Stránka 1 z 1

prehriatie motora a vplyv na spotrebu LPG

PříspěvekNapsal: pon srp 25, 2008 11:48
od rastim
Mal by som otázku. Pri nedávnych horúčavách som bol v Krakowe. Mam Samaru karb. LPG, pri dlhsom státí sa začína variť voda v chladiči. V Krakowe bola zápcha takže voda mvrela skoro vkuse. Zaujímalo by ma, či to mohlo mať vplyv na spotrebu. (10 L mimo mesta) - inokedy som mal mimo mesta spotrebu 7,9L. Da sa nejako zistitčo je príčinou vrenia chlad. kvapaliny?

PříspěvekNapsal: pon srp 25, 2008 14:01
od Saša
Při stojícím autě a běžícím motoru se o chlazení vody musí postarat elektrický větrák chladiče ! Patrně Ti nespíná . Vliv teploty na spotřebu LPG jistý je , ale né tak veký . Kdy Jsi naposled měnil filtr vzduchu ? Ten má na spotřebu LPG zásadní vliv !

RE

PříspěvekNapsal: pon srp 25, 2008 15:33
od rastim
...ano, na tieto veci si davam pozor. Filter ma tak 1 mesiac a ventilator mi spina a chladi. Objednal som si novy termostat a idem to zajtra vymenit. Mozno budem zajtra mudrejsi. Ak to nebude termosta asi dam vymenit to tesnenie pod hlavou.
Teraz som znova steloval LPG som zvedavy ako to vypali so spotrebou. (naposledy 10L mimo mesta/. Ked som to naposledy steloval /podla Tvojej rady cez Skype/ spotreba bola 7,9L mimo mesta/. Horsie je, ze si uz nemozem spomenut ako som to steloval.

Dakujem

PříspěvekNapsal: pon srp 25, 2008 16:03
od Saša
Termostat jde jednoduše skontrolovat i na autě , a to že máš vadné těsnění zjistíš že se tlakuje "stále" chladící soustava .

PříspěvekNapsal: pon srp 25, 2008 16:34
od Chester
jen napad, nemohl by to způsobovat nízký tlak v chladící soustavě?

PříspěvekNapsal: pon srp 25, 2008 17:48
od Mirek999
Treba spatny uzaver na expanzni nadobe nebo na chladici.Pokud neni tesny chladici system,tak muze auto varit.

re

PříspěvekNapsal: pon srp 25, 2008 18:54
od rastim
ano, tlaci mi vodu /ked sa vari/ cez veko vyrovnanacej nadrzky, neviem ci by som to nemal vymenit. Voda sa mi nevari stale, len ked napr. stojim v zapche /2 a viac min./ takze Sasov postreh ma celkom upokojil

Dakujem

PříspěvekNapsal: úte srp 26, 2008 11:29
od Saša
Samozřejmě - pokud to již "vaří" jde to víčkem ven . Skontroluj ale jestli víčko těsní , pro správnou funkci chladící soustavy je potřeba udržet tlak aby voda nevařila tak brzo .
Pokud Ti ale spíná větrák tak není důvod aby se to vařilo . Skontroluj jestli Ti větrák fouká DO motoru (musí nasávat přes chladič) dost častá závada že po nějaké opravě někdo přehodí dráty a větrák se pak točí obráceně (fouká ven) a pak to špatně chladí .

RE

PříspěvekNapsal: úte srp 26, 2008 12:07
od rastim
Dakujem, pozriem sa na to.

R

PříspěvekNapsal: úte srp 26, 2008 15:38
od rastim
Saša píše:Samozřejmě - pokud to již "vaří" jde to víčkem ven . Skontroluj ale jestli víčko těsní , pro správnou funkci chladící soustavy je potřeba udržet tlak aby voda nevařila tak brzo .
Pokud Ti ale spíná větrák tak není důvod aby se to vařilo . Skontroluj jestli Ti větrák fouká DO motoru (musí nasávat přes chladič) dost častá závada že po nějaké opravě někdo přehodí dráty a větrák se pak točí obráceně (fouká ven) a pak to špatně chladí .



Vymenil som termostat - rovnaky stav, pro stelovani LPG sa zacala varit voda, ventilator spina a fuka dobre ???

Este jeden dotaz, pri prudkej akceleracii s motorom trhne a tak akceleruje - je to chudobna zmes? /malo plybu?/

Dakujem

PříspěvekNapsal: úte srp 26, 2008 15:59
od Křečík Barbuška
A na benzín to dělá co?

PříspěvekNapsal: úte srp 26, 2008 18:48
od rastim
Koko Loko píše:A na benzín to dělá co?


Benzin OK

PříspěvekNapsal: úte srp 26, 2008 20:04
od Křečík Barbuška
Tak pak by se to asi chtělo podívat i na předstih a zkusit najít nějaký rozumný kompromis mezi tím co si žádá plyn a benzín. Možná máš příliš nízký předstih a moc chudou směs plynu. Nejlépe by bylo optati se Marka co by doporučil. Pokud při provozu na benzín nemáš problémů, tak by se dalo usuzovat, že termostat i těsnění pod hlavou budou v pořádku.

PříspěvekNapsal: úte srp 26, 2008 20:14
od Pisty
Tak budes mat chudobnu zmes a vysoky predstih. Vlastna skusenost.
Neskusaj co najviac usetrit na plyne lebo ti odide nieco ine.
Ja som ten srob co je na bohatost plynu vysruboval do polovice a spotreba zostala rovnaka a prehrievanie zmizlo. Potom som znizoval bohatost az do stavu opatovneho prehrievania tak som to vratil o pol otacky naspat a je klud.

A este jedna skusenost. Po vymene karburatora ozon za weber uz auto nesmrdi po plyne a ide razantnejsie do otacok. A auto po prudkom pridani tiez trhne ale toho si nevsimam lebo to proste ide a nie ako predtym.

PříspěvekNapsal: úte srp 26, 2008 20:24
od Křečík Barbuška
Webera dávat nemusí, má tam velmi pravděpodobně Solexa a ten se při provozu na plyn od weberu moc neliší. Možná by mohl tazatel kontaktovat Utiu, ten dával do Samary též plyn a myslím, že je spokojen, nějaké postřehy jistě má.