vadny bud krokovy motorcek(regulator) volnobehu, pripadne cidlo teploty ukazuje bluby a rj si mysli ze ma motor inu teplotu nez je realna. Cez diagnostiku sa to da odsledovat.

Re: Šklbnutie motora pri 1500 otáčkach

PříspěvekNapsal: čtv črc 16, 2015 07:19
od lucifero89
zelvotron <- Ktore "cidlo teploty" myslis? Je ich tam viac, pozri (to posledne ani neviem, kde je):
http://internet-obchod.sk/product_info.php?cPath=23_49_130_492&products_id=2032
http://internet-obchod.sk/product_info.php?cPath=23_49_130_492&products_id=1426
http://internet-obchod.sk/product_info.php?cPath=23_49_130_492&products_id=2490

Skusim prehodit aj regulator volnobehu medzi autami, ci sa nieco stane, ten start studeneho motora je taky, ze 5-10 sekund to clovek podrzi pod plynom a potom si motor uz sam nastavi nejakych 1200 otacok a uberie, az ked sa motor zohreje...

Tie vahy vzduchu sme vymenili medzi "2112 1.6 16V" a "2110 1.5 16V", podla kodu dielu sa jedna o tie iste vahy a auta sa chovaju uplne rovnako, ako pred zamenou.

Majo <- Mam diagnostiku ELM327 a softver Torque pre Android. Ako to mam odsledovat? Ak je zle cidlo, tak tam budu nejake nezmyselne cisla, ci?

Re: Šklbnutie motora pri 1500 otáčkach

PříspěvekNapsal: čtv črc 16, 2015 09:15
od Majo
Nebudu tie cisla vyslovene nezmyselne, len diametralne odlisne od toho, co ukazuju budiky. Ale podla posledného popisu je to malo pravdepodobne. Zacal by som tym regulátorom, je dost mozne, ze sa zasekava.

Re: Šklbnutie motora pri 1500 otáčkach

PříspěvekNapsal: čtv črc 16, 2015 13:07
od Cory
Spravat sa budu rovnako, pretoze RJ prestane brat hodnoty z vahy vzduchu do uvahy a zacne fungovat podla tabulkovych hodnot, pricom vyhodi chybu "nedôveryhodného signalu vahy vzduchu". To si nevymyslam, to viem z vlastnej skusenosti. Vahy medzi 1,5 16V a 1,6 16V nie su zamenne. Hod sem to Boschacke cislo z vahy, vecer Ti napisem ci je spravna alebo nie.