záhadná samara

Moderátor: Moderátoři

Příspěvekod Cory » pon led 21, 2008 19:10

Dobre, zasa idem polemizovat :) .Emulziu som nenasiel, olej je riedky, ked ho kvapnem na ruku tak sa roztecie ako nic - takze typujem, ze do oleja valil benzin. Cerpadlo dali v servise nove, takze ten benzin v oleji mohol byt uz predtym (majitel tvrdil, ze auto zralo kludne aj 15l s ocami na ekonometri ). Ak by motor papal vodu, tak spalovaci priestor by mal byt ČISTÝ, nie???.Piestu maju na povrchu asi 2mm vrstvu usadenin, ktore idu lahucko zoskrabat.Dym z vyfuku mohol sposobovat aj olej, ktory podla mna prenikal popri ventiloch, ale guferka nie su stvrdnute.Motor sa zadusil az vo vysokych otackach v zabere. Ale kde sa podela voda????Tesnenie nevyzera prepalene.
Pripada mi to ako začarovany kruh :shock: .Hlava je na prebruse, zatial som nerobil nic,iba ocistil ventily od usadenin.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Cory
 
Příspěvky: 11568
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Příspěvekod Štěpán » pon led 21, 2008 19:39

Smrdí ten olej benzínem?
Štěpán
 

Příspěvekod Cory » pon led 21, 2008 19:48

Jo, ale vtedy ked som to zacal rozoberat, tak som mal upchaty nos :D
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Cory
 
Příspěvky: 11568
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Příspěvekod Štěpán » pon led 21, 2008 20:06

Cory píše:Jo, ale vtedy ked som to zacal rozoberat, tak som mal upchaty nos :D


Tak menší rekapitulace.
Hlavu budeš mít přebroušenou a vezmeš a dáš tam nový těsnění. Dáš nový gufera, vyměníš olej a filtr a přitom se jukni na hlavu, jestli třeba nezahlídneš někde nějakou prasklinu. Všechno to seřiď a nastav a pak to nech sledovat, jestli se bude něco dít. Hlavně zkus překontrolovat to starý čerpadlo, jestli opravdu bylo špatný a taky se jukni na vodní čerpadlo. Může to taky unikat tudy a přitom je to špatně vidět, protože je pod plastovým deklem.
Štěpán
 

Příspěvekod Cory » pon led 21, 2008 20:17

-hlava bude prebrusena
-nove tesnenie
-nove gufera
-filter a olej vymenim
-prasklinu som zatial nevidel ziadnu
- +kupim nove tesnenie pod sacie a vyfukove potrubie

Ak voda unika niekde vonku mimo motora, tak ma to netrapi :)
Chcem si to dat do suvislosti, a preto rozmyslam, co mohlo sposobit to zanasanie sviecok po prudkom pridani - ci to udusila voda, alebo olej. :roll:
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Cory
 
Příspěvky: 11568
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Příspěvekod Štěpán » pon led 21, 2008 20:35

Ty svíčky bych tipnul na ten benzín v oleji. Při přidání plynu zvyšuješ tlaky ve válcích a v bloku a tím pádem spolu s benzínem ( odpařuje se ) se dostává i olej ( je řidší a hůře se odlučuje ) z bloku a zanáší svíčky.
Štěpán
 

Příspěvekod Cory » pon led 21, 2008 20:41

Štěpán Getsko píše:Ty svíčky bych tipnul na ten benzín v oleji. Při přidání plynu zvyšuješ tlaky ve válcích a v bloku a tím pádem spolu s benzínem ( odpařuje se ) se dostává i olej ( je řidší a hůře se odlučuje ) z bloku a zanáší svíčky.

A este ked sa k tomu prida zvysena hladina "oleja" a pripadna mensia netesnost v guferkach ventilov,alebo aj samotneho tesnenia v hlave, tak je o zabavu postarane. A ten olej je fakt riedky
Cory
 
Příspěvky: 11568
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Příspěvekod Hurikán » pon led 21, 2008 22:23

Hlavně zkontroluj palivové čerpadlo. Jinudy se do oleje benzín dostat nemohl. Co se týče tvé dedukce o průsaku vody a (ne)zanesení pístů karbonem, tak usuzuješ správně. Pokud by šla do některého válce voda, muselo by být dno pístu krásně vyčištěné do matového lesku. Pokud není a je na něm karbon, voda do válce nešla.
Моя фотогалерея здесь.

Я слежу за тобой. Всегда!
Obrázek
Uživatelský avatar
Hurikán
 
Příspěvky: 5802
Registrován: čtv úno 17, 2005 11:07
Bydliště: Brno

Příspěvekod Cory » pon led 21, 2008 22:51

Ono, cerpadlo bolo menene,niekedy pocas minuleho roku, je na nom MADE in RUSSIA, takze usudzujem ze je nove, lebo je aj leskle. Benzin tam moze byt este od cias streho cerpadla.Ako sa da zisti,ze cerpadlo presakuje?Zda sa mi, ze cerpadlo je zamenitelne s cerpadlom z klasiky, s tym rozdielom,ze klasika ma vstup vodorovne a vystup zvislo a samara ma vstup aj vystup vodorovne.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Cory
 
Příspěvky: 11568
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Příspěvekod utia » pon led 21, 2008 23:25

Ano, cerpadlo se da na samare zamenit s klasickym daval jsem si ho tam jen se musi tusim otocit smer cerpani paliva a ten jeden vyvod bude smerovat nahoru - kdyz na to das hadicku je to tak akorat ze jde zavrit kapota...
Dva dny nato seděl Pú na své větvi,
pohupoval nohama sem a tam,
vedle něj, stály čtyři hrníčky medu...
Uživatelský avatar
utia
 
Příspěvky: 405
Registrován: úte pro 13, 2005 14:57
Bydliště: Praha

Příspěvekod Cory » úte led 22, 2008 14:05

Minule, ked som vyberal vetily, tak mi odskocila poistka a uz som ju nenasiel. Takze len tak pre informaciu, poistka pasuje zo Skody 105/120
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Cory
 
Příspěvky: 11568
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Příspěvekod Cory » čtv led 24, 2008 23:23

Takze pred chvilou som dostal hlavu z vybrusu. Otazocka: ako dotahovat srouby hlavy?Pytal som sa automechanika a povedal, ze najprv momentom 20Nm, potom 70Nm v 90°uhle.
Ako to ma byt s tymi 85Nm? Na kolko utahovani to rozdelit a akymi momentami?
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Cory
 
Příspěvky: 11568
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Příspěvekod Cory » sob led 26, 2008 19:10

OK, hlava uz je na mieste, uz len namontovat karb a benzinove cerpadlo (ale to najskor otestujem, ci neprepusta). Tak dufam, ze to pobezi tak ako ma a ze spalovanie oleja nesposobili kruzky.Ja predpokladam, ze kruzky by este mali tesnit-motor ma nabehanych 121000 km.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Cory
 
Příspěvky: 11568
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Příspěvekod Cory » ned led 27, 2008 16:22

:evil: :evil: :evil: Hlavu som nahodil, vsetko poskladal, motor naskocil vysiel som von a zasa to iste!!!! :evil: :evil: :evil: prvy kopcek som presiel na 1ke, lebo ked mu pridam, tak straca na sile.a potom som si isiel dole kopcom na neutral, a odbocil som na most, ktory ma strmy nabeh.Motor zdochol a zasa to iste dookola.Vymenil som komutator, tiez nic-sem tam chytne a zdochne.a samozrejme zasa dymi, ale uz aj tak menej ako predtym.Na sroub bohatosti nereaguje.Karburator prefuknuty kompresorom :Hangman: :rock: :rock: :rock: :rock:
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Cory
 
Příspěvky: 11568
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Příspěvekod utia » ned led 27, 2008 17:09

Asi to bude blbost, ale pripada mi jako ze tam proste jde malo paliva... nemas ucpany palivovy filtr pred cerpadlem? :roll:
Dva dny nato seděl Pú na své větvi,
pohupoval nohama sem a tam,
vedle něj, stály čtyři hrníčky medu...
Uživatelský avatar
utia
 
Příspěvky: 405
Registrován: úte pro 13, 2005 14:57
Bydliště: Praha

PředchozíDalší

Zpět na Hnací soustava

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků