Stránka 2 z 4

PříspěvekNapsal: sob lis 06, 2010 10:44
od MartasBrno
Žádný tisknutí, papír ti okýnka nepřeklopí. Pokud to chápu správně, tak máš prvně oměřit vůle, pak si umejt ruky, nabouchat to všecko do toho excelu a ten ti řekne kolik s tím máš práce a jaké.

Anebo mít pomocníka s noťasem a hlásit mu čísla. On by ti zřejmě pak hlásil práci, tudíž by to měl být někdo před kým máš respekt :-D :idea:

PříspěvekNapsal: sob lis 06, 2010 12:10
od plavec
Vždyť je uvedenej vzoreček,dle kterýho to počítá. Takže bych řekl, že nejni bezpodmínečně nutný mít zaplej pc.

PříspěvekNapsal: sob lis 06, 2010 14:32
od zelvotron
Jo je tam uveden i vzoreček právě pro nouzový ruční použití, na počítači je to samozřejmě lepší :-P

PříspěvekNapsal: sob lis 06, 2010 18:45
od plavec
zelvotron píše:nouzový ruční použití

Myslím, že to nouzový použití je dokonce lepší, páč na počítač si pak člověk musí umejt ruce. A nač plácat solvinu dvakrát když stačí jen jednou. :P

PříspěvekNapsal: sob lis 06, 2010 23:10
od dmatej
Uloženo, díky. Ačkoliv v ruské literatuře to mám taky.
Ten přípravek se používá jak? Já to ještě nerozebíral, trochu se toho obávám.

PříspěvekNapsal: sob lis 06, 2010 23:53
od zelvotron
Ten Plavcův přípravek je jen na montáž ventilů, to při seřízení není třeba.

PříspěvekNapsal: ned lis 07, 2010 00:07
od dmatej
Aha, já si říkal ...
Každopádně na seřízení v knize taky píšou o přípravku. Já to ještě nerozebíral, tak nemám představu, jak to tam vypadá, jen že jsou tam oddělitelný "okýnka" ...

No, asi to v nestřeženou chvíli udělám, proměřím vůle, a pak už snad i budu vědět, co je potřeba ...

PříspěvekNapsal: ned lis 07, 2010 00:16
od zelvotron
Jo, přípravky jsou na to dva, taková páka na stlačení zdvihátka, cose šroubuje na šrouby víka a pak takovej hajzlík co to zdvihátko zajistí. Ale jde použít i dva vhodný šroubováky.

V knížkách je obvykle uvedenej ten přípravek, jak na to se šroubovákama je třeba na CD VAZ 2112 tady v sekci manuály by měl bejt odkaz. Jinak s těma šroubovákama to chce trpělivost, páč to tam zůstává zatopený olejem a klouže to. Hlavně podložku nevyndavej prstama, ale šroubováčkem/pinzetou/kleštěma.

PříspěvekNapsal: ned lis 07, 2010 20:07
od dmatej
Dík za info ;)

PříspěvekNapsal: ned srp 07, 2011 15:10
od dmatej
Tak jsem si udělal přípravek, po celodenním sváření a broušení mám takovou věc, která se vecpe mezi vačku a stlačený ventil, pootočí se hřídelí, a věc udrží ventil stlačený (byť ne úplně, ale to už je jen trochu o doladění přípravku).

Tu pecku ale pořád nemůžu dostat ven ... podle obrázků je tam volně, nebo se pletu? Teď mě napadlo akorát jít si nabrousit šroubováček :)
To by bylo ... potřetí to jen kvůli tomuhle přehazovat nechci.

Jinak ventil 2 má vůli výfukového (0.32) a 5 (0.26) vůli sacího. Ten zvuk jsem kdysi hlásil ještě na garančce v Sadské, ale myslím, že p. Nedbal ventily nedělal. Posledních nějakých 10 tisíc km už to studené klepe jako ďas, pamatuju si, jak v Unhošti myslím Saša soudil, že není dotažené výfukové potrubí (ten zvuk tomu odpovídal).
Prozatím chci tu pecku přehodit, snad by to mohlo pomoct. Debil jsem si ale zase zapomněl koupit šupleru, sakra ...

Ostatní ventily jsou buď OK, nebo na hraně té menší meze pro sací, resp. výfukové. Ještě sedmička je mimo víc, ale ne o tolik (cca 0.28).

Ty setiny dávám trochu od boku, podle toho, jak snadno tam šla měrka (ty jsou po 0.05).

PříspěvekNapsal: ned srp 07, 2011 16:45
od plavec
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek Vylepšený přípravek P-1

PříspěvekNapsal: ned srp 07, 2011 19:37
od zelvotron
dmatej píše:Tu pecku ale pořád nemůžu dostat ven ... podle obrázků je tam volně, nebo se pletu? Teď mě napadlo akorát jít si nabrousit šroubováček :)
To by bylo ... potřetí to jen kvůli tomuhle přehazovat nechci.


Jakou pecku? :lol: Jestli myslíš podložku, tak ta je tam volně, zdvihátko má na obvodu takovej výřez, kterým jde kleštičkama nebo šroubováčkem vydloubnout. Nedoporučuju tam moc strkat prsty.

prsty

PříspěvekNapsal: ned srp 07, 2011 19:47
od plavec
zelvotron píše: Nedoporučuju tam moc strkat prsty.
Myslím, že to by mu ani strach nedovolil tam strkat prsty :D

PříspěvekNapsal: ned srp 07, 2011 21:23
od dmatej
Jo takhle se používá ten Tvůj přípravek! Já to pořád nechápal. Nicméně já nehodlal sundavat vačku, tak z toho bylo trochu hodinářské odpoledne ...
Nakonec jsem přelouskal čísla ze všech podložek, změřil několikrát všechny vůle, přehodil 2 a 5. Objednávat budu 3,70, 3,75 a 3,80, ale nic z toho není akutní, krom ventilu 8, ten má vůli 0,27, což je o 0,03 pod povoleným minimem výfukového. Otázkou je chyba měrek, vůle se ale časem spíš zvětší než zmenší, takže to snad bude ok.

Jinan nedoporučuji měřit vůli hned po vyndavání a znovuosazování podložek, chyba je plus mínus 0,10mm. Chce to nechat trochu zaběhnout motor, podložky se zaklepou, vytěsní se olej pod nimi (takže pak zase nepůjdou odlepit :twisted: ), pak se teprv dají měřit vůle na setiny.
Před vyndaváním podložek doporučuji "žanetou" vytáhnout olej z hlavy, je to jen 50ml, pak aspoň uvidíte, jestli vám přípravek nehnípe na podložce (jako mně ;) )

Tloušťky podložek zapíšu Berušce do deníčku, později mi už bude stačit měřit už jen vůle, snad. Jinak materiál podložek je velmi odolný, nedokázaly jim ublížit ani "vzteklé kombinačky" :mrgreen:

Re: Vůle ventilů (seřízení)

PříspěvekNapsal: sob pro 03, 2011 18:15
od Petr HC
V "okně výkřiků" byl dotaz na termíny kontroly ventilové vůle 8V motorů ř.211x. K mojí 2112 16V jsem dostal servisní knížku s doporučením kontroly ventilové vůle každých 30 kkm !!! ??? a aby se to nepletlo, tak v návodu k obsluze je popsán 8V motor s karburátorem!!!! ???? Dodnes jsem se po mnoha intervencích v Praze, Pardubicích, Mělníku i Togliatti nedopátral jak to vlastně je myšleno ,vč. dalších nesrovnalostí !!!!!
Ještě že je tady LadaKlub a vlastní hlava a ruce.
Takže jediné co jsem pro 8V našel je toto: