od Marek » úte úno 27, 2007 19:13
Vypusť vodu z motoru.
Sundej filterbox (3 matice M6 na víku a potom 4 matice na karburátoru)
Odpoj táhlo sytiče a táhlo pedálu plynu od karburátoru a víka ventilů
Sundej víko ventilů (8 matic M6)
Odšroubuj výfukové potrubí od svodů (4 matice M8)
Odpoj hadici od topení do hlavy a hadici k předehřívání sacího potrubí
Sundej kolo rozvodů z vačky a svaž ho k řetězu, ať Ti nepřeskočí na zubech (šroub M10 zajištěný podložkou s nosem)
Sundej vačku z hlavy (9 matic M8)
Odpoj hadici od termostatu a od chladiče do hlavy
Odpoj hadici paliva do karburátoru
Sundej napínák z hlavy (dvě matky M6)
Povol hlavu (1 šroub M8 a 10 šroubů M12), čapni ji do teplejch a ven s ní (hlavu povoluj od krajních šroubů po střední metodou šneka (po vašom slimák s domčekom na chrbáte :-)))
Pro výměnu simeringů musíš z ventilů sundat pružiny. To znamená mít něco, čím pořádně zmáčkneš misku s pružinami (nějaká páka či přípravek, někde to tu je nakreslené)
Při takové práci zároveň doporučuju zabrousit ventily pastou. Trvá to cca hodinu a je to jedině ku prospěchu věci.
Při zpětné montáži postupuj stejně jako při demontáži. Hlava se dotahuje od středních šroubů ke krajním opět metodou šneka. Doporučuji jednoznačně momentový klíč, nejprve všechny šrouby 40 Nm, potom všechny šrouby 80 Nm a nakonec všechny šrouby 110-120 Nm. Malý šroub u rozdělovače jednorázově 40 Nm (nakonec až po úplném dotažení deseti hlavních šroubů). Matice tělesa vačky na moment 25-28 Nm, opět od středu ku krajům metodou šneka.
Nakonec seřídit ventily (a předtím samosebou našponovat řetěz).
Mnoho zdaru (já to dělám za tři hodiny, ale myslím, že poprvé máš na celý den co dělat). Až to budeš dělat po stotřicátédeváté, zjistíš, že hlavu lze tímto postupem demontovat z motoru za dvacet minut (že, Majo ?????).
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)