Stránka 1 z 12

Volnoběh - kolísání, vysoké otáčky bez plynu, motor zhasíná

PříspěvekNapsal: sob dub 07, 2007 17:27
od ichmael
Při volnoběhu to hází kolem 1500 - 2000 otáček. Zvlášť na křižovatce je to docela nepříjemný, ale někdy je to v poho. Když jsem to měl napojený na počítač, tak to ukazovalo vše OK. TAk nevím, jestli zkusit vyměnit snímač polohy škrtící clony? Někde jsem četl, že by to mohl být regulátor chodu na prázdnou, tak nevím :-( Je to 110 8ventil GM.

PříspěvekNapsal: sob dub 07, 2007 18:40
od Dawid
U Xantie jsem stejny problem vyresil opravou diry ve vyfuku u katalyzatoru.

PříspěvekNapsal: sob dub 07, 2007 21:17
od tonda
Je těžká rada takhle od stolu. Pokud se závada neuložila do paměti řídící jednotky, tak všechny akční členy a snímače budou v pořádku. Program jednotky provádí neustále kontrolu plausability /hodnověrnosti/ signálů proudících ven a do říd.jednotky. Program zvýšil otáčky motoru volnoběhu, protože do sání se někudy nasává víc vzduchu za škrtící klapku směrem k motoru, aby udržel správný poměr vzduch-benzín 15:1, prodloužil dobu vstřikování. Bohužel tím stouply i otáčky, ale z hlediska programu říd. jednotky je vše v pořádku.
Prohlédni všechno za škrtící klapkou - hadičky, vyndej ven krokový motůrek, prohlédni sací potrubí, poslechni za chodu motoru kde syčí vzduch - bohužel je těžké radit takhle od stolu. Ale něčím začít se musí - ať se Ti hodně daří.

Krokáč

PříspěvekNapsal: ned dub 08, 2007 23:19
od Hlavi
Nemoh by to bejt krokovej motorek ? Já jsem měl na volnoběh zase kolem 500 otáček, pak ho promázli a od té doby se držní otáčky kolem 800 a někdy, když vyřadím tak i 1500 :) .

PříspěvekNapsal: úte dub 10, 2007 12:51
od Luděk Musil
Jde o to, zda-li Ti to takto drží volnoběh stále.
Elektronika v mém voze (navíc kříženec s LPG) si také dělá s otáčkama co chce /jak se vyspí. Většinou se drží kolem 1000. Z toho se ale zblázní a jeden den drží 800, další den klidně 1800, další den 600 ........ a pak se zase uzdraví ...... . Zkoušel jsem to i v servisu, ale na nic nepřišli :( . L.

PříspěvekNapsal: úte dub 10, 2007 12:56
od Drobek81
Luděk Musil píše:Jde o to, zda-li Ti to takto drží volnoběh stále.
Elektronika v mém voze (navíc kříženec s LPG) si také dělá s otáčkama co chce /jak se vyspí. Většinou se drží kolem 1000. Z toho se ale zblázní a jeden den drží 800, další den klidně 1800, další den 600 ........ a pak se zase uzdraví ...... . Zkoušel jsem to i v servisu, ale na nic nepřišli :( . L.


:? stejnej problem...dokonce mi to parkrat udelalo to, ze po ujeti asi 1km sem vyradil a zdechla svina1...neudrzelo to volnobeh, stacilo najet dalsi kilak a bylo to v poho...od polibku se svodidlama mi otackomer neukazuje min nez 1600otacek, i kdyz motor usislysne spadne na normalni volnobezne otacky...V boha sice neverim, ale musi byt jinej hajzlik co se mi do toho auta sere...

PříspěvekNapsal: úte dub 10, 2007 13:21
od Wolf
Pratele, pokud Vas to uklidni pak vezte, ze existuji jeste vozy Lada, kde spadavaji volnobezne otacky na spravne hodnoty (ale take mne to dost potrapilo) :) . W.

PříspěvekNapsal: úte dub 10, 2007 13:24
od Drobek81
Drobek81 píše:Pratele, pokud Vas to uklidni pak vezte, ze existuji jeste vozy Lada, kde spadavaji volnobezne otacky na spravne hodnoty (ale take mne to dost potrapilo) :) . W.

mno u druheho auta mi to nedela, teda delalo ale prisel sem na pricinu...po nastartovani sem vyjel z byvale hokny a jel sem do kopce na 2ku na volnobeh a dalkovym sem zaviral branu a koukal jestli se dovrela...no a na kopci sem vyslapl spojku a ejhle, 2-2,5t otacek bylo hned...stacilo 10vterin pockat az se rucicka unavi a spadne...

PříspěvekNapsal: úte dub 10, 2007 13:28
od Wolf
U studeneho motoru je to normalni, tam se s tim nic delat neda. W.

PříspěvekNapsal: úte dub 10, 2007 13:32
od Drobek81
Wolf píše:U studeneho motoru je to normalni, tam se s tim nic delat neda. W.

jj, hlavne pri vetsich mrazech to delalo...ale trvalo vysledovat pricinu:-)
Jinak to ze to obcas rve nejak neresim, hlavne ze to jede...sou horsi veci...praskle hadice spojka a podobne nesmysly...

PříspěvekNapsal: úte dub 10, 2007 15:26
od Jiri
no tipoval bych to na servo volnobehu.
snimac polohy skrtici klapky by t o mohl byt taky... ale je to mene pravdepodobny ( to spis chcipe.

PříspěvekNapsal: úte dub 10, 2007 21:19
od ichmael
No je to takové divné - když nastartuju tak normálně klesnou, pak když někde stojím na křižovatce tak to drží kolem 2000, ale jindy je to naprosto v poho a někdy až moc málo. Jinak potom co to chcípnu a nastartuju znova, tak se to většinou sklidní.... No v sobotu se na to vrhnu odendám ten snímač a mrknu na ten regulátor chodu naprázdno. Třeba to bude jen špatná podložka. Jinak mi někdo tvrdil že by mohla být dirka v předehřívací hadici k tomu škrtícímu hrdlu, tak uvidím......

PříspěvekNapsal: stř dub 11, 2007 05:41
od Wolf
Doporucuji Ti zacit s promerenim napeti (referencniho - 5V a hlavne výstupního 0,5-5V) snimace polohy skrtici klapky, a to primo u ridici jednotky. Nejlepe se to dela s pomocnikem, pricemz pri velmi pomalem pridavani "plynu" musi vystupni napeti plynule stoupat od hodnoty 0,5-1V po maximalni hranici pri plne otevrene skrtici klapce cca 4,5-5V. Problem ale byva spise v oblasti do 1/3 otevreni klapky. Pokud v teto oblasti ukazuje voltmetr neklidne, resp. nelinearne, je snimac vadny a nejlepsi je ho vymenit. Pravdepodobne je totiz v nektere casti castecne prodrena draha. Kdo ho mel rozebrany, vi o cem mluvim. Dalsi mozna zavada je porucha snimace absolutniho tlaku, ktera je se snimacem polohy skrtici klapky ve vazbe a vzajemne se doplnuji, v pripade poruchy nektereho z nich i nahrazuji cinnost toho druheho v nouzovem rezimu. I tam je kontrola mozna, ale ja myslim, ze to bude spise ve skritici klapce. K tomu mne vede fakt, ze po opetovnem nastartovani zavada zmizi - snimac skrtici klapky ma totiz jako jeden z mala funkci vynulovani. A jeste neco. Hodne jsem se natrapil i s radnym ukostrenim - doporucuji promerit. W.

PříspěvekNapsal: stř dub 11, 2007 07:04
od tavri
Wolf píše:Pratele, pokud Vas to uklidni pak vezte, ze existuji jeste vozy Lada, kde spadavaji volnobezne otacky na spravne hodnoty (ale take mne to dost potrapilo) :) . W.

Nemám s tím problémy 8) Jen třeba po odpojení baterie to je takový haluz, ale po pár km a zahřátí motoru OK.

PříspěvekNapsal: stř dub 11, 2007 07:23
od franta
PŘÁTELÉ, PŘIPOJÍM SE SE SVOU TROŠKOU DO MLÝNA, TYPUJU VÁHU VZDUCHU. MIMOCHODEM MĚL JSEM S TÍM PROBLÉM ZHRUBA PŘED DVOUMA MĚSÍCI, JAK JSEM TU PSAL. pOMOHLA DOKONALÁ OČISTA V LIHU A JE KLID.
ALE MŮŽE TO KOLÍSÁNÍ DĚLAT DALŠÍCH DESET JINÝCH VĚCÍ.
TAKŽE ZBÝVÁ POKUS OMYL. NEJJEDNODUŠŠÍ SE ODPOJOVAT POSTUPNĚ ČIDLA NEBO CO JDE. PO MÝCH ZKUŠENOSTECH BYCH ZAČAL VÁHOU VZDUCHU. ODPOJ JI A ZKUS JET S ODPOJENOU CO TO BUDE DĚLAT.
fRANTA