Nepravidelný chod motoru, motor nemá výkon

Moderátor: Moderátoři

Re: nepravidelný chod motoru

Příspěvekod Petr HC » ned lis 06, 2011 11:14

Řekl bych, že se konečně "provalila" závada, kterou jsme zde řešili už v viewtopic.php?f=86&t=13327&hilit=deton%2Ahttp, tedy loni v dubnu. No ,alespoň je jasno. A ty hlášky ŘJ jsou zcela logické. Čidlo detonací je v podstatě kontaktní mikrofon a ten když zjistí zvýšený hluk z jednoho válce (to sykání v horní úvrati výfukového zdvihu), prostě hlásí chybu a nerozlišuje co je jeho příčinou. Chyby 300 a 302 jsou způsobeny tím, že čidlo "neslyší" i nedetonační hoření směsi vhorní úvrati kompresního zdvihu (většina hořlavé směsi uniká netěsným ventilem). Horší by bylo, kdyby to odnesl i katalyzátor.
Tolik k tomu, jak si to vysvětluji.
P.S: když budeš mít chvilku, proměř, zda je/není možné setkání ventilů s písty při prasknutí řemenu rozvodu a jestli mají písty vybrání pro ventily i u 16V/1500. Nejsem si jistý, že ten motor jak jsem zde již uváděl nebyla 16V/1600 (nikdo to zde zatím jednoznačně nepotvrdil, ani nevyvrátil).
Если бы автомобили Лада были безпроблематичными, я бы определенно русский язык забыл.
Uživatelský avatar
Petr HC
 
Příspěvky: 2295
Registrován: stř lis 21, 2007 11:27
Bydliště: Hořice

Re: nepravidelný chod motoru

Příspěvekod zelvotron » ned lis 06, 2011 16:28

Taky myslím že se tahle závada klubala už dlouho, po výměně čidla detonací sice byl na třičtvrtě roku klid, ale ono se taky ten ventil mohl vyštípávat postupně, teprve posledních pár měsíců se situace zhoršila výrazně. Katalyzátor to doufám přežil bez větší úhony.

Potkání jsem zkoušeli a potká se, přestože v pístech vybrání je (viz zbytek fotek na odkazu v předchozím příspěvku), no ale možná že to bylo jen tím, že ty vybrání byly plný karbonu...
21113 >>> 21113 >>> 21113

Komu není rady, tomu není pomoci.
Uživatelský avatar
zelvotron
 
Příspěvky: 6273
Registrován: čtv lis 23, 2006 10:32
Bydliště: Praha

Re: nepravidelný chod motoru

Příspěvekod plavec » ned lis 06, 2011 21:29

TAk hlavně že se to vyřešilo. Takže máte poskládáno a už jezdíš ?
Na prodej přebytečné N.D. na Ladu 111: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... rod%C3%A1m
znamení : KozoHroch :-D
Uživatelský avatar
plavec
 
Příspěvky: 4713
Registrován: ned črc 22, 2007 19:38
Bydliště: Pelhřimov

Re: nepravidelný chod motoru

Příspěvekod zelvotron » sob pro 03, 2011 08:55

No tak složeno, jezdí to, zatím to vypadá ok, ošibka žádná, krom těch co upozorňují na mizerně nabitou baterku, musím to zaklepat. Akorát se ozývá hodně nezdravej skřípot z rozvodů, oni ty kladky celkem hučely, když sem je zkoušel když byly venku, ale předtím na autě byly v pohodě, tak sem je dal zpět a teď tohle, je to možný že by to takhle najednou začalo děsně hučet jen tím že se to sundalo a nandalo? Rozvody utažený tak nějak normálně i když asi víc jak předtím.
21113 >>> 21113 >>> 21113

Komu není rady, tomu není pomoci.
Uživatelský avatar
zelvotron
 
Příspěvky: 6273
Registrován: čtv lis 23, 2006 10:32
Bydliště: Praha

Re: nepravidelný chod motoru

Příspěvekod Cory » sob pro 03, 2011 09:09

To bude tym nasponovanym remenom. Raz som robil samaru a ked som velmi nasponoval remen, tak to kvílilo ako trolejbus. Ty mas asi 16V, ale princip je rovnaky.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Cory
 
Příspěvky: 11568
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: nepravidelný chod motoru

Příspěvekod Petr HC » sob pro 03, 2011 09:28

Cory píše:To bude tym nasponovanym remenom. Raz som robil samaru a ked som velmi nasponoval remen, tak to kvílilo ako trolejbus. Ty mas asi 16V, ale princip je rovnaky.

Souhlas - také se mi to podobně chovalo. Прогиб ремня должен составлять 5,4±0,2 мм под нагрузкой 100 Н (10 кгс). Měřeno v okénku mezi koly vaček. Zdroj Autoprospect.ru
Если бы автомобили Лада были безпроблематичными, я бы определенно русский язык забыл.
Uživatelský avatar
Petr HC
 
Příspěvky: 2295
Registrován: stř lis 21, 2007 11:27
Bydliště: Hořice

Re: nepravidelný chod motoru

Příspěvekod zelvotron » sob pro 03, 2011 13:00

No právě s ohledem na ten návod mě to nepřijde nějak moc přetažený, průhyb tam je +- odpovídající, sílu těžko odhadnout ale celou vahou se na to taky nevěším, no zkusím to trošku povolit.
21113 >>> 21113 >>> 21113

Komu není rady, tomu není pomoci.
Uživatelský avatar
zelvotron
 
Příspěvky: 6273
Registrován: čtv lis 23, 2006 10:32
Bydliště: Praha

Re: nepravidelný chod motoru

Příspěvekod zelvotron » stř pro 28, 2011 20:00

No takže the story contines... :(

Rozvody jsme povolili a pohoda, skřípění kladky zmizelo, aspoň nějaký úspěch, ale kvůli tomu nepíšu.

Nenajel sem ještě ani 500 km, a jednak mě rupla nádobka expanzky, mám podezření že asi fouká těsnění pod hlavou, ale olej i voda ani nemizí ani nepřibejvají, to zatím jen sleduju. Ta nádobka navíc mohla být ruplá už dýl před opravou aniž bych o tom věděl, takže jednoznačně to nemusí mít souvislost atřeba jsem jen paranoidní. Motor se zahřívá a i topí normálně.

Ale co je horší, začalo to opět vynechávat, druhej válec, prostě občas začn vynechávat i na volnoběh, ale zejména po přidání plynu v tahu. ŘJ zapíše 300 a 302 tedy selhání zapalování na druhém válci (semtam i 327), v okamžiku kdy to vynechává, tak se jiskra probíjí na kostru přímo z fajfky 2 válce na bloku zapalování na matičku kterou je blok přišroubován. Tedy něco způsobí že je pro jiskru snazší přeskočit jinde jak na svíčce, ale co??? Kabely + svíčky jsou nové. Blok můžu zkusit jinej, ale podle mě to nemá cenu, dělá to prostě přesně to co to dělalo, než se měnil ten ventil. Jinak takhle moc to začalo vynechávat až jak sem nechal měřit tu komprasi před opravou, do té doby se s tím dalo normálně jezdit a nebylo celkem nic poznat, přestože na druhým válci byla poloviční komprese.

Už mě ta plečka vážně začíná štvát, asi pude po žních k Plavcovi :?
21113 >>> 21113 >>> 21113

Komu není rady, tomu není pomoci.
Uživatelský avatar
zelvotron
 
Příspěvky: 6273
Registrován: čtv lis 23, 2006 10:32
Bydliště: Praha

Re: nepravidelný chod motoru

Příspěvekod Chester » stř pro 28, 2011 20:54

zelvotron píše: v okamžiku kdy to vynechává, tak se jiskra probíjí na kostru přímo z fajfky 2 válce na bloku zapalování na matičku kterou je blok přišroubován. Tedy něco způsobí že je pro jiskru snazší přeskočit jinde jak na svíčce, ale co??? Kabely + svíčky jsou nové.


to mi dělalo taky, ale s tim že to tam z ničeho nic začalo střílet pořád. Místo mezi fajfkou a matičkou jsem očistil a stříknul tam silikon. S touhle opravou jsem najezdil 30tkm bez vynechání.
2103 1.5. r.v.1977
2111 1.5 16V r.v.2001 (JMJ´s EX)
2112 1.5 16V r.v.2005 +9.12.2022
105SP - kukačka:)
R. Scenic 2005 1.6 16V
Uživatelský avatar
Chester
 
Příspěvky: 848
Registrován: čtv dub 24, 2008 12:19
Bydliště: Chotěboř

Re: nepravidelný chod motoru

Příspěvekod zelvotron » stř pro 28, 2011 21:13

Že by taková blbost? No kéž by, zítra zkusím podle tvého návodu, díky.
21113 >>> 21113 >>> 21113

Komu není rady, tomu není pomoci.
Uživatelský avatar
zelvotron
 
Příspěvky: 6273
Registrován: čtv lis 23, 2006 10:32
Bydliště: Praha

Re: nepravidelný chod motoru

Příspěvekod radek mb » stř pro 28, 2011 21:57

Co s těma autama všichni máte? Mě za celou dobu nesvítil ani check engine, ani mi nekolísaly otáčky, ani to nechcípalo, zkrátka žádný problém tohoto rázu a to je na tachometru 195 000 km a šlape jak hodinky. Navíc je tam vše originál.
EAST RUNNER БРИГАДА.
ŠKODA Octavia II 1,9 TDi
Bratrstvo Vana Tallinn
/ KAWASAKI KLE 500 ČZ 175/477 ČZ 250/485 ČZ 175/487
Uživatelský avatar
radek mb
 
Příspěvky: 5186
Registrován: sob zář 18, 2004 01:38
Bydliště: okr.MB

Re: nepravidelný chod motoru

Příspěvekod JmJ » čtv pro 29, 2011 01:09

radek mb píše:Co s těma autama všichni máte? Mě za celou dobu nesvítil ani check engine, ani mi nekolísaly otáčky, ani to nechcípalo, zkrátka žádný problém tohoto rázu a to je na tachometru 195 000 km a šlape jak hodinky. Navíc je tam vše originál.



mozna je to prave tim, ze si s tim proste jezdil a docela delsi trasy :-)

ja si myslim, ze tomu memu stroji stani v garazi taky uplne neprospelo :-)
MFP
wergl I - 2104 - melt down
wergl II - 2104 - rebuild succeded
wergl III - 21113 - sold (Chester's new)
wergl IV - i30 - tout est bleu
Uživatelský avatar
JmJ
 
Příspěvky: 6474
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Re: nepravidelný chod motoru

Příspěvekod Petr HC » čtv pro 29, 2011 11:44

Už jsem to také kdysi někde psal - do místa, kde "střílí" VN vložit silnější polyethylen cca 3-2 mm.Ve VN trafech televizorů jsem s úspěchem používal víčka od zavináčů.
To Radek MB -asi ta elektronika od GM byla spolehlivější než ruský Bosh (někde píší Bosh, někde Bosch a také Bosh Russia).
Если бы автомобили Лада были безпроблематичными, я бы определенно русский язык забыл.
Uživatelský avatar
Petr HC
 
Příspěvky: 2295
Registrován: stř lis 21, 2007 11:27
Bydliště: Hořice

Re: nepravidelný chod motoru

Příspěvekod zelvotron » čtv pro 29, 2011 13:20

Ono s desítkou to chce jezdit, pravidelně, ale ne zase moc, prostě tak akorát :mrgreen:

Jnak sem tam dal jinej zapalovací blok, kterej jsem pořádně očistil a bylo to dobrý, ještě sem matičku omotal izolačkou, no tak snad to bude ok, dnes mě čaká ještě přes 200 km, tak uvidíme.
21113 >>> 21113 >>> 21113

Komu není rady, tomu není pomoci.
Uživatelský avatar
zelvotron
 
Příspěvky: 6273
Registrován: čtv lis 23, 2006 10:32
Bydliště: Praha

Re: nepravidelný chod motoru

Příspěvekod FOMA » čtv pro 29, 2011 14:01

To by bylo aby jsi s ní nenajel těch zbývajících 40tis.km :D
Lada 21061(1986) 1986-2008(198 000km)
Lada 21113(2001) 2008-nyní
Ford Fusion 1.4 16v 2012-nyní
Lada Vesta SW Cross (Bastion) 2019 -nyní
Lada 21120(2004) (Rozmar) 2023 - nyní

Lada = Levné A Dobré Auto
Uživatelský avatar
FOMA
 
Příspěvky: 2177
Registrován: pát kvě 05, 2006 06:13
Bydliště: Kroměříž - Vyškov

PředchozíDalší

Zpět na Hnací soustava

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků

cron