Stránka 1 z 1

Rozvody a předstih Samara

PříspěvekNapsal: ned črc 01, 2007 19:55
od JimBeem
Zdaravím, mám problém s motorem na samarce 1,3.
Umřela mě vodní pumpa a oholila rozvodovej řemen (zuby se nahromadily mezi vodní pumpou a řemenem a motor se zastavil) - koukal sem na to a sedělo to na značkách (rozvody). Pumpu sem vyměnil, dal novej rozvoďák. Motor sice naskočí, ale není to ono - zkoušel sem i najít vhodnou pozici předstihu pootáčením rozdělovače a pak i stroboskopem (ale není to ono) - neumím to.
Při sešlápnutí plynu se tomu nechce do otáček - jako by to jelo na 3 válce. KDyž sundám víčko od klikovky na dolévání oleje stoupá trocha dýmu modrého (možná jak byl rozesratej předstih tak se tam dostalo palivo ??? ) z výfuku se mě zdá že to hodně tlakuje - vychází ve velkém tlaku a postřeluje.
Horší věc by byla kdyby to byl ventil než jenom předstih :( má 1,3 vybrání na pístech ??

PříspěvekNapsal: pon črc 02, 2007 10:58
od Myso
JimBeem píše:má 1,3 vybrání na pístech
povedal by som ze ani nie... :koko:

PříspěvekNapsal: pon črc 02, 2007 11:22
od Marek
Samara nemá vybrání v pístech a nakopne se velmi snadno a ráda.

Nicméně celý Tvůj problém nemusí být v nakopnutí, možná se to nekoplo (jsou věci mezi nebem a zemí..........).

Především si zkontroluj, zda jsi motor správně načasoval. Musí sedět značky na klice a vačce naprosto přesně.
Potom motor volnoběhem ohřej na provozní teplotu. Vyndej všechny svíčky a s plně sešlápnutým plynem změř kompresní tlaky válců. Je jedno, jestli budou 10 nebo 12 Bar, ale není jedno, když bude každý jiný. Jinými slovy - tlaky musejí být na všech válcích stejné (v maximální toleranci 1 Bar). Pokud je někde odchylka, je to jasné - hlava dolů a hledej!!!

Pokud tlaky budou v pořádku, je problém v zapalování nebo v bohatosti směsi.

PříspěvekNapsal: pon črc 02, 2007 18:18
od JimBeem
Marek píše:změř kompresní tlaky válců

Auto bylo v únoru na seřízení karbecu (jezdím na plyn) a rovnou mě změřili aj válce. Druhý a třetí sou na tom skoro stejně 11,5 čtvrtý těsně nad 10 a první těsně pod 10 takže stejné nebyly :cry: Válce nezměřím nemám jak tadyk v Brně :( Asik by mě bodlo kdyby se mě někdo z Brna svým odborným zrakem na to jukl.
Ještě jednou omrknu ty rozvody, ale mělo by to bejt ok... stojím před situací - buď to bude blbost a stačí to seřídit nebo pude do šrotu... investovat do toho tisíce nehodlám když tomu za rok končí technická.., ale na to bych potřeboval to znalé očko.. :roll:

PříspěvekNapsal: pon črc 02, 2007 20:08
od Majo
to ze si meral tlaky je sice pekne, ale Marek Ti tym meranim chcel povedat, ze je to sposob ako zistit zda se nepotkali ventily s pistama

PříspěvekNapsal: pon črc 02, 2007 21:01
od JimBeem
Majo píše:to ze si meral tlaky je sice pekne, ale Marek Ti tym meranim chcel povedat, ze je to sposob ako zistit zda se nepotkali ventily s pistama


No to sem pochopil. Já jen, že nebyly stejné už před tím ... Z toho by se sice dalo vycházet, ale kdoví jak moc :(

V příručce od Armana sice nějaké nastavení předstihu je, ale nějak sem z toho trošku hloupej.
Jak sou tam značený stupně a na kolik to nastavit atd. atd... nejsem automechanik a tak se ptám..
K čemu je značka na řemenici k altíku a doprotivky sou dvě značky na krytu rozvodů?

PříspěvekNapsal: sob črc 07, 2007 10:05
od JimBeem
Tak pokud sem to dobře pochopil tak by značka na řemenici k altíku a na krytu rozvodů měla sloužit k základnímu nastavení předstihu? Pletu se? Pokud budou rozvody na značkách, tak pak jen zakrytuju a pootočím za klikovku na tu značku a pak jenom nastavím na prvním válci odtrh?