Volnoběh - kolísání, vysoké otáčky bez plynu, motor zhasíná

Moderátor: Moderátoři

Volnoběh - kolísání, vysoké otáčky bez plynu, motor zhasíná

Příspěvekod ichmael » sob dub 07, 2007 17:27

Při volnoběhu to hází kolem 1500 - 2000 otáček. Zvlášť na křižovatce je to docela nepříjemný, ale někdy je to v poho. Když jsem to měl napojený na počítač, tak to ukazovalo vše OK. TAk nevím, jestli zkusit vyměnit snímač polohy škrtící clony? Někde jsem četl, že by to mohl být regulátor chodu na prázdnou, tak nevím :-( Je to 110 8ventil GM.
Naposledy upravil zelvotron dne ned čer 17, 2012 07:35, celkově upraveno 1
Důvod: edit názvu
Uživatelský avatar
ichmael
 
Příspěvky: 7
Registrován: pát dub 06, 2007 21:22
Bydliště: Praha

Příspěvekod Dawid » sob dub 07, 2007 18:40

U Xantie jsem stejny problem vyresil opravou diry ve vyfuku u katalyzatoru.
Dawid
 
Příspěvky: 118
Registrován: ned dub 30, 2006 13:53
Bydliště: Kladno

Příspěvekod tonda » sob dub 07, 2007 21:17

Je těžká rada takhle od stolu. Pokud se závada neuložila do paměti řídící jednotky, tak všechny akční členy a snímače budou v pořádku. Program jednotky provádí neustále kontrolu plausability /hodnověrnosti/ signálů proudících ven a do říd.jednotky. Program zvýšil otáčky motoru volnoběhu, protože do sání se někudy nasává víc vzduchu za škrtící klapku směrem k motoru, aby udržel správný poměr vzduch-benzín 15:1, prodloužil dobu vstřikování. Bohužel tím stouply i otáčky, ale z hlediska programu říd. jednotky je vše v pořádku.
Prohlédni všechno za škrtící klapkou - hadičky, vyndej ven krokový motůrek, prohlédni sací potrubí, poslechni za chodu motoru kde syčí vzduch - bohužel je těžké radit takhle od stolu. Ale něčím začít se musí - ať se Ti hodně daří.
tonda
 
Příspěvky: 70
Registrován: čtv lis 30, 2006 18:14
Bydliště: Klatovy

Krokáč

Příspěvekod Hlavi » ned dub 08, 2007 23:19

Nemoh by to bejt krokovej motorek ? Já jsem měl na volnoběh zase kolem 500 otáček, pak ho promázli a od té doby se držní otáčky kolem 800 a někdy, když vyřadím tak i 1500 :) .
CLIO II
Astra Sport Tourer
Hlavi
 
Příspěvky: 102
Registrován: úte led 23, 2007 22:23
Bydliště: Ústí nad Labem

Příspěvekod Luděk Musil » úte dub 10, 2007 12:51

Jde o to, zda-li Ti to takto drží volnoběh stále.
Elektronika v mém voze (navíc kříženec s LPG) si také dělá s otáčkama co chce /jak se vyspí. Většinou se drží kolem 1000. Z toho se ale zblázní a jeden den drží 800, další den klidně 1800, další den 600 ........ a pak se zase uzdraví ...... . Zkoušel jsem to i v servisu, ale na nic nepřišli :( . L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Luděk Musil
 
Příspěvky: 10469
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov

Příspěvekod Drobek81 » úte dub 10, 2007 12:56

Luděk Musil píše:Jde o to, zda-li Ti to takto drží volnoběh stále.
Elektronika v mém voze (navíc kříženec s LPG) si také dělá s otáčkama co chce /jak se vyspí. Většinou se drží kolem 1000. Z toho se ale zblázní a jeden den drží 800, další den klidně 1800, další den 600 ........ a pak se zase uzdraví ...... . Zkoušel jsem to i v servisu, ale na nic nepřišli :( . L.


:? stejnej problem...dokonce mi to parkrat udelalo to, ze po ujeti asi 1km sem vyradil a zdechla svina1...neudrzelo to volnobeh, stacilo najet dalsi kilak a bylo to v poho...od polibku se svodidlama mi otackomer neukazuje min nez 1600otacek, i kdyz motor usislysne spadne na normalni volnobezne otacky...V boha sice neverim, ale musi byt jinej hajzlik co se mi do toho auta sere...
Uživatelský avatar
Drobek81
 
Příspěvky: 2129
Registrován: pon lis 01, 2004 19:47
Bydliště: Brno-Vyškov

Příspěvekod Wolf » úte dub 10, 2007 13:21

Pratele, pokud Vas to uklidni pak vezte, ze existuji jeste vozy Lada, kde spadavaji volnobezne otacky na spravne hodnoty (ale take mne to dost potrapilo) :) . W.
Wolf
 
Příspěvky: 1246
Registrován: úte čer 01, 2004 11:14
Bydliště: Kraj Lučanů

Příspěvekod Drobek81 » úte dub 10, 2007 13:24

Drobek81 píše:Pratele, pokud Vas to uklidni pak vezte, ze existuji jeste vozy Lada, kde spadavaji volnobezne otacky na spravne hodnoty (ale take mne to dost potrapilo) :) . W.

mno u druheho auta mi to nedela, teda delalo ale prisel sem na pricinu...po nastartovani sem vyjel z byvale hokny a jel sem do kopce na 2ku na volnobeh a dalkovym sem zaviral branu a koukal jestli se dovrela...no a na kopci sem vyslapl spojku a ejhle, 2-2,5t otacek bylo hned...stacilo 10vterin pockat az se rucicka unavi a spadne...
Moudrost nepřichází vždy s věkem. Někdy věk přichází sám.
Starý dům a mladá žena - hojnost práce zaručena.
Práce vyžaduje čím dál větší vzdělání, vzdělání čím dál větší práci.
Uživatelský avatar
Drobek81
 
Příspěvky: 2129
Registrován: pon lis 01, 2004 19:47
Bydliště: Brno-Vyškov

Příspěvekod Wolf » úte dub 10, 2007 13:28

U studeneho motoru je to normalni, tam se s tim nic delat neda. W.
Wolf
 
Příspěvky: 1246
Registrován: úte čer 01, 2004 11:14
Bydliště: Kraj Lučanů

Příspěvekod Drobek81 » úte dub 10, 2007 13:32

Wolf píše:U studeneho motoru je to normalni, tam se s tim nic delat neda. W.

jj, hlavne pri vetsich mrazech to delalo...ale trvalo vysledovat pricinu:-)
Jinak to ze to obcas rve nejak neresim, hlavne ze to jede...sou horsi veci...praskle hadice spojka a podobne nesmysly...
Uživatelský avatar
Drobek81
 
Příspěvky: 2129
Registrován: pon lis 01, 2004 19:47
Bydliště: Brno-Vyškov

Příspěvekod Jiri » úte dub 10, 2007 15:26

no tipoval bych to na servo volnobehu.
snimac polohy skrtici klapky by t o mohl byt taky... ale je to mene pravdepodobny ( to spis chcipe.
Jiri
 
Příspěvky: 867
Registrován: pon čer 07, 2004 22:41

Příspěvekod ichmael » úte dub 10, 2007 21:19

No je to takové divné - když nastartuju tak normálně klesnou, pak když někde stojím na křižovatce tak to drží kolem 2000, ale jindy je to naprosto v poho a někdy až moc málo. Jinak potom co to chcípnu a nastartuju znova, tak se to většinou sklidní.... No v sobotu se na to vrhnu odendám ten snímač a mrknu na ten regulátor chodu naprázdno. Třeba to bude jen špatná podložka. Jinak mi někdo tvrdil že by mohla být dirka v předehřívací hadici k tomu škrtícímu hrdlu, tak uvidím......
лада 110 8V tyrkysová metalíza v techničáku modrozelená svétlá metalíza ;-(
Uživatelský avatar
ichmael
 
Příspěvky: 7
Registrován: pát dub 06, 2007 21:22
Bydliště: Praha

Příspěvekod Wolf » stř dub 11, 2007 05:41

Doporucuji Ti zacit s promerenim napeti (referencniho - 5V a hlavne výstupního 0,5-5V) snimace polohy skrtici klapky, a to primo u ridici jednotky. Nejlepe se to dela s pomocnikem, pricemz pri velmi pomalem pridavani "plynu" musi vystupni napeti plynule stoupat od hodnoty 0,5-1V po maximalni hranici pri plne otevrene skrtici klapce cca 4,5-5V. Problem ale byva spise v oblasti do 1/3 otevreni klapky. Pokud v teto oblasti ukazuje voltmetr neklidne, resp. nelinearne, je snimac vadny a nejlepsi je ho vymenit. Pravdepodobne je totiz v nektere casti castecne prodrena draha. Kdo ho mel rozebrany, vi o cem mluvim. Dalsi mozna zavada je porucha snimace absolutniho tlaku, ktera je se snimacem polohy skrtici klapky ve vazbe a vzajemne se doplnuji, v pripade poruchy nektereho z nich i nahrazuji cinnost toho druheho v nouzovem rezimu. I tam je kontrola mozna, ale ja myslim, ze to bude spise ve skritici klapce. K tomu mne vede fakt, ze po opetovnem nastartovani zavada zmizi - snimac skrtici klapky ma totiz jako jeden z mala funkci vynulovani. A jeste neco. Hodne jsem se natrapil i s radnym ukostrenim - doporucuji promerit. W.
Wolf
 
Příspěvky: 1246
Registrován: úte čer 01, 2004 11:14
Bydliště: Kraj Lučanů

Příspěvekod tavri » stř dub 11, 2007 07:04

Wolf píše:Pratele, pokud Vas to uklidni pak vezte, ze existuji jeste vozy Lada, kde spadavaji volnobezne otacky na spravne hodnoty (ale take mne to dost potrapilo) :) . W.

Nemám s tím problémy 8) Jen třeba po odpojení baterie to je takový haluz, ale po pár km a zahřátí motoru OK.
Dodge Avenger 2.0 VVT
Uživatelský avatar
tavri
 
Příspěvky: 1393
Registrován: pát čer 24, 2005 12:43
Bydliště: Trutnov

Příspěvekod franta » stř dub 11, 2007 07:23

PŘÁTELÉ, PŘIPOJÍM SE SE SVOU TROŠKOU DO MLÝNA, TYPUJU VÁHU VZDUCHU. MIMOCHODEM MĚL JSEM S TÍM PROBLÉM ZHRUBA PŘED DVOUMA MĚSÍCI, JAK JSEM TU PSAL. pOMOHLA DOKONALÁ OČISTA V LIHU A JE KLID.
ALE MŮŽE TO KOLÍSÁNÍ DĚLAT DALŠÍCH DESET JINÝCH VĚCÍ.
TAKŽE ZBÝVÁ POKUS OMYL. NEJJEDNODUŠŠÍ SE ODPOJOVAT POSTUPNĚ ČIDLA NEBO CO JDE. PO MÝCH ZKUŠENOSTECH BYCH ZAČAL VÁHOU VZDUCHU. ODPOJ JI A ZKUS JET S ODPOJENOU CO TO BUDE DĚLAT.
fRANTA
franta
 
Příspěvky: 95
Registrován: stř čer 09, 2004 16:07

Další

Zpět na Hnací soustava

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků