Stránka 3 z 6

PříspěvekNapsal: stř led 16, 2008 23:54
od Cory
Aha, tak take vymozenosti nemam :) Tak teraz fakt neviem-brusit,nebrusit? Najvacsi problem je, ze u nas sa nebrusi nikde a dotycneho, ktoremu to auto opravujem, obrali servisy o viac ako 10 000 Sk a bez vysledku, takze uz ma toho plne zuby :mrgreen:

PříspěvekNapsal: stř led 16, 2008 23:56
od Cory
A este - vie niekto poradie dotahovania sroubov hlavy?A k tomu aj dotahovacie momenty.Nikde to nemozem najst.

PříspěvekNapsal: čtv led 17, 2008 00:00
od Maysner
odzkouset zda je palice rovna by nemel byt problem ne?

PříspěvekNapsal: čtv led 17, 2008 17:39
od Hurikán
Já osobně bych přebroušení hlavy doporučoval. Ale nešel bych s tím do servisu, ale do firmy, která má frézy a brusky. Cena za přebroušení by měla být zhruba do 300,- Kč. Já si nechával hlavu brousit o 0,8 mm a stálo mě to asi 700,- Berou to vždy podle záběru.

PříspěvekNapsal: čtv led 17, 2008 17:48
od Vašátor
Hurikán píše:Berou to vždy podle záběru.


Vždy ne, někde mají taxu pouze za přebrus a je jedno o kolik to berou. U nás to tak bylo třebas v Bosonohách (dříve, jak ted nevím).

Srovnání hlavy bych také doporučil. Pokud však chceš zjistit, jestli je rovná, či křivá, půjde to doma docela špatně, protože poznat pouhým okem nerovnost desetin milimetrů...hmm. Každopádně jsem na to viděl takovýho cosi něco jako tyč obdelníkového průměru, srovnaná dosti napřesno. Pak hlavu přejedeš všemi směry a u toho koukáš na nerovnosti. Ale je to spíše informativní, dosti nepřesné.

PříspěvekNapsal: čtv led 17, 2008 18:29
od Štěpán
Hlavá se taky dá bez problému jemně přefrézovát. Takhle to tady dělá jeden maník, kterěj generálkuje hlavy. Dělá jak osobáky, tak dodávky a i náklaďáku. Dělá komplet od ventilu přes sedla a seřízení vůle a přebrus hlavy děla vždy automaticky. Za generálku hlavy chce 2000,- a víc, ale dělá i jednotlivý věci. Kždopádně je to odborník. Sám si staví v dílně závodní buginu a i celkově má zkušenosti z motor-sportu.

PříspěvekNapsal: čtv led 17, 2008 18:53
od Hurikán
Vašátor píše:Vždy ne, někde mají taxu pouze za přebrus a je jedno o kolik to berou. U nás to tak bylo třebas v Bosonohách (dříve, jak ted nevím).

Nenapsal jsem to asi zcela přesně. Právě v těch Bosonohách mě to dělali. Ceny byly odstupňované postupně podle výšky. Vím, že bylo pámo do 0,5mm; potom do 1,0mm a dál už nevím. Ale to je stejně jedno, protože každá firma to dělá trochu jinak. Uvedl jsem to jen jako příklad pro hrubou orientaci.

Štěpán Getsko píše:Hlavá se taky dá bez problému jemně přefrézovát.

Ano, dá. Ale přebrusem se dosáhne daleko hladšího a přesnějšího povrchu. Proto bych jej volil přednostně.

PříspěvekNapsal: čtv led 17, 2008 20:15
od Vašátor
To Hurikán: tak asi upravili ceny, poněvadž mi tam dělali snížení 0,7mm za 400Kč (sežraná hlava Favoritu). Ale je to už delší dobu.

PříspěvekNapsal: čtv led 17, 2008 20:24
od Cory
OK, tak to dam zbrusit, poznam jedneho, ktory to urobi za flasu alkoholu :D

PříspěvekNapsal: čtv led 17, 2008 21:32
od Maysner
Vašátor píše:To Hurikán: tak asi upravili ceny, poněvadž mi tam dělali snížení 0,7mm za 400Kč (sežraná hlava Favoritu). Ale je to už delší dobu.


snizeni o 1,5mm 600,- :wink: je to par mesicu co sem to tam byl zjistovat. ale je to ot :oops:

PříspěvekNapsal: pát led 18, 2008 15:13
od Cory
Chlapi, ak prepusta tesnenie pod hlavou,musi byt zakonite niekde emulzia?Emulziu som tam nenasiel ziadnu, ale olej je riedky a je ho vela,biely dym, ziadna voda v expanzke a celkovo malo vody v sustave....nieco mi tu nesedi - dufam, ze nie je prasknuta hlava.Da sa to nejako zistit?

PříspěvekNapsal: pát led 18, 2008 15:59
od Křečík Barbuška
Nedokážu si to dobře představit v domácích pocmínkách, ale byla by možnost odpojit vstup a výstup chladiva do motoru a zacpat. Dírou pro čidlo teploty vody natlakovat vzduchem a pozorovat zdali dochází k poklesu tlaku. V případě, že hlavu shodíš dolů by bylo asi rozumější dohopkat někam dle generálkují hlavy, kde předpokládám umí test těsnosti nějak udělat.

Nevím jak je konstruovaný samaří motor, ale je tu možné, že máš třeba v háji těsnění mezi sacím potrubím a hlavou, tam by také mohla kapalina unikat do spalovacího prostoru, myslím tedy.

PříspěvekNapsal: pát led 18, 2008 16:08
od Štěpán
Cory píše:Chlapi, ak prepusta tesnenie pod hlavou,musi byt zakonite niekde emulzia?Emulziu som tam nenasiel ziadnu, ale olej je riedky a je ho vela,biely dym, ziadna voda v expanzke a celkovo malo vody v sustave....nieco mi tu nesedi - dufam, ze nie je prasknuta hlava.Da sa to nejako zistit?


Zkontroluj dosedací plochy a těsnění v místech, kde je blízko mezi vodním okruhem a olejovým okruhem. Pravdepodobně v tech dvou hlavních svodech oleje z hlavy do bloku v ( po směru jízdy ) přední části motoru. Myslím blíž k chladiči.

PříspěvekNapsal: pát led 18, 2008 17:23
od Luděk Ondrůch
Cory píše:A este - vie niekto poradie dotahovania sroubov hlavy?A k tomu aj dotahovacie momenty.Nikde to nemozem najst.

Utahovací moment šroubů hlavy válců je 85 Nm.
Utahovací moment matic obalu vačkového hřídele je 21,6 Nm.

PříspěvekNapsal: sob led 19, 2008 11:10
od Maysner
Koko Loko píše:Nevím jak je konstruovaný samaří motor, ale je tu možné, že máš třeba v háji těsnění mezi sacím potrubím a hlavou, tam by také mohla kapalina unikat do spalovacího prostoru, myslím tedy.


u klasiky toto mozny je. stalo se mi to na lonsky pribrami. az druhej den po navratu, kdyz sem se zastavil u ludka ondrucha sme nasli povolenou jednu matku. jak sem to dotah voda uz tak rychle nemizela :roll: (mel sem jeste spatny tesneni pod palici