Stránka 2 z 4

PříspěvekNapsal: úte lis 16, 2010 09:56
od plavec
Brisk LR 15 YC- 1

PříspěvekNapsal: sob bře 05, 2011 14:05
od DJ Majk
Okrem Brisk LR 15 YC- 1? niečo ine lepšie aj viac bodove..

PříspěvekNapsal: sob bře 05, 2011 17:21
od zelvotron
Projeď si katalogy výrobců, třeba zrovna ten Brisk - řada Extra.

http://www.brisk.cz/catalog.php

PříspěvekNapsal: sob bře 05, 2011 18:25
od plavec
DJ Majk píše:Okrem Brisk LR 15 YC- 1? niečo ine lepšie aj viac bodove..

nemá smysl

PříspěvekNapsal: sob bře 05, 2011 22:28
od Ivo
plavec píše:
DJ Majk píše:Okrem Brisk LR 15 YC- 1? niečo ine lepšie aj viac bodove..

nemá smysl

To bych zase až tak netvrdil. Je pravda, že LR 15 YC jsou osvědčené, ale to neznamená, že stejnou službu, nebo možná i lepší, neudělají i jiné svíčky. Já třeba ve svojem autě mám Brisk LOR15LGS a to už skoro 40 tisíc km a nemám žádný problém. Ve druhém autě máme Ngk a podle katalogu se hodí NGK BPR6ES-11 a taky bez problémů už asi 20 tisíc km.

PříspěvekNapsal: ned bře 06, 2011 11:13
od plavec
ať jsem tam měl jakýkoliv svíčky, nikdy jsem nic nepoznal. Brisky doporučujou a prodávaj v ladakrámech, tak proč je tam nedat? :wink:

PříspěvekNapsal: ned bře 06, 2011 16:11
od Ivo
plavec píše:ať jsem tam měl jakýkoliv svíčky, nikdy jsem nic nepoznal. Brisky doporučujou a prodávaj v ladakrámech, tak proč je tam nedat? :wink:

Ale jo. Nejsem proti. Taky jsem je používal dost dlouho. Fungujou dobře a jsou levné. Ale když jsem koupil auto a byly tam ty lepšejší Brisky, tak proč je tam nenechat, když fungujou.

PříspěvekNapsal: ned bře 06, 2011 16:45
od zelvotron
Jinak používání jinejch i vícebodovejch svíček v desítce se probíralo pokud vím v jednom z nesmrtelných témat Poruchy nebo 211x, pokud vím tak se nějaký zásadní změny neděly.

PříspěvekNapsal: pon bře 07, 2011 08:25
od JmJ
zelvotron píše:Jinak používání jinejch i vícebodovejch svíček v desítce se probíralo pokud vím v jednom z nesmrtelných témat Poruchy nebo 211x, pokud vím tak se nějaký zásadní změny neděly.


ony se asi nikdy na zadnem aute zadne zasadni zmeny nestanou. zmena je myslim vice mene nepozorovatelne. proste jiskra v jistych nevlidnych podminkach ma vetsi sanci nekam hupsnout, coz se projevi tak mozna pri studenych startech, kdy motor bude mit treba nepatrne klidnejsi chod, vetsi vykon atd. ale nic z toho nebude zazrak ze pribude 5 kW. mozna by se dalo neco namerit na emisich pri studenem motoru.

mozna kdybyste motor drzeli stale pod krkem, tak se rozdil svicek projevi take. kazdopadne pri bezne jizde s teplym motorem rozdil nebude.

svice z vice elektrodami maji dost mozna tu jednu vyhodu, ze se nemusi tak casto menit :-)

spocital bych si cenu na km pro triple svickach (cena svice + 1 hod vymena) / km a na obyc svickach a uvidelo by se, co se ciste ekonomicky vyplati. vic bych v tom nehledal :-)

PříspěvekNapsal: pon bře 07, 2011 14:40
od Petr HC
JmJ píše: ...svice z vice elektrodami maji dost mozna tu jednu vyhodu, ze se nemusi tak casto menit :-) spocital bych si cenu na km pro triple svickach (cena svice + 1 hod vymena) / km a na obyc svickach a uvidelo by se, co se ciste ekonomicky vyplati. vic bych v tom nehledal :-)

V tom je více ekonomiky než by se zdálo. Někdo ten můj příspěvek zase smazal.
Tedy znovu:Pokud se upálí elektroda jednoelektrodové svíčky, jde u MPI (i dalších podobných systémů) "do kytek" velice drahý zapalovací transformátor nebo v lepším případě jeho spínací tranzistor. Bylo to znázorněno a vysvětleno i na grafu průběhu napětí na svíčce.
U víceelektrodových svíček by se musely upálit všechny elektrody.

PříspěvekNapsal: úte bře 08, 2011 18:15
od DJ Majk
Staré sviečky Brisk DR15YC a nové som kúpil 3bodové BRISK DR15TC..
Neviem jak moje staré tam dlho boli ale 3bodove vytáčajú motor úplne krásne ľahúčko :) do otáčok

PříspěvekNapsal: ned dub 17, 2011 09:26
od joles
K tým sviečkám mám otázku. Farba izolátora by mala hovoriť o "kvalite" spaľovania. Mám NGK... nepamätám si presne typ ale boli niekde na tomto fóre doporučované. Majú asi 20000 km a izolátor je biely ako list papiera Motor ide bez problémov (75000), vždy sa stihne prehriať (2x denne cca 6km po výpadovke a 7km cez BA). Predtým som mal izolátor na iných sviečkách vždy nejaký tmavší. Je to normálne?

PříspěvekNapsal: ned dub 17, 2011 09:37
od Petr HC
joles píše:K tým sviečkám mám otázku. Farba izolátora by mala hovoriť o "kvalite" spaľovania. Mám NGK... nepamätám si presne typ ale boli niekde na tomto fóre doporučované. Majú asi 20000 km a izolátor je biely ako list papiera Motor ide bez problémov (75000), vždy sa stihne prehriať (2x denne cca 6km po výpadovke a 7km cez BA). Predtým som mal izolátor na iných sviečkách vždy nejaký tmavší. Je to normálne?

Chudá směs. Poněvadž jsi neuvedl co máš za auto - více konstatovat nelze. Normální to (obzvlášť při "couračkách") není. Normálně vypadají ty dvě prostřední na 1.jpg

PříspěvekNapsal: úte dub 19, 2011 05:26
od joles
No to som zabudol, mám 2112, 1500, 16V r. v. 2003. Riadiaci systém nehlási chybu. Nemôže to zapríčiniť lambda? Akú má životnosť? A má to veľký vplyv na opotrebenie motora?

PříspěvekNapsal: ned kvě 01, 2011 09:14
od marian2110
Ja dávam sviečky Brisk DR 15 TC-1 extra brisk každých 30.000 km :D Teraz som ich dal druhýkrát pri 90.000 km :lol: