Stránka 1 z 1

Popraskaná hadica pripojená k škrtiacej klapke na nasávaní

PříspěvekNapsal: čtv led 03, 2013 11:16
od lucifero89
Ahoj,

mám Ladu 2110 1.5 16V, dnes som si všimol, že jedna hadica pripojená k škrtiacej klapke na potrubí nasávania je totálne rozpraskaná, nenašiel som žiadny vhodný obrázok s popiskom tejto hadičky, chcel by som sa vás preto opýtať, či niekto neviete, čo je to (vyznačená zelenou)?

Obrázek

Analógiou z obrázkov iných motorov sa domnievam, že je to "sacia hadica kľukovej skrine pri voľnobehu". A tak mi napadá, či to môže mať súvis s kolísajúcim voľnobehom a výrazným trhnutím, keď motor nie je ešte zohriaty a dám dole nohu z plynu... Oba tieto javy sa začali objavovať cca pol roka dozadu, najprv kolísanie otáčok a o nejakú dobu trhanie... V servise mi však povedali, že kolísanie otáčok je asi spôsobené s alternátorom, ktorý bude v budúcnosti potrebovať repas...

Re: Popraskaná hadica pripojená k škrtiacej klapke na nasáva

PříspěvekNapsal: čtv led 03, 2013 11:37
od plavec
To bude podtlková hadička. Hned bych ji vyměnil. Na kolísání otáček to dost možná vliv má. Ten alternátor si myslím, že je nesmysl.

Re: Popraskaná hadica pripojená k škrtiacej klapke na nasáva

PříspěvekNapsal: čtv led 03, 2013 11:37
od Petr HC
lucifero89 píše:Ahoj,

mám Ladu 2110 1.5 16V, dnes som si všimol, že jedna hadica pripojená k škrtiacej klapke na potrubí nasávania je totálne rozpraskaná, nenašiel som žiadny vhodný obrázok s popiskom tejto hadičky, chcel by som sa vás preto opýtať, či niekto neviete, čo je to (vyznačená zelenou)?
Analógiou z obrázkov iných motorov sa domnievam, že je to "sacia hadica kľukovej skrine pri voľnobehu". A tak mi napadá, či to môže mať súvis s kolísajúcim voľnobehom a výrazným trhnutím, keď motor nie je ešte zohriaty a dám dole nohu z plynu... Oba tieto javy sa začali objavovať cca pol roka dozadu, najprv kolísanie otáčok a o nejakú dobu trhanie... V servise mi však povedali, že kolísanie otáčok je asi spôsobené s alternátorom, ktorý bude v budúcnosti potrebovať repas...

Omotej hadici natěsno izolačkou a uvidíš. Jestli něco dělá alternátor, poznáš, když postavíš vůz proti zdi, rozsvítíš světla a pokud jas stoupne jen při zvýšení otáček a jinak se nemění je alternátor v pořádku.
A k těm "machrům" už nechoď !

Re: Popraskaná hadica pripojená k škrtiacej klapke na nasáva

PříspěvekNapsal: čtv led 03, 2013 12:18
od lucifero89
Plavec <- A aku hlavnu funkciu ma ta podtlakova hadica, nevies? Vdaka.

Petr Hc <- Sprava sa to tak ako pises, narast jasu pri pridani vidiet, aj ked dole kopcom podradim, aby som brdzil motorom. Na volnobehu svetla svietia stale rovnako... Sprava sa to skor tak, ze ked nastartujem (niekedy avsak musim trosku pridat plyn, aby chytil, inokedy nie), tak vsetko OK, ked zapnem svetla tak otacky zakolisaju na 500, ale potom sa chytia na tych 1200 (teraz v zime), postupne klesnu na 900... No najviac to blbne po dlhej jazde na plyne, ked zastanem, napr. na semafore, tak sa otacky rozkolisaju, padaju chvilu do 500, ale po nejakych 5 sekundach sa chytia na normalnych 900... S tym alternatorom nieco mozno bude naozaj, nestrelili to len tak od boku, ale mam rozsvietenu chybu na palubovke, takze to maju z diagnostiky... Ked tu chybu vymazem odpojenim baterie, tak sa znova objavi prave po dlhsej jazde, ked zastanem a rozkolisaju sa otacky, tak sa rozsviti aj chyba... No v servise povedali, ze napatie premerali, ze dobija na normalnych 14 V, ze zatial kym to ide, tak su to zbytocne vyhodene prachy, ale ze z chyby vycitali kolisanie napatia...

Re: Popraskaná hadica pripojená k škrtiacej klapke na nasáva

PříspěvekNapsal: čtv led 03, 2013 13:15
od Petr HC
Může to být více věcí - jednak může zadrhávat servo volnoběhu (popisoval jsem zde), druhak to může dělat vzduchová váha nebo snimač polohy škrtící klapky. K tomu ale musíš znát kódy chyb řídící jednotky.
A co je důležité - než se začne s diagnostikou je nutno provést úkony v : viewtopic.php?f=50&t=16113
s důrazem na očištění a dotažení všech zemnících bodů (ty dovedou způsobit naprosto nelogické chování motoru nezjistitelné diagnostikou).
A k té hadici: V prostoru motoru musí být trvalý malý podtlak, aby se potlačilo prolínání oleje, zejména skrze gufera.

Re: Popraskaná hadica pripojená k škrtiacej klapke na nasáva

PříspěvekNapsal: čtv led 03, 2013 14:39
od JmJ
Cokoliv co vede vzduch do sani za vahou vzduchu, musi mit konstantni tesnost, nesmi to nekdy sat vzduchu mene a nekdy vic. Jde o to, ze RJ si osaha vahu vzduchu a vi, kolik vzduchu na vaze znamena kolik vzduchu v sani. Pokud se tam za vahou vzduchu zacne necekane prisavat dalsi vzduch, pak si RJ mysli, ze na vaze ma X (spravidla prutok vahou poklesne, kdyz se vzduch saje bokem), ale realne ma Y, kde Y byva vetsi nez X. Dusledkem je spatna smes, coz muze zpusobit pokles otacek, coz se snazi RJ zachranit otevrenim volnobehu a spatnou smes se snazi zkorigovat pomoci lambdy mozna i zmenou doby vstriku. Cert vi. Kazdopadne, pokud to nejak zachrani a nasledne se zase zmeni podminky sani, tak je zase v pytli a zas koriguje.

Proste tu hadici bych odpojil, zkusil jen tak ze srandy do ni fouknout s tim, ze jeden konec ucpu a at uz se bude zdat ze tesni nebo ne, tak bych jich rozhodne vymenil. A prohledl bych si i dalsi hadice. Zejmena jejich konce, ktere byvaji popraskane.

Vymenit hadici je levnejsi nez repasovat alternator.

Re: Popraskaná hadica pripojená k škrtiacej klapke na nasáva

PříspěvekNapsal: čtv led 03, 2013 14:54
od zelvotron
Tolik popsano kvuliva hadici :-) proste kup v mototechne kousek sestky hadicky a vymen to - a pak se uvidi. Je to odvetrani a muze to delat co rikas.