par otazok na motor 1,5 16V E3

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
zelvotron
Příspěvky: 6275
Registrován: čtv lis 23, 2006 10:32
Bydliště: Praha

Re: par otazok na motor 1,5 16V E3

Příspěvek od zelvotron »

Já kromě zmíněnýho svíčkovýho nástavce na golu pro vození v autě mám ještě klíč na svíčky z lídla za 60 korun, akorát neměl tu gumu uvnitř na zachycení svíčky, což jsem ovšem vyřešil tak, že jsem tím oříškem prostrčil provázek, kterej zajistí to, že při nasazení na svíčku ta svíčka na klíči zůstane, pokud není zašrouboivaná, je to naprosto spolehlivé :-) ale jinak tyhle spešl klíče na svíčky se daj sehnat i tou gumou uvnitř okolo stovky, akorát je třeba si pohlídat, aby měly dýlku alespoň 25 cm.

Jinak tam ještě může být ta zrada, že když se vyndavaj fajfky a jak mají na konci takovou jakous silikonovou čepičku, tak ta může občas zůstat na svíčce a to jde pak blbě vyndat.
21113 >>> 21113 >>> 21113

Komu není rady, tomu není pomoci.
Uživatelský avatar
ger007
Příspěvky: 4784
Registrován: úte kvě 06, 2008 13:38
Bydliště: NMnV - Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: par otazok na motor 1,5 16V E3

Příspěvek od ger007 »

takze na aute najeto prvych 150km ,co zistuje ? ze cez odlucovac oleja chcije megamoc oleja, neviem cim to je, ked som to zmontoval nalial som tam asi 4 - 4,5l oleja, myslite si ze to len blije prebytocny olej alebo je to cele zle ?
Be better, not second best
if not better, be different
LADA !

1x2104X 16V, 1x 21044, 2 x 1111, 1xB210, 1xJawa550, 1x Toyota Avensis T25

Obrázek
детские игрушки
Cory
Příspěvky: 11569
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: par otazok na motor 1,5 16V E3

Příspěvek od Cory »

Necistil si ho? mozno je zaneseny..alebo je tam toho oleja predsa len moc...tych 4,5 sa mi zda vela
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Uživatelský avatar
JmJ
Příspěvky: 6487
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Re: par otazok na motor 1,5 16V E3

Příspěvek od JmJ »

Ja bych to jen malicko upresnil. Pod pojmem chcije si predstavim, ze to tece proudem. Ono to netece, ale prska :-) . Ja jen aby v tom bylo jasno ;-)

btw jeste sem si vzpomel na samaru na jednom srazu v trnave. ta mela filtr box plny oleje a to tak, ze to bylo olejove jezero. problem byl ve zcela zanesenem odlucovaci. nerikam, ze musi byt u gera zaneseny, ale uze to byt jedno s druhym. moc oleje a spinavejsi odlucovac.

btw2 az to bude plut mene oleje, tak tu hadici rozhodne pripoj do sani. je to jedine mazani skrtici klapky. u spi ji maze benzin stejne jako u karbecu, ale u mpi jen ten olej.

btw3 kolik mas ted po odstaveni pres noc oleje v motoru? a mas tam spravnou merku? ;-)
MFP
wergl I - 2104 - melt down
wergl II - 2104 - rebuild succeded
wergl III - 21113 - sold (Chester's new)
wergl IV - i30 - tout est bleu
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9318
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: par otazok na motor 1,5 16V E3

Příspěvek od Vašátor »

Pokud je tam toho oleje moc, logicky se bude tlačit ven. Začíná to prskáním u měrky, odlučovače a končí vyraženým guferem na klice. Takže si v nějaké literatuře najdi kolik tam patří oleje a podle toho to zkoriguj.
V případě, že tam je oleje akorát a stejně prská ven, značí to tlakování motoru - buď je ucpané odvětrání motoru, ale spíš bych si typnul na pístní kroužky, kdy se do motoru tlačí plyny z válce.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Cory
Příspěvky: 11569
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: par otazok na motor 1,5 16V E3

Příspěvek od Cory »

Neviem ako to ma robene nova rada, ale nemoze si to nasavat olej kvoli inemu sklonu motoru? Mozno by to chcelo upravit odlucovac
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9318
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: par otazok na motor 1,5 16V E3

Příspěvek od Vašátor »

Je pravda, že odlučovač (přiváděcí trubka z bloku) nesmí být potopený v oleji, ba ani hladina by se neměla přibližovat. Každopádně nezdá se mi, že by drobný sklon motoru měl mít na toto vliv.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Cory
Příspěvky: 11569
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: par otazok na motor 1,5 16V E3

Příspěvek od Cory »

To ne, ale Ger vravel ze tam naleje viac oleja, kvoli inemu sklonu :D Tak teraz bude pravda niekde uprostred...Ger, čo ukazuje mierka?
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Uživatelský avatar
Petr HC
Příspěvky: 2295
Registrován: stř lis 21, 2007 11:27
Bydliště: Hořice

Re: par otazok na motor 1,5 16V E3

Příspěvek od Petr HC »

Podle "příčurky" k motoru 1,5 - 16V - E3 do něho patří 3,5 l oleje. Pokude se dá přesně 3,5 l je olej (po proběhnutí motoru) cca 4 mm nad ryskou max. proto po nalití 4,5 l z toho máte "Robura" (ten maže stěny válců rozstřikováním oleje "lžičkami " na ojnicích) , tady pravděpodobně konce ojnic také olej rozstřikují po stěnách válců i do odvětrávacího otvoru. Je - ji tomu tak, budou zřejmě mastné i svíčky, poněvadž stírací kroužky to nebudou stíhat setřít.
A jestli motor "dýchá" dovnitř nebo ven, na to stačí otevřít plnící hrdlo oleje, položit přes něj hadr nebo savý papír, nastartovat a za chvilku je jasno.
Если бы автомобили Лада были безпроблематичными, я бы определенно русский язык забыл.
Uživatelský avatar
zelvotron
Příspěvky: 6275
Registrován: čtv lis 23, 2006 10:32
Bydliště: Praha

Re: par otazok na motor 1,5 16V E3

Příspěvek od zelvotron »

Motor je ok ;) Jedině bych vyměnil těsnění víčka oleje, to myslím bylo blbý jako u většiny šestnáctiventilů. Pasuje z 01.

Pokud to vezmu selským rozumem, tak v desítce je ten motor nakloněnej dopředu a měrku má taky zepředu. V krabici předpokládám, že je blok svisle, takže konec měrky bude výš vůči hladině, než v desítce, tedy když v krabici doleju na měrku, tak oleje tam bude víc, než kdyby ten motor byl v desítce.

Moc bych to neřešil, nalil + - 3/4 měrky, případně bych to zkorigoval podle čidla hladiny, co je na druhý straně bloku u filtru (funguje jako spínač - nízká hladina rozpojeno, správná a vyšší hladina sepnuto) a jezdil. Těch 4,5 litru mi přijde opravdu hodně, při výměně se tam běžně dá přes ty tři litry.

Vždyť o kolik je ten motor v desítce skloněnej? O 20°? Kdyby to měl být nějakej problém, tak by se musel i v desítce zadřít v každým větším kopci, což je blbost, maximálně bych se obával přelývání v zatáčkách, vzhledem k tomu že v desítce je příčně a v krabici podélně, ale zase Ger s tím asi nebude po okruhu s bočním přetížením jako F1 :)
21113 >>> 21113 >>> 21113

Komu není rady, tomu není pomoci.
Uživatelský avatar
Tommel
Příspěvky: 3255
Registrován: pon pro 20, 2004 10:44
Bydliště: Brno - HK
Kontaktovat uživatele:

Re: par otazok na motor 1,5 16V E3

Příspěvek od Tommel »

Ger nepotřebuje okruh, stači Buchlovaky :D
Chatka 12 forever :mrgreen: . Buková drift challenge team. Aerodynamika je pro ty, co neumí ladit motor.

Nové vozy Lada, UAZ, GAZ, Kamaz z Ruska
Uživatelský avatar
ger007
Příspěvky: 4784
Registrován: úte kvě 06, 2008 13:38
Bydliště: NMnV - Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: par otazok na motor 1,5 16V E3

Příspěvek od ger007 »

no dotaz,

na aku teplotu sa Vam ohrieva motor ? ja som to teraz v zime nedostal este cez 82° ani v meste ani nikde, nemal by som si dat tecku na chladic ? neni to malo stupnov ?
Be better, not second best
if not better, be different
LADA !

1x2104X 16V, 1x 21044, 2 x 1111, 1xB210, 1xJawa550, 1x Toyota Avensis T25

Obrázek
детские игрушки
Uživatelský avatar
JmJ
Příspěvky: 6487
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Re: par otazok na motor 1,5 16V E3

Příspěvek od JmJ »

ger007 píše:no dotaz,

na aku teplotu sa Vam ohrieva motor ? ja som to teraz v zime nedostal este cez 82° ani v meste ani nikde, nemal by som si dat tecku na chladic ? neni to malo stupnov ?


mi to chodi tak 82 - 85 - 87 v teplotach kolem plus peti stupnu.
MFP
wergl I - 2104 - melt down
wergl II - 2104 - rebuild succeded
wergl III - 21113 - sold (Chester's new)
wergl IV - i30 - tout est bleu
Uživatelský avatar
Petr HC
Příspěvky: 2295
Registrován: stř lis 21, 2007 11:27
Bydliště: Hořice

Re: par otazok na motor 1,5 16V E3

Příspěvek od Petr HC »

U mojí 2112 je tomu také tak. Na 90 -95 st.C při venkovní teplotě okolo nuly se dostanu po zaclonění cca 1/2 chladiče kusem kartonu (blbě se tam zasouvá a když zapadne dolů, ještě blběji se dostává ven). S povděkem vzpomínám na starou Š-Octavia Combi, kde byla standartně roletka ovládaná takovým "záchodovým" řetízkem, nastavitelná do libovolné polohy.
Если бы автомобили Лада были безпроблематичными, я бы определенно русский язык забыл.
Uživatelský avatar
ger007
Příspěvky: 4784
Registrován: úte kvě 06, 2008 13:38
Bydliště: NMnV - Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: par otazok na motor 1,5 16V E3

Příspěvek od ger007 »

no ja mam taku kozenku na chladic, cestou z kopca sa mi to ochladi aj na 68 ° +/- rozmyslam ci to tam osadim alebo nie, neviem pri akych stupnoch sa to ma nasadzovat ? :_D ja mam krabicu na to existuju pekne kozenky :-D
Be better, not second best
if not better, be different
LADA !

1x2104X 16V, 1x 21044, 2 x 1111, 1xB210, 1xJawa550, 1x Toyota Avensis T25

Obrázek
детские игрушки
Odpovědět

Zpět na „Hnací soustava“