Stránka 11 z 12

Re: Volnoběh - kolísání, vysoké otáčky bez plynu, motor zhas

PříspěvekNapsal: čtv čer 27, 2013 20:03
od zelvotron
pár minut plus mínus, vsázím na ten potencimetr nebo pak servo volnoběhu, váha je u toho spolehlivá a obzvláště ta stará GM ;)

Re: Volnoběh - kolísání, vysoké otáčky bez plynu, motor zhas

PříspěvekNapsal: pát čer 28, 2013 19:35
od plavec
tavri píše:No včera zrovna ne, ale v pondělí ano. Na jak dlouho odpojit baterii? Stačí chvilka?

Stačí pár minut.
Jinak jestli jsou tam torxy (čemuž se mi ani nechce věřit) , tak tam pak dej šroubky z merkuru. :wink:

Re: Volnoběh - kolísání, vysoké otáčky bez plynu, motor zhas

PříspěvekNapsal: pát čer 28, 2013 20:00
od Raduz
plavec píše:
tavri píše:No včera zrovna ne, ale v pondělí ano. Na jak dlouho odpojit baterii? Stačí chvilka?

Stačí pár minut.
Jinak jestli jsou tam torxy (čemuž se mi ani nechce věřit) , tak tam pak dej šroubky z merkuru. :wink:

Merkur je M 3.5 :!: :?:

Já resetoval 15-20 min.

Re: Volnoběh - kolísání, vysoké otáčky bez plynu, motor zhas

PříspěvekNapsal: pát čer 28, 2013 20:16
od tavri
Hlavně aby závit byl metrický.

Re: Volnoběh - kolísání, vysoké otáčky bez plynu, motor zhas

PříspěvekNapsal: stř črc 03, 2013 05:14
od tavri
Závit metrický není, je o něco menší než M5. Stoupání nepatrně větší - amerika, asi Withworth. Nevadí, kdo nemá torx-šroubovák nebo aspoň bity, jde to povolit i sikokleštěma za hlavičku. Závada zmizela.

Re: Volnoběh - kolísání, vysoké otáčky bez plynu, motor zhas

PříspěvekNapsal: stř črc 03, 2013 17:46
od zelvotron
Tak to slyším poprvé, zřejmě to bude výsada jen starších modelů, jak říkám, já tam mám klasický křižový šroubky se závitem z merkuru.

Re: Volnoběh - kolísání, vysoké otáčky bez plynu, motor zhas

PříspěvekNapsal: pát črc 05, 2013 18:24
od tavri
Pro upřesnění, potenciometr je na klíček Torx T25, servo T20. Nebyla vyšoupaná odporová dráha, ale unášení v plastu (kříž). Nejspíš stářím a teplem polorozpadlé, mechanicky drnulo v přenosu.
Po přehození OK.

Re: Volnoběh - kolísání, vysoké otáčky bez plynu, motor zhas

PříspěvekNapsal: pát črc 12, 2013 20:59
od plavec
Potenciometr i krokáč jsem měl taky jak píše krotitel želv, na šroubkách z merkuru ale na křížák, když jsem je ožužlal, dal jsem ty origo z merkuru na plochej šroubovák.

Re: Volnoběh - kolísání, vysoké otáčky bez plynu, motor zhas

PříspěvekNapsal: úte srp 06, 2013 20:25
od tavri
Konečně jsem si opatřil Torx 20, abych neotravoval furt souseda a mohl dokončit výměnkaření krokového motorku. Vyjmul jsem ho, je v černém plastu a na něm vyleptaný nápis Assembled in MEXICO, dal jsem krokáček z bílé, celý v hliníku, který je Made in Russia a má označení 2112...
Zajímavé, ovšem na funkci to nemá vliv.

Zhasínanie motoru za jazdy

PříspěvekNapsal: pát led 24, 2014 21:34
od lucifero89
Zdravím,

mám Ladu 112-ku, 1.6 16V, pred nejakou dobou začala horšie štartovať (chytila len s pridaným plynom a po dlhšom točení), ale po naskočení už bolo všetko OK. Po nejakej dobe žačal motor náhodne za jazdy zdochýňať. V servise zistili diagnostikou (svietila kontrolka CHECK ENGINE), že je chybný snímač vačky aj kľuky. Oba snímače vymenili, auto štartuje na brnk, ako predtým. Avšak s náhodným zdochýňaním si nevedia rady. Niekedy ide auto OK aj dlhšiu dobu, potom zdochne aj viackrát v krátkom časovom intervale. Taktiež niekedy pri studenom motore po naštartovaní okamžite skape... Čo to môže byť?

Kontrolka CHECK ENGINE tentokrát nesvieti, no pri diagnostike som našiel v pamäti tieto tri chyby:
P0102 - signál z čidla prietoku vzduchu na príliš nízkej úrovni,
P0343 - signál z čidla vačkového hriadela príliš vysoký,
P1513 - obvod regulátora voľnobehu skratovaný na kostru.

Možno, že ide aj o nejaké staršie chyby... Tipoval som to však na chybný regulátor voľnobehu, vymenil som ho za nový, no porucha pretrváva... Tiež som si všimol, že po otočení kľúčika v spínacej skrinke niekedy kontrolka CHECK ENGINE svieti slabšie a ako keby slabučko bliká (ako pri nejakom skratovaní) a v tomto pripade nedokážem vôbec naštartovať. Keď zapaľovanie parkrát vypnem/zapnem, tak už svieti s normálnou intenzitou a motor naštartuje na brnk. Po naštartovaní kontrolka zhasne...

Re: Zhasínanie motoru za jazdy

PříspěvekNapsal: pát led 24, 2014 22:35
od ger007
skontroluj ukostrenie motorovej kabelaze, dokaze to robit psie kusy su to take hnede kable s ockom na konci, neviem kde to ma 112, hladaj pod kapotou

Re: Zhasínanie motoru za jazdy

PříspěvekNapsal: sob led 25, 2014 15:36
od zelvotron
Ta chyba 102 váhy vzduchu dost pravděpodobně ukazuje na to, že servo volnoběhu nechodí a je zavřený, proto motor neudrží volnoběh a zdechne - logicky potom průtok vzduchu je pod minimální hodnotou - když se zavře škrtící klapka a současně není vzduch dodáván přes servoventil obtokem.

To ukostření o kterým píše Ger je u termostatu, mohlo by to být tím, zkontroloval bych i další konektory a kabeláž a vyčistil obtok klapky.

Re: Volnoběh - kolísání, vysoké otáčky bez plynu, motor zhas

PříspěvekNapsal: ned led 26, 2014 18:26
od lucifero89
Vdaka, ukostrenie precisetene, vyzera byt OK. Ten servoventil asi chodi, lebo vykazuje aktivitu minimalne tym, ze ho pocut, niekedy cvaka ako besny, niekedy zase nic nepocut... Neviem, ci je to uplne normalne... Pri vymene za novy som aj precistil kanalik...

Re: Volnoběh - kolísání, vysoké otáčky bez plynu, motor zhas

PříspěvekNapsal: ned led 26, 2014 20:39
od zelvotron
Normální mi to nepřijde, já jich měl už několik, ale vždycky byly dost tichý a za běhu motoru vůbec neslyšitelný.

Re: Volnoběh - kolísání, vysoké otáčky bez plynu, motor zhas

PříspěvekNapsal: stř led 29, 2014 18:07
od lucifero89
Dnes som robil znova diagnostiku práve v okamihu, keď auto zdochýňalo, objavili sa nové chyby:
P0201 - Cylinder 1 Injector Circuit Malfunction/porucha v obvode vstrekovača – valec 1,
P0203 - Cylinder 3 Injector Circuit Malfunction/porucha v obvode vstrekovača – valec 3,
stretol sa s tým už niekto?