Volnoběh - kolísání, vysoké otáčky bez plynu, motor zhasíná

Moderátor: Moderátoři

Příspěvekod rudo. » ned kvě 30, 2010 21:42

Ak svieti porucha motora, tak pomôže jedine počítač s diagnostikou motora namiesto budíka. Viem, že tu nepíšem nič nové, ale mne to už ušetrilo kopu peňazí a starostí, že čo zasa tomu motoru je. A hlavne táto Lada nepotrebuje servis, aj keď nie som mechanik vždy som si dal rady sám so všetkým. Ale k tomu počítaču je ešte potrebné dokázať komunikovať s Ruským Lada klubom a to je aj celý patent na to ako sa dá toto auto opraviť doma v garáži. Zabudol som ešte na možnosť kúpy lacnejších dielov na UA, alebo RU. V tomto prípade je to dobré auto, inak neviem, neviem...
Kolísanie na voľnobehu podľa mňa je spôsobené vadným regulátorom voľnobežných otáčok, ale jeden nikdy nevie. :(
rudo.
 
Příspěvky: 397
Registrován: pát úno 17, 2006 19:10
Bydliště: Prešov

Plyn zustava vyset

Příspěvekod kumir » úte črc 20, 2010 18:36

Zdravim,vcera jsem zjistil ze mam problem s plynovym pedalem.Plyn zustava na 2000 otacek vyset a nevraci se zpet.Co mam s tym delat?Lanko jsem skontroloval je prochozi nekde se to asi zasekava ale nvim kde.Nemate s tym nekdo zkusenosti?Dekuji

[ Komentář přidal: zelvotron: út červenec 20, 2010 21:33 ]
Sloučeno s již existujícím tématem.

Nezakládejte prosím zbytečně duplicitní témata.
Uživatelský avatar
kumir
 
Příspěvky: 7
Registrován: pon dub 26, 2010 16:13
Bydliště: Liberec

Příspěvekod plavec » úte črc 20, 2010 22:46

A opravdu visí lanko, nebo to "drží" elektronika jako čidlo škrtící klapky anebo krokovej motorek volnoběhu?
Na prodej přebytečné N.D. na Ladu 111: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... rod%C3%A1m
znamení : KozoHroch :-D
Uživatelský avatar
plavec
 
Příspěvky: 4713
Registrován: ned črc 22, 2007 19:38
Bydliště: Pelhřimov

Příspěvekod zelvotron » stř črc 21, 2010 07:56

Jestli je problém v lanku, tak prostříknout olejem, Mdéčkem ap..

Jestli se klapka vrací na doraz tak je to problém v řízení chodu volnoběhu, příčin může bejt několik, prvně bych doporučoval vyčistit klapku a kanál volnoběhu a zkontrolovat a vyčistit servomotorek volnoběhu, další možný příčiny jsou tu rozebraný na předchozích deseti stránkách.
21113 >>> 21113 >>> 21113

Komu není rady, tomu není pomoci.
Uživatelský avatar
zelvotron
 
Příspěvky: 6275
Registrován: čtv lis 23, 2006 10:32
Bydliště: Praha

Příspěvekod zelvotron » stř zář 15, 2010 18:08

Občas mám taky takovej problém , že mi povětšinou u studenýho motoru zůstanou viset otáčky tu na 1600 tu na 1200, někdy i 2500. Chyby žádný, ale když se tohle stane, tak mě to ukazuje otevření šk. klapky 1%, přitom samozřejmě fyzicky je na dorazu. Nějaký nápad, kde začít, kromě klasiky co je tu rozebraná?

edit: hrubka :oops:
Naposledy upravil zelvotron dne stř zář 15, 2010 19:36, celkově upraveno 1
21113 >>> 21113 >>> 21113

Komu není rady, tomu není pomoci.
Uživatelský avatar
zelvotron
 
Příspěvky: 6275
Registrován: čtv lis 23, 2006 10:32
Bydliště: Praha

Příspěvekod radek mb » stř zář 15, 2010 18:23

To mi dělá taky.Takže třeba po ujetí 2 km,kdy je teplota tak na 70st. prostě zastvim u krajnicea počkám,až mi otáčky klesnou na normální volnoběh,to jest cca700 ot.
Trvá to tak 5 vteřin,než to postupně klesne.
Jinak mi to zůstává viset na cca 1600 ot.
EAST RUNNER БРИГАДА.
ŠKODA Octavia II 1,9 TDi
Bratrstvo Vana Tallinn
/ KAWASAKI KLE 500 ČZ 175/477 ČZ 250/485 ČZ 175/487
Uživatelský avatar
radek mb
 
Příspěvky: 5186
Registrován: sob zář 18, 2004 01:38
Bydliště: okr.MB

Příspěvekod Ivo » stř zář 15, 2010 19:43

Buďte rádi, že vám to jede. Taky by to mohlo chcípat a to by jste nadávali ještě víc :lol: .

A teď vážně. Mám sice jenom 1,7 Spi, ale moc rozdílů tam myslím není. Dělá mi to taky, někdy jo a někdy ne. Po vyčištění krokového motorku to dělá míň.
►Stodolní II◄
Expedice Estonia 2010 :hrob:
Iniciátor všeho zlého! Bacha na mě!
Život je tak rozmanitý. Každej den mě nasere někdo jinej.

Octavia combi 1,9tdi
Vaz 21073 1,7i, r.v. 1998 až 5.3.2012 prodáno
Vaz 21073 1,7i, r.v. 1996 - 19.2.2012 až 20.2.2012 prodáno
Vaz 2107 1,5 AXTEC, LPG r.v.1995 - 3.6.2008 až 3.6.2008 :hrob:
Uživatelský avatar
Ivo
 
Příspěvky: 1730
Registrován: ned led 29, 2006 19:07
Bydliště: Janovice

Příspěvekod plavec » stř zář 15, 2010 20:09

zelvotron píše:povětšinou u studenýho motoru zůstanou viset otáčky tu na 1600 tu na 1200, někdy i 2500.

Vždyť u studenýho je to v pořádku, ne? Je to jakoby "sytič" .
Ať je to čímkoliv, tak když to pujdeš shánět na Koněvku, stejně se budou divit se slovy: "Ale to se vůbec na tom vůbec nesere, toho prodáme tak jeden kousek za rok... " :D
Na prodej přebytečné N.D. na Ladu 111: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... rod%C3%A1m
znamení : KozoHroch :-D
Uživatelský avatar
plavec
 
Příspěvky: 4713
Registrován: ned črc 22, 2007 19:38
Bydliště: Pelhřimov

Příspěvekod zelvotron » stř zář 15, 2010 20:13

No dobře ale to je dejme tomu 1100 1200 otáček a ne tudleto.

Musím vyčistit tu škrtící klapku a pak se uvidí.
21113 >>> 21113 >>> 21113

Komu není rady, tomu není pomoci.
Uživatelský avatar
zelvotron
 
Příspěvky: 6275
Registrován: čtv lis 23, 2006 10:32
Bydliště: Praha

Příspěvekod plavec » stř zář 15, 2010 20:25

zelvotron píše:Musím vyčistit tu škrtící klapku
A krokáč taky, ale to Ty už víš. :wink:
Na prodej přebytečné N.D. na Ladu 111: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... rod%C3%A1m
znamení : KozoHroch :-D
Uživatelský avatar
plavec
 
Příspěvky: 4713
Registrován: ned črc 22, 2007 19:38
Bydliště: Pelhřimov

Příspěvekod Saša » čtv zář 16, 2010 17:06

zelvotron píše:Chyby žádný, ale když se tohle stane, tak mě to ukazuje otevření šk. klapky 1%, přitom samozřejmě fyzicky je na dorazu.

Fizycky na poloze 0 může být ale to ŘJ to neví . O poloze škrtící klapky informuje její snímač polohy . Pokud je odporový , bývá většinou poškozen právě u polohy 0 kde vlivem vibrací se poruší odporová vrstva a pak ŘJ dostává chybné údaje o poloze klapky . Je to vlastně stejné jako s potenciometry u starých rádijí nebo zesilovačů které při otáčení "škrčely" do reproduktorů . Při puštění plynu pak záleží na tom jak si jezdec potenciometru sedne a jakou polohu snímač hlásí . Vlivem vibrací se tato hodnota také mění , proto se vše po chvilce třeba ustálí . ŘJ se pak snaží volnoběžné otáčky "dohnat" laborací s motorkem volnoběhu a délkou vstřiku paliva , navíc jí do toho pořád kecá vydřený snímač polohy který ŘJ hlásí "nějakému magorovi se třese noha na plynu" .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
Saša
 
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvekod plavec » čtv zář 16, 2010 20:21

Sašovo vysvětlení by pasovalo na ten muj vadnej (už vyměněnej) snímač polohy škrtící klapky.když jsem jel třeba po rovině a držel pedál plynu stále ve stejný poloze, tak motor nejel vůbec plynule, ale tu a tam ssebou trhnul (a zavrzal přitom výfuk), svítilo Check Engine.Po výměně snímače polohy škrtící klapky je klid. :) A taky mě napadlo prodření tý dráhy, že vlastně to někdy nevodilo, když to řeknu úplně zjednodušeně.
Na prodej přebytečné N.D. na Ladu 111: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... rod%C3%A1m
znamení : KozoHroch :-D
Uživatelský avatar
plavec
 
Příspěvky: 4713
Registrován: ned črc 22, 2007 19:38
Bydliště: Pelhřimov

Příspěvekod zelvotron » sob zář 18, 2010 17:19

No ten můj ale má najeto stěží 20 tis.
21113 >>> 21113 >>> 21113

Komu není rady, tomu není pomoci.
Uživatelský avatar
zelvotron
 
Příspěvky: 6275
Registrován: čtv lis 23, 2006 10:32
Bydliště: Praha

Příspěvekod Petr HC » sob zář 18, 2010 18:17

Zde je jednoduchý tester DPDZ (snimač polohy škrtící klapky) . Pří protáčení DPDZ se tón ve sluchátku musí měnit zcela plynule.
Přílohy
testDPDZ.jpg
(25.63 KiB) 1450 krát
Uživatelský avatar
Petr HC
 
Příspěvky: 2295
Registrován: stř lis 21, 2007 11:27
Bydliště: Hořice

Příspěvekod Saša » sob zář 18, 2010 18:26

Pěkný nápad , moc šikovné.
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
Saša
 
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

PředchozíDalší

Zpět na Hnací soustava

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků