záhadná samara
Moderátor: Moderátoři
záhadná samara
Ahoj vsetci,
dostala sa mi do ruk samara mojho známeho 1,3 r.v. 93. Problemy-auto nemalo tah,velka spotreba, max. rychlost na 4-ke 60km/h. V servise vymenili karburator Solex za Ozon z 2105. V solexe bola chyba ta, ze auto pri prudkom pridani trhlo.Akceleracnu pumpicku som opravil.Dalej bol vymeneny rozvodovy remen, filtre, sviecky a kable.
Ozon som vymenil spat za solex. Motor chytil, potom sa udusil a viac uz nenaskocil. Zaskocili ma plamene vystrelujuce z karburatora pri startovani.Zapalovanie bolo predtym nastavene stroboskopom. Tak som pozrel na rozvody. Rozvody boli posunute o zub .Takto to pustili zo servisu. Nastavil som rozvody.Motor chytil. Po kratkom case opat skapal.Zacal chytat na 2 valce, vysroboval som sviecky a boli mokre. Precistil som ich, precistil som kontakty v hlave rozdelovaca. Motor chytil a opat skapal.Tak to robi stale. Po minute su cierne a zanesene a chytaju uz len 2 valce.
Vie niekto v com by mohla byt chyba?Vcera som sa okolo toho motal 12 hodin, dnes dalsie 3. Moze byt chyba v karburatore?Zle nastavena zmes?Ako sa nastavuje na Solexe?Ake sviecky maju byt v samare a aka ma byt ich elektrodova vzdialenost?Ake kable maju byt pouzite (odrusene,neodrusene), popripade aka indukcna cievka???
Podotykam, ze pred osadenim povodneho karburatora (cize za casu Ozona) sa sviecky nezanasali.
Dakujem
dostala sa mi do ruk samara mojho známeho 1,3 r.v. 93. Problemy-auto nemalo tah,velka spotreba, max. rychlost na 4-ke 60km/h. V servise vymenili karburator Solex za Ozon z 2105. V solexe bola chyba ta, ze auto pri prudkom pridani trhlo.Akceleracnu pumpicku som opravil.Dalej bol vymeneny rozvodovy remen, filtre, sviecky a kable.
Ozon som vymenil spat za solex. Motor chytil, potom sa udusil a viac uz nenaskocil. Zaskocili ma plamene vystrelujuce z karburatora pri startovani.Zapalovanie bolo predtym nastavene stroboskopom. Tak som pozrel na rozvody. Rozvody boli posunute o zub .Takto to pustili zo servisu. Nastavil som rozvody.Motor chytil. Po kratkom case opat skapal.Zacal chytat na 2 valce, vysroboval som sviecky a boli mokre. Precistil som ich, precistil som kontakty v hlave rozdelovaca. Motor chytil a opat skapal.Tak to robi stale. Po minute su cierne a zanesene a chytaju uz len 2 valce.
Vie niekto v com by mohla byt chyba?Vcera som sa okolo toho motal 12 hodin, dnes dalsie 3. Moze byt chyba v karburatore?Zle nastavena zmes?Ako sa nastavuje na Solexe?Ake sviecky maju byt v samare a aka ma byt ich elektrodova vzdialenost?Ake kable maju byt pouzite (odrusene,neodrusene), popripade aka indukcna cievka???
Podotykam, ze pred osadenim povodneho karburatora (cize za casu Ozona) sa sviecky nezanasali.
Dakujem
Taky me napadly o krouzky.... Nebo spis nez na bohatou smes bych to tipnul na elektriku, rozdelovac ...? Ale kdyz jsi ho kontroloval tak nevim.
Svicky stejne jako u lady L15YC, elektrodova vzdalenost normalne 0,7 ja mam zkracenou na 0,6
Svicky stejne jako u lady L15YC, elektrodova vzdalenost normalne 0,7 ja mam zkracenou na 0,6
Dva dny nato seděl Pú na své větvi,
pohupoval nohama sem a tam,
vedle něj, stály čtyři hrníčky medu...
pohupoval nohama sem a tam,
vedle něj, stály čtyři hrníčky medu...
Pri rozborke som nasiel 2 O-kruzky a to jeden na skrutke kvality zmesi a jeden pod tryskou akceleracnej pumpicky (ten som vymenil, pretoze popri nom pretekal benzin a to sposobovalo trhanie po pridani,pretoze sa nedostaval do trysiek). Keby bol vzduch prisavany popri O-kruzku pri skrutke bohatosti,potom by zmes bola chudobna nie? Keby som vedel priblizne o kolko ma byt vytocena skrutka bohatosti .Bohuzial neviem. Este tam je chybny elmag. ventil volnobehu, co sposobuje, ze skapina na volnobeh. Kontroloval som aj hlavu rozdelovaca.Kontakty su uz dost opotrebovane apritom boli aj znacne zoxidovane.Precistil som ich brusnym papierom,pretoze som nemal nahradnu hlavu. Zajtra kupim hlavu rozdelovaca. Treba s tym vymenit hned aj palec?
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Objednal som opravnu sadu na tento karb. Vie niekto ake trysky a vzdusniky maju byt na 1. a na 2. komore???Prebehlo mi myslou,ci to prechlastavanie nie je sposobene,napr. zamenenými tryskami alebo vzdusnikmi.
Vzdusniky: 1.komora - 165
2.komora - 125
Trysky: 1.komora - 97,5
2.komora - 97,5
Vzdusniky: 1.komora - 165
2.komora - 125
Trysky: 1.komora - 97,5
2.komora - 97,5
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
dal som novu hlavu rozdelovaca,v karburatore som vymenil membrany a tesnenie.auto stalo v garazi na rovnej ploche.nastartoval som-v pohode.motor isiel pekne na volnobeh,zo zaciatku so syticom,potom bez neho.zohrial sa na 90 stupnov,nastavil som predstih,volnobezne otacky,no na skrutku bohatosti nie. Mozno je chyba v tom.takto to islo asi 10 minut,normalne som pridaval,motor mal otacky.Vycuval som,rozbieham sa pomaly,idem do kopca,vsetko OK.Skusam druhykrat do kopca pridam prudko plny plyn a motor strati otacky a uz mu nic nepomoze.Sviecky su zakarbonovane a potom sa uz ani po ocisteni neda nastartovat.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Co má tato Samara za zapalování? Má ještě klasické kladívko nebo má bezkontaktní?
Píšu to sem proto, protože mám ještě Tavrii - záporožec - ukrajinské autíčko. Ta má shodné zapalování se Samarou, snímač je umístěn v rozdělovači a na pravém blatníku je modul zapalování. Také mi takhle vynechávalo zapalování tak jsem pátral kterýmže zapalovacím modulem BOSCH ho nahradit aby to bylo spolehlivé. Nakonec jsem tam dal zapalovací modul Bosch který je použit u 4-takního Wartburgu nebo starého W- Passat z 80 - let, protože to šlo bez úprav jen zastrčit zásuvku a přišroubovat na blatník. Od té doby jezdí Tavria spolehlivě.
Píšu to sem proto, protože mám ještě Tavrii - záporožec - ukrajinské autíčko. Ta má shodné zapalování se Samarou, snímač je umístěn v rozdělovači a na pravém blatníku je modul zapalování. Také mi takhle vynechávalo zapalování tak jsem pátral kterýmže zapalovacím modulem BOSCH ho nahradit aby to bylo spolehlivé. Nakonec jsem tam dal zapalovací modul Bosch který je použit u 4-takního Wartburgu nebo starého W- Passat z 80 - let, protože to šlo bez úprav jen zastrčit zásuvku a přišroubovat na blatník. Od té doby jezdí Tavria spolehlivě.
Samara ma bezkontaktne zapalovanie.Problem je v tom,ze ak auto stoji na mieste,tak ide bezchybne,reaguje na plyn a moze takto fungovat aj polhodinku,ale akonahle vyjdem von, a prudko akcelerujem alebo idem do kopca,tak to zdochne. Dnes po vymene hlavy rozdelovaca a po osadeni novych membran sviecky uz po zdochnuti nie su mokre,ale iba začmudene a cierne ako noc.
Moje podozrenia padaju uz aj na plavak.Pred namontovanim bol plavak pri zavretj ihle asi 1 cm od tesnenia.Tak som ho nastavil na 2 +- 1mm ako je v knihe. Moze to byt dovod preco sa to uchlasce???Zeby sa to uchlastalo preto,ze je zle nastaveny plavak a pri jazde do kopca tam ide viac benzinu akoby malo???Ved je to nastavene tak ako ma byt.Uz som z toho magor.A skrutka bohatosti bola povodne vytocena o 1/2 otacky.
Moje podozrenia padaju uz aj na plavak.Pred namontovanim bol plavak pri zavretj ihle asi 1 cm od tesnenia.Tak som ho nastavil na 2 +- 1mm ako je v knihe. Moze to byt dovod preco sa to uchlasce???Zeby sa to uchlastalo preto,ze je zle nastaveny plavak a pri jazde do kopca tam ide viac benzinu akoby malo???Ved je to nastavene tak ako ma byt.Uz som z toho magor.A skrutka bohatosti bola povodne vytocena o 1/2 otacky.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Ale vykašli se na plovák i na celý karburátor. Ten nastavíš potom až Ti motor pojede.
Zaměř se na zapalování, protože dává slabou jiskru. Dokud motor běží na volnoběh tak i slabá jiskra stačí na zapálení, když mu přidáš na místě tak to samé. Ale jakmile jedeš do kopce, sešlápneš plyn a mohutně ho nakrmíš benzínem tak už ne. Slabá jiskra bez energie již není schopna zapálit, na svíčkách se vytvoří uhlík - ten je vodivý a motor zdechne.
Musíš vyzkoušet - buď je vadná cívka zapalování nebo modul zapalování / rusové to překládají jako komutátor/. Snímač zapalování v rozdělovači většinou vydrží, málokdy je na něm závada.
Laborováním s karburátorem opravdu strácíš jenom čas. Ten ať bude rozhašený jakkoliv, tak motor poběží, sice mizerně, ale poběží. Ale bez pořádné jiskry ne.
Zaměř se na zapalování, protože dává slabou jiskru. Dokud motor běží na volnoběh tak i slabá jiskra stačí na zapálení, když mu přidáš na místě tak to samé. Ale jakmile jedeš do kopce, sešlápneš plyn a mohutně ho nakrmíš benzínem tak už ne. Slabá jiskra bez energie již není schopna zapálit, na svíčkách se vytvoří uhlík - ten je vodivý a motor zdechne.
Musíš vyzkoušet - buď je vadná cívka zapalování nebo modul zapalování / rusové to překládají jako komutátor/. Snímač zapalování v rozdělovači většinou vydrží, málokdy je na něm závada.
Laborováním s karburátorem opravdu strácíš jenom čas. Ten ať bude rozhašený jakkoliv, tak motor poběží, sice mizerně, ale poběží. Ale bez pořádné jiskry ne.
Aka tam ide cievka?Je rovnaka s cievkou z 01ky?Na tom aute uz raz bola menena. Ale ked v tom bol OZON (ktory tam nepatri), tak to islo,sice mizerne,lebo boli prehodene rozvody,ale islo to.Podotykam,ze plavak bol predtym nastaveny na cca 1cm od tesnenia a teraz som ho nastavil tak,ako ma byt.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11031
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
Ty trysky máš správně, tu máš ještě další info http://www.daaz.ru/faq3.htm .
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
-
- Příspěvky: 403
- Registrován: úte čer 01, 2004 08:11
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
indučku z favorita nee, zmršíš s ní (prej) ten elektronickej zapalovací modul.
jinak podobnou záhadou je i ta moje žlutá mrcha
po dálnici šlapala jak hodiny, ale ve městě si dycky vyhlídla nějakou hodně nepřehlednou a frekventovanou křižovatku a tam zdechla , musel jsem počkat 5 minut a pak zas v pohodě chytla
povyměňoval jsem všechno co šlo a furt stejný
nakonec jsem jsem vyměnil ten modul zapalování (kterým to podle odborníků "určitě nebude") a jezdila bez problémů
pak jsem jí ale nechal tejden stát a už jsem jí nenastartoval - dá se nahodit jen roztažením
pak pod plynem normálně běží, ale na volnoběh za chvíli začnou klesat otáčky a pokud je nevytáhnu sytičem tak zdechne
už jsem z toho taky jelen
jinak podobnou záhadou je i ta moje žlutá mrcha
po dálnici šlapala jak hodiny, ale ve městě si dycky vyhlídla nějakou hodně nepřehlednou a frekventovanou křižovatku a tam zdechla , musel jsem počkat 5 minut a pak zas v pohodě chytla
povyměňoval jsem všechno co šlo a furt stejný
nakonec jsem jsem vyměnil ten modul zapalování (kterým to podle odborníků "určitě nebude") a jezdila bez problémů
pak jsem jí ale nechal tejden stát a už jsem jí nenastartoval - dá se nahodit jen roztažením
pak pod plynem normálně běží, ale na volnoběh za chvíli začnou klesat otáčky a pokud je nevytáhnu sytičem tak zdechne
už jsem z toho taky jelen