Stránka 3 z 4

Re: Vůle ventilů (seřízení)

PříspěvekNapsal: úte pro 06, 2011 07:49
od vodis
To jsem tam křičel já. V servisní knížce je sice interval 30000km, ale dvorní mechanik, který míval co pamatuju lady 21011, 2102, 2106 a 2108 mi tvrdí, že je to zbytečně moc brzy. Tak nevím. Auto má najeto lehce přes 25000km, tak je na rozhodování ještě čas.

Re: Vůle ventilů (seřízení)

PříspěvekNapsal: pát pro 09, 2011 17:24
od zelvotron
Být tebou, tak to přeměřím, nebo nechám přeměřit, sundání víka je otázka dvou šroubů a budeš mít jistotu ;)

Re: Vůle ventilů (seřízení)

PříspěvekNapsal: pát pro 09, 2011 17:42
od vodis
Zelvotron: No asi na jaře zajedu do Sadský k přeměření, potřebuju okouknout i občas kolísající volnoběh, PP ukazuje chyby tuším 327 a 340...Jinak mi 1,5 8V v desítce maximálně vyhovuje. Postačující výkon a schopnost jezdit už od 1500 otáček no a oproti stejnýmu karburátorovýmu 1,5 8V co mám v samaře je desítka mnohem živější a i úspornější.

Re: Vůle ventilů (seřízení)

PříspěvekNapsal: sob pro 10, 2011 12:46
od dmatej
Po těch 30 tisících u novýho motoru je to tak akorát. Dál záleží jak vyjdou čísla - pokud jsou jen tak tak v toleranci, tak bych přeměřil třeba po 50-60, ono se to moc hejbat nebude. Pokud po těch 30 vyjdou někde ve středu, tak se to moc nezmění ani po 100 tisících, pokud nebudeš jezdit bez oleje nebo s nějak degradovaným olejem (třeba vodou, bincem) ;-)

Re: Vůle ventilů (seřízení)

PříspěvekNapsal: ned pro 11, 2011 20:37
od vodis
Děkuju za všechny reakce a potřeboval bych pomoct ještě s něčím. Palubní PC mi hlásí chyby 0327 - snímač klepání motoru, nízká úroveň signálu a 0340 - snímač polohy vačkové hřídele, chybná funkce. Myslíte si, že to může mít vliv na kolísání volnoběžných otáček motoru?? Při stání auta a rychlosti do 40 km/č je to kolísání minimální, nad tuto rychlost dosahuje úrovně 700-900 ot/min. Jinak auto startuje jak s teplým, tak i studeným motorem v pohodě a jede normálně, nijak necuká, spotřeba je v normě.

Re: Vůle ventilů (seřízení)

PříspěvekNapsal: úte pro 13, 2011 00:45
od plavec
Jinak auto startuje jak s teplým, tak i studeným motorem v pohodě a jede normálně, nijak necuká, spotřeba je v normě.



Pak bych se do toho radši nevrtal.

Re: Vůle ventilů (seřízení)

PříspěvekNapsal: úte pro 13, 2011 13:18
od vodis
Hmmm, no zatim to asi necham a třeba to okouknou odborníci v Sadský při příležitosti štelování ventilů.

Re: Vůle ventilů (seřízení)

PříspěvekNapsal: pát bře 23, 2012 13:51
od vodis
Dnes absolvovaná návštěva Sadský kvůli seřízení ventilový vůle a dalším věcem. Jednání a ochota výborný a něco mi ještě na objednání pošlou domů na dobírku. Pan N. má u mě palec nahoru.

Jo a do nový Kaliny tam na dílně montovali rádio, asi se prodala...

Re: Vůle ventilů (seřízení)

PříspěvekNapsal: pon črc 08, 2019 22:35
od Křečík Barbuška
Malý dotaz. Ty podložky mají průměr 31 mm?

Re: Vůle ventilů (seřízení)

PříspěvekNapsal: úte črc 09, 2019 21:59
od Křečík Barbuška
Ověřeno na vlastním motoru při neplánovaném přetěsňování. Mají 31 mm takže by šlo použít možná toto: https://mlparts.cz/nastavovaci-podlozka ... order_item . Pokud to teda náhodou někoho zajímá :-) .

Re: Vůle ventilů (seřízení)

PříspěvekNapsal: úte črc 09, 2019 22:05
od dmatej
Křečík Barbuška píše:Ověřeno na vlastním motoru při neplánovaném přetěsňování. Mají 31 mm takže by šlo použít možná toto: https://mlparts.cz/nastavovaci-podlozka ... order_item . Pokud to teda náhodou někoho zajímá :-) .


Tiše sledujeme, co napíšeš, samozřejmě, že zajímá ;)
Ventily jsem Kalině neseřizoval už asi 100 tisíc km, naposledy jsem prostě přehodil dvě podložky mezi sebou :D

Re: Vůle ventilů (seřízení)

PříspěvekNapsal: úte úno 16, 2021 16:43
od FOMA
Dotaz:
1. motor 1.6 8V má hydroštely nebo se musejí seřizovat ventily jako u 1.5 8V?
2. a jak na tom byly 1.6(1.5) 8V se spolehlivostí, výkonem a spotřebou?

Re: Vůle ventilů (seřízení)

PříspěvekNapsal: úte úno 16, 2021 18:13
od Křečík Barbuška
Treba motor 1,6 8V 21114 co mam v Kaline ma vule stelovane podlozkama jako u Samary. Jaky konkretni vuz se stal obeti tveho zajmu?

Co se tyce meho osmiventilu tak vykonove je to tupejsi oproti 16V v Grante. Ono to ma tezke pisty a tak celkove je ten 8V zastaraly, pusobi robustneji. Je to zravejsi tak o pul litru, ale zase to vyrazne lepe topi. Za studena to ma desivy projev dieselu. Za tepla se da skoro i poslouchat :-) .

Re: Vůle ventilů (seřízení)

PříspěvekNapsal: úte úno 16, 2021 19:13
od FOMA
Zaujala mě ta 2112 z Pardubic :P , ....... ale právě vůbec se mi nelíbí ten 8V buchar ala Samara a taky ten obstarožní hnusně futuristický volant 8)

Re: Vůle ventilů (seřízení)

PříspěvekNapsal: úte úno 16, 2021 19:56
od zelvotron
Běž do toho, nebudou. Tak ta 1,6 má nevýhodu v tom že je to ještě větší exot jak obyč desítka, tak to má ještě složitější vejfuk, katalyzátor je už ve svodech a prostřední díl vejfuku má vpředu vlnovec, což komplikuje případnou výměnu - dostupnost dílů v druhovýrobě, což souvisí i s tím co jsem psal že je to exot na druhou. Jinak nevím že by tam byl nějaká výraznější nevýhoda. Zase dost těch na desítku exotickejch dílů k motoru bude shodnejch s Kalinou, ale určitý speciality sou jenom tady, příkladně ten výfuk.