Zdravím všechny.
Prosím místní odborníky i samouky o radu. Co mám dělat se svou 110kou po menším výletu mimo asfalt?
Asi ve třicetikilometrové rychlosti jsem s plně naloženým vozem při plném brždění téměř kolmo potkal asi 10cm vysoký obrubník. Nejvíce vše schytalo pravé přední kolo. Plecháč úplně na odpis, odklon kola se změnil tzn., že při pohledu zepředu na vůz vypadají přední kola takto:
\ |
Takže pravé kolo je cca o 3cm níže, než je tomu na opačné straně.
Nejdříve jsem tedy sdružil prostředky a vyrazil do nejbližšího autorizovaného servisu ve Zíně-Loukách. Po neskutečných problémech s domluvou s vedoucím servisu bylo konečně auto za tři týdny "hotové". Což spočívalo v tom, že tamní karosář povolil celou kapotu, která byla předtím přimáčklá až na blatník, takže ta už nedoléhá a lada teprve teď vypadá jako po bouračce. ( to nemluvím o tom, že přibyl jeden důlek ve dveřích, o kterém vedoucí servisu tvrdil, že ho to strašně mrzí, ale že ho nevidí...) Ale s nápravou se zjevně nic nedělo.
Naprosto znechucen jeho jednáním jsem co nejrychleji Ladu odvezl domů.
Tady jsem na radu známého, opravdu zkušeného karosáře, utratil tisícovku za kontrolu tlumičů a poté i za geometrii. Tlumiče jsou na přední nápravě v pořádku. Při geometrii mi byl seřízen odklon postiženého kola, ale i tak je stále více svěšeno, než kolo levé. Vozidlo nadále táhne doprava a volant se citelně chvěje. Z dedukce karosáře vyplynulo, že je nejspíše poškozená těhlice, nebo poloosa, i když pouhým okem je toto neznatelné.
A tak prosím o radu, čím to tedy může být a zároveň o doporučení, kam s Ladou zajet, aby byla náprava opět ve 100% stavu.
Omlouvám se za délku a předem děkuji za reakce.