Volnoběh - kolísání, vysoké otáčky bez plynu, motor zhasíná

Moderátor: Moderátoři

Příspěvekod Saša » pon úno 22, 2010 16:40

Zase odpovím obecněji . Neb "váš" systém volnoběhu neznám .
Bývají zpravidla dva způsoby regulace volnoběžných otáček : Buť krokový motor ovládá přímo škrtící klapku (její pootevření) . Nebo je klapka dovřena úplně a "okolo" je volnoběžný kanál se servoventilem nastavující množství vzduchu pro volnoběh .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
Saša
 
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvekod Petr HC » pon úno 22, 2010 18:20

Saša píše: ... klapka dovřena úplně a "okolo" je volnoběžný kanál se servoventilem nastavující množství vzduchu pro volnoběh .

Je to takto a uvedu citaci :... servomotorek volnoběhu je krokový motorek , který je v podstatě nezničitelný (nemá uhlíky ,kroužky atd.) . K Vámi popisované závadě dochází (mimo jiné Vámi popisované problémy) proto , že servo ,které v běžném provozu reguluje otáčky v rozmezí cca +/- 20 kroků, má rozsah regulace +/- 128 kroků . V tom malém rozmezí se časem vytvoří ( z prachu a vazeliny) překážka ,která způsobí vynechávání kroků serva a řidící jednotka na to zareaguje dalšími impulsy pro servo – tedy „přeregulováním“ a v důsledku kolísáním volnoběžných otáček. Ve většině případů stačí „proběhnout“ servo od dorazu k dorazu (diagnostickým programem nebo spec. přípravkem popsaným na chiptuner.ru) a je na dlouhou dobu pokoj . Pokud toto nepomůže , rozebrat ,vyčistit a jemně namáznout teplovzdornou vazelinou – nejlépe silikonovou (vyčistit i kanálky volnoběhu ,které uzavírá) .
P.S. servo je na tělese škrtící klapky .
Přílohy
servo.jpg
(9.16 KiB) 2304 krát
Uživatelský avatar
Petr HC
 
Příspěvky: 2295
Registrován: stř lis 21, 2007 11:27
Bydliště: Hořice

Příspěvekod zelvotron » úte úno 23, 2010 08:41

BontSK, v pohodě já sem taky neměl v neděli moc dobrou náladu :oops: , stane se, zvlášť když to tu člověk nezná :)
21113 >>> 21113 >>> 21113

Komu není rady, tomu není pomoci.
Uživatelský avatar
zelvotron
 
Příspěvky: 6275
Registrován: čtv lis 23, 2006 10:32
Bydliště: Praha

Příspěvekod BontSK » úte úno 23, 2010 08:59

zelvotron, jasna vec :) ja ta chapem, mna by to tiez asi stvalo, keby je to opacne :) teraz, ked to tu uz "znám", tak sa mi snad nic podobne nestane .. a celkovo som rad za toto forum a za nadsencov, ktori vedia v mnohom poradit a clovek ma predstavu a nemusi castokrat utracat zbytocne peniaze v servisoch, v ktorych to tiez nie je vzdy vsetko "košer" (cest vynimkam).
VAZ 2112, r.v. 2004, 1499 cm3, 66,7 KW, 16 V
BontSK
 
Příspěvky: 31
Registrován: čtv úno 18, 2010 23:31
Bydliště: Vráble

Příspěvekod plavec » úte úno 23, 2010 21:53

Ještě k tomu vyčištění škrtící klapky.Stačí sejmout tu velkou ohnutou hadici co vede z filtrboxu ke klapce, klapku vytřít hadrou namočenou v technickém beznínu. Pak zezadu tej škrtící klapky je ten motorek volnoběhu. (malý černý váleček a vedou k tomu drátky) ten vyšroubovat (2x malý krátký křížový šroubovák) - POZOR, při vyndavání motorku neztrať takovej malej " O " kroužek ! Vyčistit ty kanálky tam (třeba vatovou tyčinkou) a na motorku vyčistit ten doraz.Asi bude taky černej jak bota.
Při montáži zpátky nezapomeň, na ten " O " kroužek. Kdybys ztratil ty šroubky co brží motorek voloběhu, tak tam jdou dát šroubky ze stavebnice Merkur :wink:
Na prodej přebytečné N.D. na Ladu 111: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... rod%C3%A1m
znamení : KozoHroch :-D
Uživatelský avatar
plavec
 
Příspěvky: 4713
Registrován: ned črc 22, 2007 19:38
Bydliště: Pelhřimov

Příspěvekod BontSK » úte úno 23, 2010 23:13

plavec, dik za podrobny navod na doma :P presne toto som potreboval vediet, dnes na parkovisku (v BA) som sa dival do motora a uvazoval, ako to vycistit a ci sa mam do toho vobec sam montovat, aby som nieco nedokaslal. V sobotu doma na dvore sa na to pozriem (snad nebude prsat) a ak by niekoho zaujimal vysledok mojho snazenia, tak sa rad podelim :D akurat mi drzte palce, nech mi to po ceste domov z BA v piatok poobede nikde nezdochne, nech nie su zbytocne nervy navyse 8)
VAZ 2112, r.v. 2004, 1499 cm3, 66,7 KW, 16 V
BontSK
 
Příspěvky: 31
Registrován: čtv úno 18, 2010 23:31
Bydliště: Vráble

Příspěvekod BontSK » čtv úno 25, 2010 15:53

Uz som to nemohol vydrzat, tak som sa na to dnes pozrel, odmontoval som tu najvacsiu hadicu, ktorou prudi vzduch, vycistil skrtiacu klapku technickym benzinom kde sa dalo a zmontoval to dokopy (mam pocit, ze taka jedna hadicka, ktora ide z tej hrubej niekam do motora bola este aj trochu zle pritiahnuta)

Po naslednom skusani a prejdeni zopar kilometrov po Bratislave, kedy sa mi zohrial motor som prisiel na to, ze problem bude asi naozaj v znecisteni. Najpr sa to trochu zlepsilo, potom sa to spravalo rovnako zle ako pred tym a potom sa to o trochu viac zlepsilo - konecny stav je taky, ze asi v polovici pripadov mi otacky pekne klesnu na 700 a drzia sa tam, v ostatnej polovici tam trochu kolisu (pri vyhodeni rychlosti) a nasledne sa upokoja. Na 500 mi to kleslo len par krat a nie tak nebezpecne, ako pred tym. Myslite, ze to mam precistit sprejom, ako sa to robi s nastartovanym motorom a teda predpokladam ucinnejsie, ako som mohol z handrou?

Ten motorcek som nevedel vybrat, lebo ten mi menili v servise pred mesiacom a ked som ho chcel odskrutkovat, tak som zistil, ze jedna skrutka je zhora dokaslana, neviem, ci sa ju tak silno v servise snazili zatiahnut, ze to az prehnali ... :evil:

A este jeden novy fenomen sa mi vyskytol, ked som stal na krizovatke, otacky sa drzali na krasnych 700, motor plynulo priadol a zrazu sa otacky same zvysili na 1000 a po dvoch sekundach klesli naspat ... to sa mi stalo asi 2 alebo 3 krat ... cim to moze byt??? (od vycistenia som nabehal po meste dokopy 65 km)
VAZ 2112, r.v. 2004, 1499 cm3, 66,7 KW, 16 V
BontSK
 
Příspěvky: 31
Registrován: čtv úno 18, 2010 23:31
Bydliště: Vráble

Příspěvekod Petr HC » čtv úno 25, 2010 17:34

BontSK píše: Ten motorcek som nevedel vybrat, lebo ten mi menili v servise pred mesiacom...

Jak znám "machry vejmněnkáře" , tak se nejspíš neobtěžovali vyčistit obtokový vzduchový kanálek (viz obr. servo.jpg z 22.02). Jestli mám pravdu, zaslouží si zlomit obě nohy až u pr....
Uživatelský avatar
Petr HC
 
Příspěvky: 2295
Registrován: stř lis 21, 2007 11:27
Bydliště: Hořice

Re: Kolisanie volnobeznych otacok ...

Příspěvekod R.en.Y » ned bře 07, 2010 20:22

mal som rovnaky problem no mne to vobec nestartovalo a ked uz nastartovalo musel som dost plynu priddat.... dakedy sa mi stalo, ze pri jazde mi zacali klesat otacky a auto netahalo, zdohol motor pricom blikala ta oranzova kontrolka na budikoch, v servise mi vymenili bazmek ktory je upevneny na plaste krytu motora za ktory som dal 3000 sk, odvtedy to vali
R.en.Y
 
Příspěvky: 3
Registrován: ned bře 07, 2010 20:06
Bydliště: Čadca SK

Příspěvekod plavec » ned bře 07, 2010 20:46

R.en.Y píše:v servise mi vymenili bazmek ktory je upevneny na plaste krytu mo

jaký bazmek to byl? Vůbec mě nenapadá podle tohohle popisu oč by mohlo jít.
Na prodej přebytečné N.D. na Ladu 111: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... rod%C3%A1m
znamení : KozoHroch :-D
Uživatelský avatar
plavec
 
Příspěvky: 4713
Registrován: ned črc 22, 2007 19:38
Bydliště: Pelhřimov

Příspěvekod R.en.Y » ned bře 07, 2010 20:52

newiem ako to vyzera na kombiku 8V ale na 112 16V mam na pravom hornom rohu krytu motora upevneny taky plastovy bazmek do kt. idu kable
R.en.Y
 
Příspěvky: 3
Registrován: ned bře 07, 2010 20:06
Bydliště: Čadca SK

Příspěvekod zelvotron » ned bře 07, 2010 20:59

Plavec: ten bazmek je ovládací ventil absorbéru (nádobka s aktivním uhlím), u tebe je přímo na tý nádobce.
21113 >>> 21113 >>> 21113

Komu není rady, tomu není pomoci.
Uživatelský avatar
zelvotron
 
Příspěvky: 6275
Registrován: čtv lis 23, 2006 10:32
Bydliště: Praha

Příspěvekod plavec » pon bře 08, 2010 17:32

zelvotron píše:Plavec: ten bazmek je ovládací ventil absorbéru (nádobka s aktivním uhlím), u tebe je přímo na tý nádobce.

Ahaa, tak to už vím.No a ten já bych mohl ale vyměnit zvlášť, kvůli tomu se nemusí měnit celá nádobka s aktivním uhlím..
Na prodej přebytečné N.D. na Ladu 111: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... rod%C3%A1m
znamení : KozoHroch :-D
Uživatelský avatar
plavec
 
Příspěvky: 4713
Registrován: ned črc 22, 2007 19:38
Bydliště: Pelhřimov

Příspěvekod zelvotron » pon bře 08, 2010 19:01

Samozřejmě.
21113 >>> 21113 >>> 21113

Komu není rady, tomu není pomoci.
Uživatelský avatar
zelvotron
 
Příspěvky: 6275
Registrován: čtv lis 23, 2006 10:32
Bydliště: Praha

Příspěvekod DJW » pon bře 22, 2010 23:58

Ešte by som odporučil aj tak preventívne vymeniť palivový filter, vyčistiť sitká v nádrži a premerať tlak v palivovom systéme. (ako merať je tu na fóre)

Vzhľadom na pokročilé kilometre to nemože byť na škodu.
Vesta SW Cross 1.6, r.v. 2019 (2022 - na večné časy a nikdy inak)
Priora Combi 1.6 16v, r.v.2009 (2018 - uvidíme, dokedy to so mnou vydrží, momentálne v odpočinku)
EX: 2111.3B 1.5 16V r.v.2003 (2009-2016, R.I.P.)
Оптимист учит английский, пессимист - китайский. Реалист купил автомат Калашникова.
Uživatelský avatar
DJW
 
Příspěvky: 587
Registrován: sob pro 20, 2008 19:54
Bydliště: takmer presny stred Europy

PředchozíDalší

Zpět na Hnací soustava

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků