Stránka 1 z 2

Gufero na klice u rozvodů (+ řemen)

PříspěvekNapsal: ned črc 03, 2011 10:40
od JmJ
Vcera probehla vrchnim opravarem dlouho oddalovana akce vymeny predniho gufera na klice a spolu s tim i rozvodoveho remen (mel sice 36 000 km, ale 11 let).

Vse probehlo rozumne dobre, nemuseli se delat zadne veletoce. Vyhodila se nadoba s aktivnim uhlim, oddelal se plastovy kryt mezi pravym kolem a motorem, plastove kryty motoru a rozvodu a bylo. Jedine co dalo zabrat bylo sundat rozvodove kolo z kliky a vytahnout gufero.

Podekovani patri vrchnimu opravari Herr Drobkovi, ja sem klasicky jen pricmrdaval.

Oprava trvala cca 3.5 hodiny, behem opravy sme odhalili i ne uplne dobry kontakt konektoru k cidlu polohy klikovky, napruzeni pinu zrejme pomohlo :-).

Priskokem vpred, vstric novym zazitkum!

Par fotek:

[ Komentář přidal: zelvotron: ne červenec 03, 2011 19:42 ]
Dovolil jsem si menší úpravu názvu.

PříspěvekNapsal: ned črc 03, 2011 18:07
od Dusan
jaky bol problem vybrat gufero ? naskrutkuješ srubu do dreva zatiahneš kliestami a je vonku

PříspěvekNapsal: ned črc 03, 2011 19:47
od dvk
No tybrďo :shock: Ještě ve čtvrtek jsi říkal, žes po měsíci poprvé otevřel kapotu .. a teď tohle :)

PříspěvekNapsal: ned črc 03, 2011 22:02
od JmJ
dvk píše:No tybrďo :shock: Ještě ve čtvrtek jsi říkal, žes po měsíci poprvé otevřel kapotu .. a teď tohle :)


:-) to vis, ze tece gufero na klice sem zjistil pohledem z pod auta, ne otevrenim kapoty ;-)

PříspěvekNapsal: pon črc 04, 2011 05:33
od Drobek81
Dusan píše:jaky bol problem vybrat gufero ? naskrutkuješ srubu do dreva zatiahneš kliestami a je vonku

problem nebyl, spis kdyz sem si k tomu lehl, tak se mi to zalibilo :P
Neni nad to lehnout si pod auto a pospat si - stejne se mi nezda, ze by to trvalo 3,5h...jestli on to nepocita i s nakladanim tech kostek. Nicmene metoda nasroubovani vrutu se minula ucinkem, gufero ma malou sirku a sroub sjizdel - nechtel sem ponicit plochy tak sem zvolil jinou metodu (meditacni). Kdyby z boku bylo misto alespon na sroubovak, slo by to vrutem v pohode. Na krabici je to neco jineho, tam je misto siroko daleko.
Nicmene sem musel konstatovat, ze oproti jinym autum je zde perfektni pristup (neni potreba sundavat spodni susplech ani zvedat auto) a i krytovani rozvodu je promyslene. Uz se tesim na dalsi zavady, snad "stastny" majitel zacne trochu jezdit 8)

PříspěvekNapsal: pon črc 04, 2011 14:57
od Petr HC
To Drobek - stačí takto demontovat prsa motoru kvůli výměně označené mrázpojistky ? (samozřejmě bez stahování řemenice na klice - nechce se mi demontovat oběhové čerpadlo kvůli "šusbakelitu" pod ním) .A jak nejlépe dostat ven starou mrázpojistku. Je lepší "máznout" novou po obvodu epoxidem ? Dík předem za odpovědi.

PříspěvekNapsal: pon črc 04, 2011 18:43
od JmJ
No ja nevim, ale pokud je mrazpojistka to "kolecko" co ho je kousek videt napravo nahore na prvni fotce, tak bych rekl, ze je potreba sundat "zadni" plastovy dekl rozvodu a k tomu je zrejme potreba shodit rozvodova kola. Ale to je jen muj prvni odhad z prvnich kuchani motoru 2112.

PříspěvekNapsal: pon črc 04, 2011 22:16
od Drobek81
Petr HC píše:To Drobek - stačí takto demontovat prsa motoru kvůli výměně označené mrázpojistky ? (samozřejmě bez stahování řemenice na klice - nechce se mi demontovat oběhové čerpadlo kvůli "šusbakelitu" pod ním) .A jak nejlépe dostat ven starou mrázpojistku. Je lepší "máznout" novou po obvodu epoxidem ? Dík předem za odpovědi.


puvodni dostala sveho ucelu? Nicmene pistup na vymenu tam teoreticky je - muzu to proverit, kdyz se potkam s Itym. Nicmene na nalisovani pojistky je nejlepsi mit pristup, pokud by se udelal vhodny pripravek s dorazama, pak by zajiste slo implementovat i ve stisnenych prostorech. Pokud bude zajem, omrknem to a klidne se da i zmerit hloubka, pripadne udelat nacrt pro pripravek (tak, aby se vesel pokud bude misto a dotlacil tak jak ma).
Co se epoxidu tyce, tak to nema vyznam, naopak je to navrzeno tak, aby to tesinlo kov na kov (pouze sem se setkal s natrenim stycne plochy zatky barvou). Osobne bych zatku hluboce zmrazil ale to se zeptej nekoho, kdo dela nakladaky nebo traktory...napada mne Marcel, ti traktory maji a zatky urcite resili, alespon skrz vyhrivani bloku co vim.

PříspěvekNapsal: úte črc 05, 2011 08:39
od Petr HC
JmJ píše: ...je potreba sundat "zadni" plastovy dekl rozvodu a k tomu je zrejme potreba shodit rozvodova kola...

A to se mi právě nechce dělat. Ještě více mi vadí, že by pak muselo ven i oběhové čerpadlo.
Drobek81 píše: ...puvodni dostala sveho ucelu?...

Nikoli - motor mezamrzl, ale po cca 30 kkm začala téct.Je tam špatně vidět,ale tuším, že teče po obvodu.Po vylití chladící emulze a naplnění dešťovou vodou neteče nebo téměř neznatelně.Dolévám dak dvě decky vody na 1000 km.
Ještě uvažuji o možnosti utěsnit to epoxidem plněným kovovým prachem, ale to bych musel nechat motor "viset"za horní úchyt, vyndeat ten spodní, abych zjistil jestli teče po obvodu nebo je prorezlá a pak to evtl. zalepit. Tak ještě dotaz. Lze vymontovat spodní závěs motoru a nechat to tak ? (Aby evtl. zbytky vody vyschly pred lepením). Pokud teče po obvodu, může to být i kaz v litině bloku a pak by ani nová mrázpojistka nepomohla.

PříspěvekNapsal: úte črc 05, 2011 09:18
od Dusan
Neviem ale bez poriadneho pristupu to tam asi nedas. ked som to menil na starej lade mal som co robit ono to je totiž predpružene (ta miska je na konci rozšírená) Dost blbo sa to tam naklepavalo koli tomu ze treba uderat na celu plochu aby nedošlo k spriečeniu zadky. A s vymontovanim bol problem vyvrtanie diery a pačenie skrutkovačom...a to bol prfektny pristup k tomu oproti tomu co caka teba.

PříspěvekNapsal: úte črc 05, 2011 13:30
od zelvotron
Petr HC píše:Ještě uvažuji o možnosti utěsnit to epoxidem plněným kovovým prachem, ale to bych musel nechat motor "viset"za horní úchyt, vyndeat ten spodní, abych zjistil jestli teče po obvodu nebo je prorezlá a pak to evtl. zalepit. Tak ještě dotaz. Lze vymontovat spodní závěs motoru a nechat to tak ? (Aby evtl. zbytky vody vyschly pred lepením). Pokud teče po obvodu, může to být i kaz v litině bloku a pak by ani nová mrázpojistka nepomohla.


Vpravo jsou celkem tři závěsy, jeden na kterým motor visí na karoserii, to je ten velkej a pak dvě táhla záchytu reakce "ojnice", jedna je nahoře mezi hlavou a tlumičem a druhá pod alternátorem a je uchycená k příčný trubce před motorem.

Táhla záchytu reakce jde vyndat snadno samostatně, ale hlavní závěs bez např. podložení motoru vyndat nejde, nejjednodušší je hever pod vanu.

Re: Gufero na klice u rozvodů (+ řemen)

PříspěvekNapsal: čtv čer 22, 2017 15:14
od FOMA
Jen dotaz: neznáte číslo gufera na klice řemenice rozvodovýho kola?

Re: Gufero na klice u rozvodů (+ řemen)

PříspěvekNapsal: sob čer 24, 2017 04:05
od JmJ
FOMA píše:Jen dotaz: neznáte číslo gufera na klice řemenice rozvodovýho kola?

Cislo nevim, rikalo se, ze je stejne jak na samare...

Re: Gufero na klice u rozvodů (+ řemen)

PříspěvekNapsal: sob čer 24, 2017 18:53
od zelvotron
a neznáte někdo číslo gufera a samaře? :mrgreen:

hele a v KND to napsané není?

Re: Gufero na klice u rozvodů (+ řemen)

PříspěvekNapsal: sob čer 24, 2017 19:05
od Cory
Neviem, ci to predne neni rovnake ako na klasike