Stránka 1 z 4

PříspěvekNapsal: čtv lis 04, 2010 21:14
od plavec
žež píše:Proč nejdou ventily seřídit? Kvůli teplotě? Nebo nemáš podložky?

Nejsou podložky. No a teplota vlastně taky není ideální, ale není problém do garáže to dotlačit traktorem a v garáži přitopit.
žež píše:citace:
Motor se točí ale jen ručně.
Pozitivní zpráva! Startér to neutočí i když tam dáš dobrou baterku?

O to nejde, jde o to, že dost ventilů je stále otevřeno, takže mi bylo doporučeno s motorem netočit.

radek mb píše:Promiň Plavče.

Rád. :)

PříspěvekNapsal: čtv lis 04, 2010 22:01
od žež
O to nejde, jde o to, že dost ventilů je stále otevřeno, takže mi bylo doporučeno s motorem netočit.

Tak že další fáze je zastavit krvácení chladící kapaliny a dobrousit (dokoupit) podložky pod ventily. A už to možná bude aji jezdit.

PříspěvekNapsal: čtv lis 04, 2010 22:53
od plavec
No joo, ale vím já , jaký podložky potřebuju.....?

PříspěvekNapsal: čtv lis 04, 2010 23:31
od Křečík Barbuška
Ti nevím, ale co jsem dnes vyzískal za rozumy ohledně ventilů na samařím motoru, tak bych se ručního protočení nebál, přeci mezi podložkou s minimálním a maximálním rozměrem nemůže být fatální rozdíl. Nehledě k tomu, že případný odpor zaregistruješ. Jak jinak chceš zjistit jaký rozměr podložky potřebuješ? Nastavíš polohu hřídele a buď bude vůle velká tj. vůli změříš a pak podle původní podložky dopočítáš rozměr, nebo vůle nebude a tak prostě budeš muset střelit od pasu a pak dopočítat. Toliko můj ryze laický názor.

PříspěvekNapsal: čtv lis 04, 2010 23:34
od Cory
Kupit podlozku s najmensim rozmerom, dat ju na kazdy ventil (co znamena 8-krat montaz/demontaz vacky) a zaznamenat hodnoty...odpocitat od nameranych hodnot ventilovu volu a zbehnut po nove podlozky...tot vsjo, tak som to nastavoval na samare s tym rozdielom, ze sa mi podarilo zkombinovat povodne podlozky...samara ma dost velku toleranciu vo volach narozdiel od klasiky.

PříspěvekNapsal: pát lis 05, 2010 01:07
od MartasBrno
Normálně, jak to tady vidím, tak kdybych měl čas, tak se za tebou rozjedu, laik nelaik, odborník neodborník, prostě mne to docela zajímá, je to taková výzva. Prostě čekám, kdy duch zvítězí nad hmotou. No nic, tak jen morální podpory se ode mne dočkáš.
K práci si vem pořádný světlo, potmě se dočkáš fakt jen tý kapky v oku.
A ještě jedna věc: Kdybys našel v něčem dírku, a nevěděl co s ní, tak máme prekticky vyzkoušenej dvousložkovej tmel, kterej tuhne do dvaceti minut a dá se s tím spravit (i na delší dobu) třeb atekoucí blok nebo pumpa nebo podobný věci. Bohužel ti teď nenapíšu název, nemám to u sebe. Ber to jako alternativu k těm šroubům a podobně. Na felině se s tím opravila právě vyrezlá mrazovka na vodní pumpě, kudy vždycky vytekla polovina chladiva. Že šla časm do kytek je jiná věc, ložisko už byla totálka, ale neteklo to.

Cory:
Samara, resp. 110ka má pouze tento sortiment podložek, 3,05 - 3,30?
http://autodilykrc.cz/eshop/lada/samara ... odlo%9Eka#
Snad když tam Plavec založí ty nejmenší, tak by s tím mohl klidně nějakou dobu jezdit ne? Minimálně po vlastní ose dojet někam, kde by ty vůle změřili a osadili ty správné podložky....

Aha... to už tu zaznělo...

PříspěvekNapsal: pát lis 05, 2010 01:34
od plavec
Když tak čtu ty návody, tak jsem z toho magor až na půdu. Aneb opravářem proti své vůli.

MartasBrno píše:K práci si vem pořádný světlo,

Vyzkoušel jsem už dva druhy světel, ale ani jedno neumí prosvítit ty chumly vedení. :|
Cory píše:zbehnut po nove podlozky

zběhnout jen tak na Koněvku (200km ) pro podložku?
MartasBrno píše:Prostě čekám, kdy duch zvítězí nad hmotou

To je nereálný. Už jen k mýmu odporu.
Koko Loko píše:Nastavíš polohu hřídele a buď bude vůle velká tj. vůli změříš a pak podle původní podložky dopočítáš rozměr, nebo vůle nebude a tak prostě budeš muset střelit od pasu a pak dopočítat. Toliko můj ryze laický názor.

Tos měl vidět co mě Marek napsal, když jsem se zmínil, že ty ventily chci seřídit, když to rozebral, tak aby to složil a seřídil. Ale pardon, to je nadstandartní služba asi. Přeci jeden rozebírá, druhej tahá do servisu a další servisák řve, že ať mi to laskavě udělaj tam kde mě to rozdělali. Ano o tomhle je ten dnešní svět. Takže teď se můžu jít zahrabat. Jestliže jsem předtím měl starost jednu, teď mám tři.

PříspěvekNapsal: pát lis 05, 2010 09:32
od zelvotron
Cory píše:(co znamena 8-krat montaz/demontaz vacky)


Cože, proč? :shock: Stačí dva vhodný šroubováky a trocha trpělivosti.

Cory píše:samara ma dost velku toleranciu vo volach narozdiel od klasiky


Kolik je ta tolerance, to jsem nikde nevyčet...

MartasBrno píše:Samara, resp. 110ka má pouze tento sortiment podložek, 3,05 - 3,30?


od 3,00 do 4,50 mm (po 0,05 mm), na Krči maj jen ty nejobvyklejší

plavec píše:zběhnout jen tak na Koněvku (200km ) pro podložku?


Ty vůle se hlavně měly udělat ještě než se dala hlava na motor :!: , bylo by to nejjednodušší a po montáži jen zkontrolovat, ale to už je fuk.

S motorem klidně můžeš otáčet jak se ti zlíbí, jenom blbýma podložkama se nemůže potkat (navíc bys to cítil), i když se nedovře ventil třeba o 1 mm, ale samozřejmě nestartovat.

Normálně snad za tebou zajedu, jestli o víkendu zbyde čas, což nevypadá moc růžově. Zbytečně to nehroť, jezdit čím máš, stk je stejně propadlá, tak není kam spěchat.

Přípravek P-1

PříspěvekNapsal: pát lis 05, 2010 13:50
od plavec
Souvisí to s ventilama, tak snad to můžu umístit sem.

Přípravek na stlačení ventilových pružin. Vhodný při nandavání zajišťovacích "půlměsíců" Domácí výroba. Trubka ze sběrných surovin a práce na pár minut. Ještě jej natřu a vyrazím číslo přípravku. A časem udělám snad i okótovaný technický výkres. :)

Obrázek Obrázek Obrázek

[ Komentář přidal: zelvotron: pá listopad 05, 2010 21:13 ]
Přidány mezery mezi obrázky.

Přípravek P-2

PříspěvekNapsal: pát lis 05, 2010 21:10
od zelvotron
Trochu sem si hrál... :)

PříspěvekNapsal: pát lis 05, 2010 21:14
od Cory
zelvotron píše:Cože, proč? :shock: Stačí dva vhodný šroubováky a trocha trpělivosti.


Ok, priznavam ze mozno sa to da, ja som vacku daval dole aj tak len 3-krat, pretoze som spravil kombinacie atd...
zelvotron píše:Kolik je ta tolerance, to jsem nikde nevyčet...
V manuali od samary sa uvadza 0,25-0,30, alebo 0,20-0,25, nepamatam si to uz, ale bola tam tusim tolerancia 0,05mm

Re: Přípravek P-2

PříspěvekNapsal: pát lis 05, 2010 21:26
od MartasBrno
zelvotron píše:Trochu sem si hrál... :)


LUXUS

PříspěvekNapsal: pát lis 05, 2010 21:28
od zelvotron
Jo, už sem to taky našel, 0,2 sací, 0,35 výfukový, tolerance 0,05 mm.

PříspěvekNapsal: pát lis 05, 2010 21:41
od plavec
zelvotron píše:Trochu sem si hrál...

Pěěěkný :!: Hned si to jdu vytisknout. :)
Možná že s touhle pomůckou by se odvážil na ty ventily i takovej blbej jako já. Ikdyž radši pod dohledem autora.

PříspěvekNapsal: pát lis 05, 2010 21:43
od zelvotron
Nejsem si úplně jistej, jestli ty exelovský vzorečky budou fungovat i na papíře :mrgreen: