Stránka 1 z 1

LPG a chlazení u desítky

PříspěvekNapsal: pon říj 25, 2010 18:05
od plavec
Ať nezaplácávám téma u krabic, radši založím tady to.
Mám systém, Elpigaz (polskej) sekvenční vstřik. Reduktor Albert 01 . (Asi od hurikána :lol: )
Motor 1,5 i 8ventil.
A nyní problém: Mnozí už jste zaznamenali téma mizející fridex u hradní střely. Asi nemá smysl to dál rozebírat. Šla do kopřiv.
Tenhle plynovej systém jsem vymontoval a nechal namontovat do kočkolapu. A po vyježdění nějaké jedné dvou nádrží, mi to začalo tlakovat. Zvláštní je že před montáží plynu byl klid. Byla tam jen voda. A nebyl zapojen radiátor topení. Radiátor jsem měl venku, vyzkoušel přes přestřihlou duši jestli neutíká. V pohodě, šup tam s ním. Teda už po montáži reduktoru. A zničehonic začal prolínat fridex z termostatu a pak bouchly dvě hadice chladiče a radiátor topení. Ten radiátor teče snad i za studena, když to není natlakovaný. Pod víčkem to syčí, takže přetlak je jasnej.
Jako laik to vidím tak, že jediné co ty dvě auta přímo spojuje je právě ten redukto¨r, tudíž logicky by za to mohl on, tím víc, že v předchozím autě to dělalo totéž. :?
V servise jsem na ně musel udeřit nečekaně. A ejhle vlezu do dílny a pánové cosi předělávají na tom samém systému u zánovní Oktávie a ještě mi tvrdí, že je to bezproblémový a že zacláním. V druhém konci dílny se vztekaj u felicie a další má venku půl motoru z favorita... Ale to jsem odbočil. Tvrdili mi, že teoreticky není možný aby to tlakoval právě ten plyn, protože se jim to stalo jen jednou u nějakýho holandskýho systému. A u elpigazu to ještě neviděli. (NO já jsem taky neviděl aby se do 4 válce dělalo 5 děr pro vstřiky., ale oni jsou jiný odborníci) Co si o tom myslíte? Hlavně by prej byl fridex cejtit po plynu, což se mi i zdá logický

Jinak Elpigaz z mého laického pohledu: Ideální pro přestavbáře. Polskej, levnej .Takže za levno koupit za mnohem víc prodat. Když jsem chtěl třeba Tartariny, nebo BRC, tak se vykrucovali a to asi pro to, že tam už nemaj takovej prostor pro zdražování, neb ho musej koupit za víc.
Máte někdo zkušenosti s tímto Elpigazem?

PříspěvekNapsal: pon říj 25, 2010 18:26
od Saša
Třeba u BRC není možnost (krom prasknutí odlitku) aby se plyn dostal k vodě . u jiných (Lovato/Lovtec) je to reálné . Oddělovací část je membrána . A když je to polské tak bych tomu nevěřil ani "dobrý den" .

Polský lpg

PříspěvekNapsal: pon říj 25, 2010 18:59
od plavec
Právěže polským věcem taky moc nevěřím. některý jejich technický řešení mi přijdou jako hračky pro větší děti.Pořád to jelo ale za 3 roky provozu jedno teplotní čidlo a nějaká těsnění,a jednou volný koleno- utíkal plyn, což u favorita s Tartariny neznám.

PříspěvekNapsal: úte říj 26, 2010 09:32
od cackler
nedávno jsem vyndaval BRC system z 2105, mam reduktor a nějaký zbytečnosti okolo, jestli máš zájem...

PříspěvekNapsal: úte říj 26, 2010 13:15
od plavec
cackler píše:nedávno jsem vyndaval BRC system z 2105, mam reduktor a nějaký zbytečnosti okolo, jestli máš zájem...

Což o to, ale jak to zlegalizuju? To je sekvence nebo ne?
Zatím ani moc zájem nemám. Uděláme tu hlavu, pak to hned vezmu k plynařům na repasi reduktoru a uvidí se co dál. :wink:

PříspěvekNapsal: úte říj 26, 2010 13:58
od cackler
sekvenční asi nebude, nevyznam se v tom, ale bylo to s brejlema na karbu.

PříspěvekNapsal: úte říj 26, 2010 14:03
od zelvotron
Tak Plavcovi jde stejně asi jen o reduktor, kterej je stejnej?

PříspěvekNapsal: úte říj 26, 2010 16:02
od Saša
zelvotron píše:Tak Plavcovi jde stejně asi jen o reduktor, kterej je stejnej?

NENÍ . Nemá druhý regulační stupeň . U sekvenčního plynu jde pouze o dodržení stálého tlaku plyné báze . Dávkování se již řídí pomocí "plynové"ŘJ přes elektroventily a né podle rozdílu tlaku ve filtr-boxu pomocí regulační membrány v reduktoru .
"Dnes" již pro sekvence existují i reduktory bez membrán .

PříspěvekNapsal: úte říj 26, 2010 22:55
od plavec
cackler píše:sekvenční asi nebude, nevyznam se v tom, ale bylo to s brejlema na karbu.
Brejle mám na očích a karburátor na favoritu. :D

PříspěvekNapsal: čtv říj 28, 2010 14:38
od vintera
Saša píše:Třeba u BRC není možnost (krom prasknutí odlitku) aby se plyn dostal k vodě . u jiných (Lovato/Lovtec) je to reálné . Oddělovací část je membrána . A když je to polské tak bych tomu nevěřil ani "dobrý den" .


když polské tak pouze vodku a cukerky :lol:

PříspěvekNapsal: čtv říj 28, 2010 15:16
od plavec
Teoreticky: proč se ta hlava zkroutila? Napadlo mě, že by plyn dávkoval víc, než dokáže spálit a tlakem se to zkroutilo a přitom by byla v hajzlu samozřejmě i klika. Mohlo by bejt? Plyn vlastně nemá žádnou vracečku zpět do nádrže, jako benzín, tudíž se s tím nespotřebovaným palivem něco stát musí.
Jedno je jistý dva válce měly " mezi sebou kompresi".
Já vám nevím mě se snad začínaj líbit jen ty polský holky :mrgreen:

PříspěvekNapsal: čtv říj 28, 2010 21:14
od žež
Teoreticky: proč se ta hlava zkroutila? Napadlo mě, že by plyn dávkoval víc, než dokáže spálit a tlakem se to zkroutilo a přitom by byla v hajzlu samozřejmě i klika. Mohlo by bejt? Plyn vlastně nemá žádnou vracečku zpět do nádrže, jako benzín, tudíž se s tím nespotřebovaným palivem něco stát musí.

To je blbost. Vstřikovač ti pustí do válce jen takové množství plynu co mu dovolí řj!!
Vracečku nemá protože ji nepotřebuje. :)

Nechal jsem si lpg namontovat když měla desítka najeto asi 45000km. Mám najeto na lpg 56000 km a neměl jsem zatím žádný problém. Po 300 mh si Tartariny pípne o servis (filtr, seřízení,výmaz mh) příjde na 500 kč. Spokojenost :D
Radka z AGW v Boskovicích mohu jen doporučit.

PříspěvekNapsal: čtv říj 28, 2010 21:25
od Saša
plavec píše:Plyn vlastně nemá žádnou vracečku zpět do nádrže, jako benzín, tudíž se s tím nespotřebovaným palivem něco stát musí.

On jí také nepotřebuje . Není to nafťák .
"Nespotřebovaný" nasátý plyn (příliš bohatá - nebo chudá směs) odejde výfukem kde následně shoří .
A proč se hlava skroutila ? přehřátí , nedostatečné utažení , nebo špatný postup při povolování .

PříspěvekNapsal: čtv říj 28, 2010 21:28
od plavec
Saša píše:nedostatečné utažení
tó by mohlo bejt ono, když to Marek povoloval, tak cítil, že prostřední šrouby jsou míň utažený.
Motor normálně jel a hlavu sme sundali už po 4ech hodinách. To nevadí?

PříspěvekNapsal: čtv říj 28, 2010 21:41
od žež
To nevadí?

nevadí :!: [/quote]