Zdravím laďáky
Jelikož po dlouhodobě nevyřešené závadě motoru propadám čirému zoufalství, prosím, ostatně jako vždy, o radu zde přítomné.
Pročetl jsem na fórech snad všechna témata obdobná mému problému, nicméně choroba mé Lady zdá se býti specifickou.
Auto odspodu netáhne. Ovšem jen někdy. resp. 1/10 jízd trhá asfalt jako nové (ostatně je akorát zajeté - 60tkm.)
Bohužel tedy většinou (9/10 jízd) ve spodním spektru otáček nereaguje ani na větší diference v přišlápnutí pedálu plynu. Motor začne jen hučet a jakoby se dusil a nemá vůbec chuť jít do otáček. Jediné, co pomáhá je podřazení, ale ani nad 4000ot./min to není úplně ideální.
Hrál jsem si s tím několik dní, abych zkusil vypozorovat příčinu. (Odpojoval/připojoval) jsem váhu vzduchu, lambda sondu, čidlo škrtící klapky, servo otáček volnoběhu...nic. Lada jakoby na nic z toho nereagovala a jela si +- stejně. Z toho vyvozuji, že závada snad v ničem z výše zmíněného netkví. Samozřejmě jistotu nemám. Možná se naopak mýlím.
Konkrétnější dotaz pak je: není potřeba reset ŘJ? Nezamotal jsem jí hlavu tím odpojováním všeho možného? V poslední době auto strašně moc žere. Kolem 10ti litrů. Je to možná pouhou zimou, ale spíše tím, že je prostě nutné při jízdě po městě tlačit pedál téměř k podlaze, aby Lada stíhala ostatní povozy při rozjezdech z křižovatek apod. Ostudná to situace. Nehodna vozu zn. Lada
Je možná důležité podotknout, že auto jezdilo dlouhou dobu (určitě více jako rok - cca 5tkm) s odpojeným čidlem vedle olejového filtru. Po opětovném připojení čidla se motor přestal klepat a značně se zkultivoval. Nicméně po stránce výkonu vše beze změn
V nedávné době mi byly měněny rozvody, seřizovány ventily, měněn palivový filtr, vzduchový filtr i olej.
Ta nezměrná radost, když to auto zrovna jede jak má,
v kontrastu se smutkem, když tomu tak není...
Dám půl království tomu, kdo odhalí mou svízel. (dal bych celé království, ale druhou půlku jsem už utopil v ladě)
Lada 2110 1.5 8v r.v. 99 - nejudržovanější auto ve Střední evropě
Lada.....Das Auto.