Nepravidelný chod motoru, motor nemá výkon

Moderátor: Moderátoři

Příspěvekod Erik » stř bře 02, 2011 06:14

Jak drží volnoběh? Startuje bez problémů?
1991 až 1995 Š 445 (r. v. 1958)
1994 až 1999 LADA 2101 (r. v. 1980)
1998 až 2003 Lada 21061 - 1500s (r. v. 1984)
2002 až 2008 Lada 2111 (r. v. 2000)
2008 dosud Honda Civic 1,4 Si, 6g sedan (r. v. 1998) - Vendelín
Erik
 
Příspěvky: 398
Registrován: stř čer 02, 2004 08:12
Bydliště: Třebenice

Příspěvekod Cory » stř bře 02, 2011 06:42

A co tlak v palivovej sustave? filtre? Spotreba je vysoka kvoli tomu, ze to netaha.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Cory
 
Příspěvky: 11568
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Příspěvekod _MeDi » stř bře 02, 2011 09:26

Volnoběh je trošku vyšší. Po zahřátí 1100-1200ot. Takhle to ale je už několik let. S tím jsem smířen.
Startuje to krásně na "drc".
Tlaky v soustavě si sám nezměřím bohužel :(
Dočetl jsem se, že možná i čerpadlem to může být. Ale kdyby to bylo čerpadlo, tak by tam šlo méně benzínu ,ne? Tudíž by to žralo méně a né více. Jen úvaha amatéra.
Čerpadlo si zabzučí při otočení klíčku a po nastartování je slyšitelné bzučení pouze stojím-li u zadních dveří. Vevnitř ticho. :dontknow:
Lada 2110 1.5 8v r.v. 99 - nejudržovanější auto ve Střední evropě

Lada.....Das Auto.
Uživatelský avatar
_MeDi
 
Příspěvky: 32
Registrován: ned dub 12, 2009 23:00
Bydliště: Olomouc

Příspěvekod radek mb » stř bře 02, 2011 09:34

Mě přestala Laděna taky tahat,do 3000 otáček mrtvá.Check engine nesvítil,váha vzduchu,zapalovací blok,všechno v pořádku.Volnoběh kolísal,auto skoro chcípalo.
I pan Nedbal si s tím lámal hlavu,nakonec změřil tlaky na válcích a bylo jasno.Mezi druhým a třetím válcem bylo propálené těsnění pod hlavou.
EAST RUNNER БРИГАДА.
ŠKODA Octavia II 1,9 TDi
Bratrstvo Vana Tallinn
/ KAWASAKI KLE 500 ČZ 175/477 ČZ 250/485 ČZ 175/487
Uživatelský avatar
radek mb
 
Příspěvky: 5186
Registrován: sob zář 18, 2004 01:38
Bydliště: okr.MB

Příspěvekod Dusan » stř bře 02, 2011 09:36

Teplotne cidlo ? je ok lebo to si este nespomenul.... neviem či lada nema dvojite jedno pre RJ a jednu pre prístroj na palubovke... V tom pripade by bolo dobre premerať...
Dusan
 
Příspěvky: 3869
Registrován: stř čer 02, 2004 17:29
Bydliště: Kosice-okolie

Příspěvekod _MeDi » stř bře 02, 2011 09:45

Ano, četl jsem tvou epopej, Radku.
Ale znovu ta otázka: Je možné, aby při vadném těsnění auto někdy jelo? Není to stálá závada?

Je možné to teplotní čidlo nějak zkontrolovat svépomocí? Nevím, ale ani kde je.
Lada 2110 1.5 8v r.v. 99 - nejudržovanější auto ve Střední evropě

Lada.....Das Auto.
Uživatelský avatar
_MeDi
 
Příspěvky: 32
Registrován: ned dub 12, 2009 23:00
Bydliště: Olomouc

Příspěvekod _MeDi » stř bře 02, 2011 10:13

Já bych se nejraději pokusil o restart ŘJ, už kvůli tomu odpojování všeho možného.
Takže.
Stačí odpojit na dlouhou dobu napájení z baterie a je hotovo?

Nebo je třeba použít návod, jaký mi ochotně napsal juratrucker:"Otevřeš na středovém tunelu na boku u spolujezdce ten kryt ,uvidíš tam tu řj.je na ní výklopná spona kterou se odjistí ten konektor s tím svazkem kabelů. potom zapneš zapalování tak aby ti svítily kontrolky na palubce. nechej zaplé odpoj úplně ty kabely od té jednotkya nechej asi 30 sekund odpojené. Vypni a znovu zapni zapalování a nechej zapnuté. Připoj znovu kabely do řj.a zajisti tou sponou at nevypadnou. Vypni zapalování potom si odpípni imobilizér pokud máš funkční a můžeš nastartovat řj.se vyresetovala."

Příjde mi trochu hazard odpojovat a připojovatŘJ pod napětím, takže z toho mám strach.

Jak tedy na to?
Lada 2110 1.5 8v r.v. 99 - nejudržovanější auto ve Střední evropě

Lada.....Das Auto.
Uživatelský avatar
_MeDi
 
Příspěvky: 32
Registrován: ned dub 12, 2009 23:00
Bydliště: Olomouc

Příspěvekod Štěpán » stř bře 02, 2011 12:21

Zkus odpojit baterku a teprve až pak odpojit konektor od ŘJ. Zkontroluj kontakty na konektoru a na ŘJ, případně je očistí a prostříkej kontaktolem. Potom to připoj a následně připoj baterku. Jínak si myslím, že když necháš baterku hodinu přes noc odpojenou, tak se to resetne, ale počítej s tím, že prvních pár kilometru se bude motor učit točit. Musíš s tím aute projet všechny režimy. Malé - střední - vysoké otáčky nebo malá - střední - vysoká zátěž.
Štěpán
 

Příspěvekod _MeDi » stř bře 02, 2011 15:46

Udělal jsem to přesně tak, Štěpáne. Nechal jsem baterii odpojenou asi 12 hodin. Připojil jsem ji (počítač začal hrát klasické tři melodie, ale je podivné, že čas ukazoval správný), nastartoval a nechal to na volnoběh prohřát až do spuštění sahary. Pak jsem nutil motor pracovat v různých otáčkách při různých rychlostních stupních s jemným i prudkým dávkováním plynu. Po této střídavé jízdě jsem jel ještě do městského provozu. Před garáží ukázal počítač 7,8l/100, což je dle mého adekvátní stylu zajížděcí jízdy a rozhodně zlepšení. Snad to tedy tak zůstane a nebyl to zase jeden z těch "šťastnějších" dní, kdy se autu chce.
Lada 2110 1.5 8v r.v. 99 - nejudržovanější auto ve Střední evropě

Lada.....Das Auto.
Uživatelský avatar
_MeDi
 
Příspěvky: 32
Registrován: ned dub 12, 2009 23:00
Bydliště: Olomouc

Příspěvekod zelvotron » stř bře 02, 2011 17:17

Reset ŘJ: stačí na chvilku odpojit baterku (minuta, dvě).

Jakej máš palubní počítač? Předpokládám, že AMK 2110, ten má vlastní zálohovací zdroj, kterej udrží čas a uložený hodnoty třeba i měsíc, nicméně to s řj nijak nesouvisí.

Co ukazuje diagnostika? Na AMK 2110 jde vypsat chybový kódy řj i přímo ukázat hodnoty z jednotlivých čidel.

Jaký čidlo vedle filtru oleje? Tam je snad akorát čidlo hladiny oleje, který nemá žádnou souvislost s chodem motoru a řj, jenom zapíná kontrolku na panelu palubní kontroly. Nebo je tam ještě čidlo polohy klikový hřídele, ale bez něj ani nejde uvést motor do chodu.

A - ano pokud si hraješ s odpojováním čidel atd, tak tím oblbneš řj, minimáln dojde k zápisu chyb, a je třeba je vymazat nebo zresetovat.
21113 >>> 21113 >>> 21113

Komu není rady, tomu není pomoci.
Uživatelský avatar
zelvotron
 
Příspěvky: 6275
Registrován: čtv lis 23, 2006 10:32
Bydliště: Praha

Příspěvekod _MeDi » stř bře 02, 2011 17:36

No palubní počítač už jsme tu řešili a mám asi ten stejný jako ty, ale problém je ten, že když stisknu v režimu hodin "+" několikrát, tak se jen přepíná mezi datumem a budíkem. Bohužel do nějaké kontroly ŘJ se nedokážu dostat. ( mám ŘJ GM 2111-1411020-10) Zapojovali mi ho v Mělníku, tak snad to zapojili správně. Nevím. Akorát od namontování ukazuje 40l v nádrži, takže logicky i nesmyslný dojezd. To mi ale nějak nevadí.

No je to čidlo hned vedle filtru oleje a po jeho opětovném připojení se motor velice uklidnil a přestal se třepat. Když bylo dlouhou dobu odpojeno, tak nic neindikovalo, že je něco špatně. Auto nejelo a při přidání se děsivě rozechvělo.Tudíž soudím, že to bude důležitější čidlo, než snímač hladiny oleje.
Lada 2110 1.5 8v r.v. 99 - nejudržovanější auto ve Střední evropě

Lada.....Das Auto.
Uživatelský avatar
_MeDi
 
Příspěvky: 32
Registrován: ned dub 12, 2009 23:00
Bydliště: Olomouc

Příspěvekod zelvotron » stř bře 02, 2011 17:50

Pokud si to pamatuju dobře, tak by se mělo v režimu hodin mačkat ne + ale tlačítko hodin až to ukáže Pc.3 a pak zmáčknout maják asi dvakrát a pak +- přepínání mezi kódama.

Pokud blbě ukazuje množství paliva v nádrži, tak je možný, že u těhle prvních typů není k počítači nataženej kablík.

Je možný, že je tam blbě nastavenej typ řj, nebo není nataženej kontakt od diag. zásuvky k počítači.

Ta diagnostika je bohužel poměrně zásadní, obávám se že bez ní to bude dost tápání naslepo.
21113 >>> 21113 >>> 21113

Komu není rady, tomu není pomoci.
Uživatelský avatar
zelvotron
 
Příspěvky: 6275
Registrován: čtv lis 23, 2006 10:32
Bydliště: Praha

Příspěvekod _MeDi » stř bře 02, 2011 18:07

Při mačkání hodin se mění pouze akt. čas, čas čisté jízdy a čas od vynulování. :(
Lada 2110 1.5 8v r.v. 99 - nejudržovanější auto ve Střední evropě

Lada.....Das Auto.
Uživatelský avatar
_MeDi
 
Příspěvky: 32
Registrován: ned dub 12, 2009 23:00
Bydliště: Olomouc

Příspěvekod zelvotron » stř bře 02, 2011 18:55

Aha, no každopádně je to divný, protože mě se to dostane do toho režimu diagnostiky, i když to není připojený k diag zásuvce (ale samozřejmě to nefunguje).
21113 >>> 21113 >>> 21113

Komu není rady, tomu není pomoci.
Uživatelský avatar
zelvotron
 
Příspěvky: 6275
Registrován: čtv lis 23, 2006 10:32
Bydliště: Praha

Příspěvekod _MeDi » pon kvě 09, 2011 14:10

Po delší době přikládám foto toho odpojeného konektoru. Docela problém to aspoň takhle vyfotit. Dokáže mi někdo sdělit čeho je to vlastně čidlo?

Obrázek

Jinak protože už mě to velice nebaví, jak auto žere a vůbec nejede a svépomocí to zřejmě nespravím, plánuji návštěvu Sadské. Jen se dost bojím, že náklady této servisní akce převýší reálnou hodnotu vozu :(
Lada 2110 1.5 8v r.v. 99 - nejudržovanější auto ve Střední evropě

Lada.....Das Auto.
Uživatelský avatar
_MeDi
 
Příspěvky: 32
Registrován: ned dub 12, 2009 23:00
Bydliště: Olomouc

PředchozíDalší

Zpět na Hnací soustava

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků