Stránka 1 z 3

Motor- demontaz a montaz

PříspěvekNapsal: úte čer 15, 2010 23:07
od plavec
Budu měnit motor. Tak jsem koukl do příručky a zjistil, že se vyndavá spodem, že má úchyty (oka) do ketrých se maj dát háčky na řetězu a vyndat ho za pomocí "žirafy" .
Postup tak nějak vím- odpojí se výfuk, hadice od chladiče, topení, expanzky.Odpojí se kabeláž, přívod paliva, táhlo spojky a plynu a dál moc nevím.A tak se ptám:
Jak odpojím poloosy? Popř je možno vyjmout motor samotný bez převodovky?
Dalo by se ten motor "hodit " na paletu tak že bych vyndal silentbloky co drží motor a pak zvednul čumák auta?
Nebo jak byste na to šli vy?

PříspěvekNapsal: stř čer 16, 2010 05:10
od FOMA
dá se všechno :)

PříspěvekNapsal: stř čer 16, 2010 09:18
od Luděk Musil
Hlavní je nebát se ... tedy ... mít zdravou dávku strachu :P .
A nejít na věc násilím :!:
Předpokladem zdárného a úspěšného konce je také několik dobrých sad nářadí (očkoploché klíče, esíčka, goly, nástavce, kardany) :idea: .
Jo - a nesmím zapomenout na dobrou paměť (i když - blok a tužka to jistí) :banghead:
L.

PříspěvekNapsal: stř čer 16, 2010 10:41
od radek mb
Luděk Musil píše:A nejít na věc násilím


To znamená dát krumpáč minimálně 50 metrů od místa výměny motoru. :mrgreen:

[ Komentář přidal: Hurikán: st červen 16, 2010 12:16 ]
:laughing3: :laughing3: :laughing3:

PříspěvekNapsal: stř čer 16, 2010 12:11
od zelvotron
Blok by stejně neprokop :P

(zkusíme ho vyhecovat :wink: )

PříspěvekNapsal: stř čer 16, 2010 12:17
od Roman
Videl som paradne diery v dvoch blokoch, ktore vyklepla ojnica. Krompac a dobry chlap to musi dokazat tiez... :D

PříspěvekNapsal: stř čer 16, 2010 15:36
od Marťas
Roman píše:Krompac a dobry chlap to musi dokazat tiez... :D
No nevim, jestli je plavec tak dobrej... :lol:

PříspěvekNapsal: stř čer 16, 2010 15:46
od Laďuša
Že jo, taky bych řek, že by to ani nesved... :P :mrgreen:

[ Komentář přidal: zelvotron: st červen 16, 2010 18:18 ]
Už ho nechte, myslím, že už prokázal, že má krumpáč a že to myslí vážně... :P

PříspěvekNapsal: stř čer 16, 2010 19:24
od plavec
No tak klucí, radši mi poraďte jak mám dole odpojit převodovku od těch hřídelí ke kolům., jak vytáhnout táhlo z převodovky.
Pokročil jsem, už mám elektriku jakš takš venku.To byste nevěřili kolik kravin navíc tam je. A dokonce jsem objevil na sání jednu hadičku navíc, to u modré nemám, tam je to zaslepeno. Už je venku i chladič.Nechcete mě někdo pomoct? Mě to samotnýho nebaví. :D

PříspěvekNapsal: stř čer 16, 2010 19:33
od Chester
plavec píše:jak vytáhnout táhlo z převodovky

který? co si pamatuju tak všechno je tam šroubovaný a problém nebyl.

plavec píše:převodovku od těch hřídelí ke kolům

když sem měnil spojku tak sem to řešil takhle :D (protože postup rozebíráni sem nějak nepochopil, ale vim že se musel vypustit olej z difu)

PříspěvekNapsal: stř čer 16, 2010 21:07
od plavec
Chester píše:plavec napsal:
jak vytáhnout táhlo z převodovky

který? co si pamatuju tak všechno je tam šroubovaný a problém nebyl.
Obě, jedno je páka na řazení kvaltů a ta druhá (nad ní) tu nechápu nač tam je.Povolil jsem tu na "kvaltování" a nejde mě vytáhnout.
Chester píše:plavec napsal:
převodovku od těch hřídelí ke kolům

když sem měnil spojku tak sem to řešil takhle

Takže musím sundat kola a brzdy?
Safra musím ještě proštudovat obrázky.
Zásadní otázka: Pujde ten motor odpojit od převodovky ještě ve voze, převodovku tam nechat a vyndat motor a pak ho zas spodem nandat?

PříspěvekNapsal: stř čer 16, 2010 21:42
od zelvotron
Bych to vyndal celá sakumprdum i s polosama. Tedy nejdřív vyndat polosy u kol.

PříspěvekNapsal: stř čer 16, 2010 21:49
od plavec
Nojo ale já tu převodovku potřebuju zachovat. V modrej převodovka teče a je v ní něco v háji. Kvílí to jak stará karosa. To to mám rozdělit až na zemi?

PříspěvekNapsal: stř čer 16, 2010 22:18
od Chester
plavec píše:Povolil jsem tu na "kvaltování" a nejde mě vytáhnout.

musí je tam svorka s tisícihranem a ta bude zarezlá, ale když jí dostatečně povolíš, musí jít ven... prostě musí
plavec píše:Takže musím sundat kola a brzdy?

v případě že by si to řešil mim způsobem tak ano
plavec píše:Pujde ten motor odpojit od převodovky ještě ve voze, převodovku tam nechat a vyndat motor a pak ho zas spodem nandat?

odpojit ano. Vyndat jen motor asi těžko, nebude tam dostatek místa, dál by si musel vyndat pravou poloosu(tu delší). Stejně si myslim že motor kolem převodovky neprotáhneš.

asi bych to řešil tak že motor a převodovku necháš v kuse, odděláš náboje, vyndáš spodní ramena(pokud se ti je podaří povolit), podložíš motor, odmontuješ ho, celej předek auta zdvihneš (tady bych viděl problém jelikož se ti bude menit úhel mezi kastlí a motorem, záleží kolik tam bude mista, lepší by bylo mít celý auto na rampě (ideálně zvedáku) a motor spouštět dolu navijákem, ale to by si musel mít rampy dvě protože s autem bez kol sjet a najet na rampu je vcelku problém) nakonec na zemi odděláš motor od převodovky.

Každopádně v jednom člověku neproveditelnej úkon bude potřeba jeden až dva pomocníci.

PříspěvekNapsal: čtv čer 17, 2010 17:14
od plavec
Chester píše:plavec napsal:
Povolil jsem tu na "kvaltování" a nejde mě vytáhnout.

musí je tam svorka s tisícihranem a ta bude zarezlá, ale když jí dostatečně povolíš, musí jít ven... prostě musí

Tiícihran je už ožužlanej, ale mám to venku. :)
No mám to rozdělaný v garáži.Zatím na špalkách.Mám v plánu podstrčit takovej vozejček, na něj motor s převodovkou , pak vyheverovat auto co nevíc nahoru (klidně až po strop) . kdyby to nevyšlo, tak mám možnost z garáže ven postavit fošńy na kozičky (mobilní rampa) a vytáhnout tam auto přes lano. Jen mám obavy, že "pád" motoru z auta bude neřízenej, páč zeshora to nemám čím jistit.
Nemůžu vůbec rozpojit hadice chlazení.Zdá se že budu řezat.