záhadná samara

Moderátor: Moderátoři

Příspěvekod Cory » stř led 16, 2008 23:54

Aha, tak take vymozenosti nemam :) Tak teraz fakt neviem-brusit,nebrusit? Najvacsi problem je, ze u nas sa nebrusi nikde a dotycneho, ktoremu to auto opravujem, obrali servisy o viac ako 10 000 Sk a bez vysledku, takze uz ma toho plne zuby :mrgreen:
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Cory
 
Příspěvky: 11568
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Příspěvekod Cory » stř led 16, 2008 23:56

A este - vie niekto poradie dotahovania sroubov hlavy?A k tomu aj dotahovacie momenty.Nikde to nemozem najst.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Cory
 
Příspěvky: 11568
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Příspěvekod Maysner » čtv led 17, 2008 00:00

odzkouset zda je palice rovna by nemel byt problem ne?
E36 330i coupe skoro Alpina, Mauritiusblau Metallic - Crash Packet
Dokud karu nerozdelas, nevis o ni nic :-P

Chatka 12 forever
Buková Drift Challenge Team
Romania team 2009
Maysner
 
Příspěvky: 3209
Registrován: čtv črc 06, 2006 13:22
Bydliště: Brno

Příspěvekod Hurikán » čtv led 17, 2008 17:39

Já osobně bych přebroušení hlavy doporučoval. Ale nešel bych s tím do servisu, ale do firmy, která má frézy a brusky. Cena za přebroušení by měla být zhruba do 300,- Kč. Já si nechával hlavu brousit o 0,8 mm a stálo mě to asi 700,- Berou to vždy podle záběru.
Моя фотогалерея здесь.

Я слежу за тобой. Всегда!
Obrázek
Uživatelský avatar
Hurikán
 
Příspěvky: 5802
Registrován: čtv úno 17, 2005 11:07
Bydliště: Brno

Příspěvekod Vašátor » čtv led 17, 2008 17:48

Hurikán píše:Berou to vždy podle záběru.


Vždy ne, někde mají taxu pouze za přebrus a je jedno o kolik to berou. U nás to tak bylo třebas v Bosonohách (dříve, jak ted nevím).

Srovnání hlavy bych také doporučil. Pokud však chceš zjistit, jestli je rovná, či křivá, půjde to doma docela špatně, protože poznat pouhým okem nerovnost desetin milimetrů...hmm. Každopádně jsem na to viděl takovýho cosi něco jako tyč obdelníkového průměru, srovnaná dosti napřesno. Pak hlavu přejedeš všemi směry a u toho koukáš na nerovnosti. Ale je to spíše informativní, dosti nepřesné.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
Vašátor
 
Příspěvky: 9296
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno

Příspěvekod Štěpán » čtv led 17, 2008 18:29

Hlavá se taky dá bez problému jemně přefrézovát. Takhle to tady dělá jeden maník, kterěj generálkuje hlavy. Dělá jak osobáky, tak dodávky a i náklaďáku. Dělá komplet od ventilu přes sedla a seřízení vůle a přebrus hlavy děla vždy automaticky. Za generálku hlavy chce 2000,- a víc, ale dělá i jednotlivý věci. Kždopádně je to odborník. Sám si staví v dílně závodní buginu a i celkově má zkušenosti z motor-sportu.
Štěpán
 

Příspěvekod Hurikán » čtv led 17, 2008 18:53

Vašátor píše:Vždy ne, někde mají taxu pouze za přebrus a je jedno o kolik to berou. U nás to tak bylo třebas v Bosonohách (dříve, jak ted nevím).

Nenapsal jsem to asi zcela přesně. Právě v těch Bosonohách mě to dělali. Ceny byly odstupňované postupně podle výšky. Vím, že bylo pámo do 0,5mm; potom do 1,0mm a dál už nevím. Ale to je stejně jedno, protože každá firma to dělá trochu jinak. Uvedl jsem to jen jako příklad pro hrubou orientaci.

Štěpán Getsko píše:Hlavá se taky dá bez problému jemně přefrézovát.

Ano, dá. Ale přebrusem se dosáhne daleko hladšího a přesnějšího povrchu. Proto bych jej volil přednostně.
Моя фотогалерея здесь.

Я слежу за тобой. Всегда!
Obrázek
Uživatelský avatar
Hurikán
 
Příspěvky: 5802
Registrován: čtv úno 17, 2005 11:07
Bydliště: Brno

Příspěvekod Vašátor » čtv led 17, 2008 20:15

To Hurikán: tak asi upravili ceny, poněvadž mi tam dělali snížení 0,7mm za 400Kč (sežraná hlava Favoritu). Ale je to už delší dobu.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
Vašátor
 
Příspěvky: 9296
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno

Příspěvekod Cory » čtv led 17, 2008 20:24

OK, tak to dam zbrusit, poznam jedneho, ktory to urobi za flasu alkoholu :D
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Cory
 
Příspěvky: 11568
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Příspěvekod Maysner » čtv led 17, 2008 21:32

Vašátor píše:To Hurikán: tak asi upravili ceny, poněvadž mi tam dělali snížení 0,7mm za 400Kč (sežraná hlava Favoritu). Ale je to už delší dobu.


snizeni o 1,5mm 600,- :wink: je to par mesicu co sem to tam byl zjistovat. ale je to ot :oops:
E36 330i coupe skoro Alpina, Mauritiusblau Metallic - Crash Packet
Dokud karu nerozdelas, nevis o ni nic :-P

Chatka 12 forever
Buková Drift Challenge Team
Romania team 2009
Maysner
 
Příspěvky: 3209
Registrován: čtv črc 06, 2006 13:22
Bydliště: Brno

Příspěvekod Cory » pát led 18, 2008 15:13

Chlapi, ak prepusta tesnenie pod hlavou,musi byt zakonite niekde emulzia?Emulziu som tam nenasiel ziadnu, ale olej je riedky a je ho vela,biely dym, ziadna voda v expanzke a celkovo malo vody v sustave....nieco mi tu nesedi - dufam, ze nie je prasknuta hlava.Da sa to nejako zistit?
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Cory
 
Příspěvky: 11568
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Příspěvekod Křečík Barbuška » pát led 18, 2008 15:59

Nedokážu si to dobře představit v domácích pocmínkách, ale byla by možnost odpojit vstup a výstup chladiva do motoru a zacpat. Dírou pro čidlo teploty vody natlakovat vzduchem a pozorovat zdali dochází k poklesu tlaku. V případě, že hlavu shodíš dolů by bylo asi rozumější dohopkat někam dle generálkují hlavy, kde předpokládám umí test těsnosti nějak udělat.

Nevím jak je konstruovaný samaří motor, ale je tu možné, že máš třeba v háji těsnění mezi sacím potrubím a hlavou, tam by také mohla kapalina unikat do spalovacího prostoru, myslím tedy.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
 
Příspěvky: 11021
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Příspěvekod Štěpán » pát led 18, 2008 16:08

Cory píše:Chlapi, ak prepusta tesnenie pod hlavou,musi byt zakonite niekde emulzia?Emulziu som tam nenasiel ziadnu, ale olej je riedky a je ho vela,biely dym, ziadna voda v expanzke a celkovo malo vody v sustave....nieco mi tu nesedi - dufam, ze nie je prasknuta hlava.Da sa to nejako zistit?


Zkontroluj dosedací plochy a těsnění v místech, kde je blízko mezi vodním okruhem a olejovým okruhem. Pravdepodobně v tech dvou hlavních svodech oleje z hlavy do bloku v ( po směru jízdy ) přední části motoru. Myslím blíž k chladiči.
Štěpán
 

Příspěvekod Luděk Ondrůch » pát led 18, 2008 17:23

Cory píše:A este - vie niekto poradie dotahovania sroubov hlavy?A k tomu aj dotahovacie momenty.Nikde to nemozem najst.

Utahovací moment šroubů hlavy válců je 85 Nm.
Utahovací moment matic obalu vačkového hřídele je 21,6 Nm.
Uživatelský avatar
Luděk Ondrůch
 
Příspěvky: 1499
Registrován: pon srp 01, 2005 12:59
Bydliště: Brno

Příspěvekod Maysner » sob led 19, 2008 11:10

Koko Loko píše:Nevím jak je konstruovaný samaří motor, ale je tu možné, že máš třeba v háji těsnění mezi sacím potrubím a hlavou, tam by také mohla kapalina unikat do spalovacího prostoru, myslím tedy.


u klasiky toto mozny je. stalo se mi to na lonsky pribrami. az druhej den po navratu, kdyz sem se zastavil u ludka ondrucha sme nasli povolenou jednu matku. jak sem to dotah voda uz tak rychle nemizela :roll: (mel sem jeste spatny tesneni pod palici
E36 330i coupe skoro Alpina, Mauritiusblau Metallic - Crash Packet
Dokud karu nerozdelas, nevis o ni nic :-P

Chatka 12 forever
Buková Drift Challenge Team
Romania team 2009
Maysner
 
Příspěvky: 3209
Registrován: čtv črc 06, 2006 13:22
Bydliště: Brno

PředchozíDalší

Zpět na Hnací soustava

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků