Stránka 4 z 4

Re: Vůle ventilů (seřízení)

PříspěvekNapsal: úte úno 16, 2021 20:11
od Křečík Barbuška
Tak ta pardubicka ma fakt moc peknej volant a motor na fotkach doslova radostne sviti :) . Nicmene na postu stare vrany mas jedenactku. Myslis, ze ti ta 112 muze zajistit nejaky vyznamejsi progres?

Re: Vůle ventilů (seřízení)

PříspěvekNapsal: úte úno 16, 2021 21:01
od JmJ
FOMA píše:Zaujala mě ta 2112 z Pardubic :P , ....... ale právě vůbec se mi nelíbí ten 8V buchar ala Samara a taky ten obstarožní hnusně futuristický volant 8)

Co to blabolis. To je jen projev abstaku po zadohrabu... bez to zaspat ;-)

Re: Vůle ventilů (seřízení)

PříspěvekNapsal: stř úno 17, 2021 06:03
od FOMA
Myslím, že to opravdu přejde 8) 2111 samozdřejmě plně stačí, ale žena nadává jak špaček, že to nemá posilovač řízení, plasty drnčí a po tmě to moc nesvítí :evil: No a taky se trošku obávám, že nynější denodenní provoz v solné emulzi se na kabátě 11ky nejspíš s příchodem jara projeví tak, že rozkvete (a do krásy to asi sotva bude) :| Nicméně po nedávné zkušenosti co jsme jeli pro téměř "tutovou" Prioru po prvním majiteli... :mrgreen: :| , tak bych tomu 8V bucharu z Pardubic nepříkládal větší vážnost :twisted:

Re: Vůle ventilů (seřízení)

PříspěvekNapsal: stř úno 17, 2021 06:45
od JmJ
A co ta 12 po petrovi hc?

Re: Vůle ventilů (seřízení)

PříspěvekNapsal: stř úno 17, 2021 07:50
od FOMA
Ta nejede má vodu v oleji.

Re: Vůle ventilů (seřízení)

PříspěvekNapsal: stř úno 17, 2021 07:53
od Tommel
Když je taková touha po 2112 tak asi prodám tu svojí :mrgreen:

Re: Vůle ventilů (seřízení)

PříspěvekNapsal: stř úno 17, 2021 16:55
od Křečík Barbuška
Tak jako ta pardubicka 112 by mohl byt relativne dobry kup. 112 se mi i celkem libi, ale jiz jsem dostatecne saturovan tou ludrou Kalinkou. Respektive stav kdy mam jeden stroj prinasejici jen samou radost a druhy ktery je jen pro zlost jest stavem rovnovaznym a netreba jej menit :-) .

Re: Vůle ventilů (seřízení)

PříspěvekNapsal: stř úno 17, 2021 20:28
od zelvotron
Tak do toho běž ty, desítka je volba znalců, to se s kalinou nedá vůbec srovnávat :)

Re: Vůle ventilů (seřízení)

PříspěvekNapsal: úte úno 23, 2021 18:13
od dmatej
FOMA píše:Dotaz:
1. motor 1.6 8V má hydroštely nebo se musejí seřizovat ventily jako u 1.5 8V?
2. a jak na tom byly 1.6(1.5) 8V se spolehlivostí, výkonem a spotřebou?


1.6 8V Kalina nemá hydroštely, a seřizování - konečně jsem to asi před měsícem zkontroloval, k mému překvapení po asi 130 000 km vůle ventilů jsou v normě, takže na to vůbec nemusím sahat. Olej používám Elf 5W40, pořád mi mění názvy, ale je to prostě nějakej NF/SRX a spol. Otázka je, jak vypadají sedla, protože mi asi dva roky zlobil kabel k první svíčce a já hledal chybu jinde, nemaje alternativní kabel na pokus. To jsem si nasral do bot ... missfirů bylo asi víc než dost, nicméně v týdnu jsem předjížděl SuperB 160 v kopci, takže jede to ještě pořád dobře ... nájezd mám 207000 km.

Katalyzátor - mám už třetí, výměna je napoprvé horor, napodruhé rutina, napotřetí hodinka práce (čili u mě odpoledne, protože jsem pomalej :D):
1. - praskly svody za přírubou, viděl jsem totéž ještě na jiné Kalině z roku 2007, tehdy systematická chyba výroby, zřejmě. Zavařil jsem je, je to tažená trubka a nerezne, příruba je kus oceli a rezne, ale nedalo to moc práce. Nejhorší je to poprvé vyndat.
2. - fouklo mi těsnění pod hlavou, tak jsem rovnou vyměnil katalyzátor; mívají dvě čísla, ale jsou stejné, jeden je 2112, druhý 11183.
3. - když jsem měnil druhý díl, utrhl jsem štefty a tentokrát jsem to nechtěl odvrtávat pod autem. Když jsem 2 vyndal, ukázalo se, že vnitřek v něm lítá nahoru dolů. To se mi nelíbilo a na Koněvce jsem dostal výprodejní slevu, tak jsem ho rovnou vyměnil.

Vlnovec na druhém dílu z Německa dlouho nevydržel a začal mi prdět v Itálii, takže jsem jezdil s WRC (sjel jsem si z dálnice směrem na Follonicu to vzal přes kopečky, byla sranda, Italové jezdí v obcích 80, ale mimo obec couraj i když spěchaj :D )
Pak jsem si objednal přímo z Polmostrowa celou sadu druhého a třetího dílu, kupodivu je to bez vlnovce. Vlnovec jsem koupil nerez na českém eshopu, uřezal i ty zasrané rozlisované trubky, a koupil tři nerez spojky. Neprdí to, tišší je to, hálelůja.

Každopádně od výroby veškeré seřizování ventilů spočívalo v přehození dvou podložek mezi sebou asi po 80 000 km.

Jinak ludra ... viděl bych to tak, že pokud bych to auto koupil, obratem měním automaticky
- výfuk i s katem (jo a výfuky: origo zrezne do 5 let, ale neupadne, má inteligentně navařenej hák, Polmostrów je lacinej, ale zrezne za 4 roky a upadne na zem - prorezne trubka před svarem kolem dokola a slyšet to moc není. MARIX je eňoňuňo výfuček, ale špatně se shání. Zatím dobrý).
- přední brzdiče a kotouče, zadní pakny a bubny a prasátka, časem zatuhnou, pak auto žere o 1-2 litry víc
- chladič a topení (obojí teklo; topení je schopné zničit ŘJ a mění se zatraceně blbě; chladič je práce pro děti :-) )
- komplet brzdové trubky (praskla ta dlouhá, naštěstí při prošlápnutí před odjezdem do Sadské, za 2 hodiny už si jí vezl pan Nedbal, trubku k PP kolu jsem pak měnil doma já než to přijde znova)
- motorek ostřikovačů za Hella pro mercedes, tlačí jako origo, jen je třeba násos obalit něčím (3x smršťovačkou), aby těsnil, je tenčí. MasterSport nebrat, životnost 4 roky.
- alternátor (shořel můstek plamenem)
- startér (uhnil 3cm ukostřovací pásek)
- sundat přední blatníky a zahájit zásah plastické chirurgie, než se to rozpadne a budeš to nastavovat laminátem, jako já :D
- klakson, rád přestane fungovat, když je nejvíc třeba, třeba na STK

Zapomněl jsem na něco? Jinak auto parkuje venku na trávníku, ráno rosa, večer rosa, v garáži dopadne líp. Pozitivní je, že třeba podlaha je ok, trošku jsem se bál, když mě napadlo, že se podívám pod koberec. Stála tam louže, ale je to tak zalitý barvou, že k plechu se nedostala.