Svíčky

Moderátor: Moderátoři

Svíčky

Příspěvekod zelvotron » pon črc 13, 2009 11:14

Máte taky olej v těch otvorech pro svíčky? Já měl u 4. válce okolo svíčky skoro centimetr oleje, v ostatních jenom tak trošku po dně (u toho 4. to může taky bejt netěsným víčkem). Už se to tu kdysi řešilo, ale nemůžu to najít a hlavně nevím jestli vyřešilo, jedině přetěsnit ty trubičky mezi hlavou a víkem ventilů, jsou tam dva kroužky, ale pomůže to? No zatím to zapalování nevadí, ale radši bych, aby to tam neprolínalo.
Naposledy upravil zelvotron dne pon bře 01, 2010 09:55, celkově upraveno 1
21113 >>> 21113 >>> 21113

Komu není rady, tomu není pomoci.
Uživatelský avatar
zelvotron
 
Příspěvky: 6273
Registrován: čtv lis 23, 2006 10:32
Bydliště: Praha

Příspěvekod žež » pon črc 13, 2009 22:13

Já tam zatím olej nemám. Pokud by si měl olej jen na 4 válci tak bych to viděl na víčko od nalévacího otvoru. Trošku mě to kolem víčka slzelo, ale stíkalo to po hlavě dolů a ne do dír na svíčky. Jestli máš truchu oleje všude tak bych přemýšlel o přetěsnění víka ventilů. Pokud se nepletu tak je to utěsněno jen silikonem.
Naposledy upravil žež dne úte črc 14, 2009 13:37, celkově upraveno 1
žež
 
Příspěvky: 214
Registrován: úte čer 17, 2008 20:39
Bydliště: Křtiny

Příspěvekod Chester » úte črc 14, 2009 11:53

já mám na prvním válci aspoň 5 cm(dnes možná i víc), už od doby co jsem ho přivezl a najeto je cca 13000 km. Evidentně to ničemu nevadí, tak to neřešim.
2103 1.5. r.v.1977
2111 1.5 16V r.v.2001 (JMJ´s EX)
2112 1.5 16V r.v.2005 +9.12.2022
105SP - kukačka:)
R. Scenic 2005 1.6 16V
Uživatelský avatar
Chester
 
Příspěvky: 848
Registrován: čtv dub 24, 2008 12:19
Bydliště: Chotěboř

Příspěvekod radek mb » čtv črc 16, 2009 20:04

Já to mam jako olejničku celý motor,takže to taky neřešim :?
EAST RUNNER БРИГАДА.
ŠKODA Octavia II 1,9 TDi
Bratrstvo Vana Tallinn
/ KAWASAKI KLE 500 ČZ 175/477 ČZ 250/485 ČZ 175/487
Uživatelský avatar
radek mb
 
Příspěvky: 5186
Registrován: sob zář 18, 2004 01:38
Bydliště: okr.MB

Příspěvekod zelvotron » čtv črc 16, 2009 22:03

No ty máš ale 8v, ne? To ani nemáš co řešit :-) U 16v je svíčka v ďouře hluboko v hlavě a blbý je že olej tam natekoucí nemá kudy odtéci, čili se v něm ta svíčka teoreticky může utopit celá i s kabelem.
21113 >>> 21113 >>> 21113

Komu není rady, tomu není pomoci.
Uživatelský avatar
zelvotron
 
Příspěvky: 6273
Registrován: čtv lis 23, 2006 10:32
Bydliště: Praha

Příspěvekod radek mb » pát črc 17, 2009 08:54

zelvotron píše:se v něm ta svíčka teoreticky může utopit celá i s kabelem


to jsem nevěděl :oops:
EAST RUNNER БРИГАДА.
ŠKODA Octavia II 1,9 TDi
Bratrstvo Vana Tallinn
/ KAWASAKI KLE 500 ČZ 175/477 ČZ 250/485 ČZ 175/487
Uživatelský avatar
radek mb
 
Příspěvky: 5186
Registrován: sob zář 18, 2004 01:38
Bydliště: okr.MB

Příspěvekod zelvotron » pon srp 17, 2009 08:30

Tady jsem našel původní diskuzi:

http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php?p=38868#38868

(odkaz je reakce na Rudův příspěvek z předchozí stránky, jak sem pochopil)

Co jsem zjistil, podle katalogu ND se ty problémový trubičky s dvěma kroužkama montovaly do 05/2002 (já mám auto prodaný u nás ve stejný datum :x nebo myslíte, že to bude mít nějakou historickou hodnotu, poslední prodanej kus s olejem prolínajícím ke svíčkám? :P ). Dál je sou tam uvedený 3 typy ventilových vík, přičemž jedno je jasně novější 1,6, která má zapalovací cívky přímo na svíčkách, další dvě jsou rozlišený podle doplňkvýho dvojčíslí, ale na rozdíl od těch trubiček není uvedeno, že by se montovali do/od nějakýho data.

Je možný, jak píše Skalouš, že novější víka jsou už s těma trubičkama vcelku, potom by tam ale stejně mělo bejt jedno těsnění mezi trubičkou víka a hlavou, což není, zřejmě tam bude asi silikon jako je po obvodu víka. Stejně když jsem u našich auta vyndaval kabely, tak myslím že tam žádný trubičky nebyly a svíčky byly na férovku v prostoru víka ventilů a od oleje chráněný jen koncovkou - kabelem a díra na svíčku nahoře utěsněná taky tak. Budu to muset prozkoumat. 8)
21113 >>> 21113 >>> 21113

Komu není rady, tomu není pomoci.
Uživatelský avatar
zelvotron
 
Příspěvky: 6273
Registrován: čtv lis 23, 2006 10:32
Bydliště: Praha

Příspěvekod Chester » úte říj 27, 2009 03:52

my máme auto z r.2003 a taky to protéká
2103 1.5. r.v.1977
2111 1.5 16V r.v.2001 (JMJ´s EX)
2112 1.5 16V r.v.2005 +9.12.2022
105SP - kukačka:)
R. Scenic 2005 1.6 16V
Uživatelský avatar
Chester
 
Příspěvky: 848
Registrován: čtv dub 24, 2008 12:19
Bydliště: Chotěboř

Příspěvekod zelvotron » úte říj 27, 2009 08:37

jj, já vím, mimochodem teď sem to kontroloval a bylo to celkem v pohodě, oleje minimum, jen tak trošku od něj po dně.

Na novějším provedení jsou svíčky v ďourách taky, jeden spoj je nahoře pokud si to dobře pamatuju, ale to by znamenalo, že je jiná palice, čemuž zase odporuje katalog ND, čert ví, zatím na to kašlu a budu to dál sledovat.
21113 >>> 21113 >>> 21113

Komu není rady, tomu není pomoci.
Uživatelský avatar
zelvotron
 
Příspěvky: 6273
Registrován: čtv lis 23, 2006 10:32
Bydliště: Praha

Příspěvekod tavri » pát úno 26, 2010 14:33

Jaké používáte svíčky? Lada jezdila dosud jen s BRISK LR15YC-1 a uvažuji, že bych zkusil jiné. Ty co tam mám už dávno překročily interval výměny. A pokud máte jiné, máte je na klíč 21 mm nebo na ten menší, tuším 16 mm.
Btw. našel jsem v garáži úplně nové Autolite 3923, mají dlouhý závit, vysunuté jiskřiště a jsou na menší klíč, podle google jsou studenější, takže jen na letní provoz?
Dodge Avenger 2.0 VVT
Uživatelský avatar
tavri
 
Příspěvky: 1393
Registrován: pát čer 24, 2005 12:43
Bydliště: Trutnov

Příspěvekod plavec » sob úno 27, 2010 17:43

tavri píše:Jaké používáte svíčky? Lada jezdila dosud jen s BRISK LR15YC-1
ty používám pořád.Jen jednou tam byly plynový Championy. Klíč si teďka nevybavím, na tom mým to asi ani nejni napsaný
Na prodej přebytečné N.D. na Ladu 111: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... rod%C3%A1m
znamení : KozoHroch :-D
Uživatelský avatar
plavec
 
Příspěvky: 4713
Registrován: ned črc 22, 2007 19:38
Bydliště: Pelhřimov

Příspěvekod dmatej » sob úno 27, 2010 19:24

Co vím, tak ty Brisky se osvědčily asi nejlíp. Já je mám na Kalině a musím podotknout, že když tam šly místo ruských, byla to znatelná změna k lepšímu. Staré moudro říká "neopravuj co funguje", ale experimentům se meze nekladou ;-)
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto).
Uživatelský avatar
dmatej
 
Příspěvky: 2844
Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
Bydliště: Přehýšov

Příspěvekod žež » pon bře 01, 2010 19:52

Jaké používáte svíčky? Lada jezdila dosud jen s BRISK LR15YC-1

Při koupi auta tam byli BRISK LR15YC-1. vyměnil jsem je za DENSO Q22PR-U.
Klíč je na obou č16.
BRISK LR15YC-1 se mi neosvědčili. Na felici mi 2x pukla keramika. Od té doby jsem na Brisk zanevřel. 8)
žež
 
Příspěvky: 214
Registrován: úte čer 17, 2008 20:39
Bydliště: Křtiny

Příspěvekod tavri » stř bře 03, 2010 16:56

LR15YC-1 mají klíč 21 mm, rovněž oceňuji velkou životnost 50000 km :-)

Keramika mi pukla na Tavrii, byl to Brisk L7Y ještě podle starého značení a u druhé svíčky se ulomila ta horní tyčka cca 5 cm, šlo s ní hýbat nahoru a dolů, přesto pálila. Samozřejmě jsem ji ihned vyměnil.
Dodge Avenger 2.0 VVT
Uživatelský avatar
tavri
 
Příspěvky: 1393
Registrován: pát čer 24, 2005 12:43
Bydliště: Trutnov

Příspěvekod DJ Majk » pon lis 15, 2010 22:10

Aké sviečky odporučate do lady 110ky?
Vo fačku som mal viac bodové a max spokojenosť lepsie boli jak jednobodove..
tak aj tu by som chcel spravit update sviečok len rozmyšlam ake..
Lada 2110 1,5 GLi 16V -- (62 000) >> 75 000km
Spotreba na 100 km 6L
Obrázek
Uživatelský avatar
DJ Majk
 
Příspěvky: 185
Registrován: pát úno 02, 2007 17:23
Bydliště: Humenné

Další

Zpět na Hnací soustava

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků

cron