S velkými obtížemi jsem dnes nastartoval. Minutu jsem to musel túrovat a další minutu to šlo velmi nepravidelně. Po zahřátí jsem projel 2 km a motor šel již vcelku klidně. Zapalovací blok a kabely můžeme vyloučit, zkusil jsem obojí přehodit a žádná změna. Svíčky po zahřátí taky, měly správnou barvu, všechny stejně.
Sejmul jsem víko a jal se vypátrat doporučený odlučovač. Nenalezl jsem žádnou anomálii, nějaký černý karbon, odlučovač to je vlastně jen několik desek na sobě a uprostřed ocelový nýt. Vykoupal jsem desky v acetonu a zas to pěkně složil zpátky. Při skládání zpět mi vůbec nešla namontovat ta nejkratší hadička, byla zkrácená moc u sponky, tzn. nejspíš přisávala vzduch (to by klidně mohla být ta potíž). Nahradil jsem ji tedy starou z bílé, která sedla výborně. Po cca dvou hodinách jsem zkusil opětovný start a zvuk byl normální, motor však nestihl zcela vychladnout.
V hadici odvětrání klikovky byl opět náznak béžového humusu. Voda nijak nezmizela, uvidíme po více km, kouří to dlouhodobě, bílý kouř to není, normální šedý. Spalování fridexu by bylo cítit a to nebylo.
Dálkovku jsem jel, Trutnov-Brno-Vídeň-Maďarsko a zpět tj. 1000 km, proto se mělo všechno vypálit a ne teď zlobit.
Ale zas je lepší, když se to rozbije doma a ne na cestách, že