Těžko říct proč a co se tam stalo ale jak už je tu výše, měl s tím problémy u kdysi s tou mrazojistkou, takže to asi bude jen pokračování, ta originál chladící kapalina byla naprd a podle mě když se nevyměnila co nejdřív max. po pár letech tak to dycky pak nadělalo paseku, s posledním autem co mám a co prakticky taky nejezdilo sem měl taky dost problémů a zanesenou chladicí soustavu, předchozí dvě auta kde se origo kapalina včas vyměnila zdaleka takový problémy nebyly. Snad to bude jen těsnění pod hlavou. No v nejhorším celej motor by se snad sehnat dal s trochou trpělivosti, přecijen problém desítek je i dost koroze, tak motory zbydou...
Hlavu jsme sundavali na jednom autě kvůli podpálenýmu ventilu, resp. odštíplýmu talířku. Hlava se utahovala jak píše Cory akorát teda se to teda trochu zjednodušilo s ohledem na vybavení a práci na ulici - utáhla se na dosednutí (nebyl momenťák a ty běžný jsou stejně většinou od 50 Nm) a pak 2x těch čtvrt otáčky, 20 minut se mezi tím nečekalo, v mojí příručce to není nebo jsem to s mojí neznalostí ruštiny nebyl schopen správně interpretovat. Každopádně auto i tak potom najelo dalších asi 150.000 km bez problému než totálně shnilo, jako bonus se potom úplně přestala ztrácet voda a přestal téct olej do děr svíček - ventilový víko i dělící rovina v ose vaček jsou těsněný jen na tmel.
Pozor na těsnění hlavy, může se vyskytnout nový těsnění bez oplechování díry kanálu oleje a to potom je olej ve vodě za chvíli znovu.
Pár obrázků z dneska už historie:
https://zelvotron.rajce.idnes.cz/Hlava