Vôľa na Kľuke

Moderátor: Moderátoři

Miky
Příspěvky: 36
Registrován: úte led 16, 2007 14:29

Vôľa na Kľuke

Příspěvek od Miky »

Mám axiaálnu vôľu na kľuke motor 1600 z nivy vie niekdo kde presne a ako sa vymedzuje ta vôľa teda ak sa to da vymedzit u lady.Ak ano ako ste to robili a kde ste zohnali dištančný krúžok.Ta vôľa je asi 0,85mm ? Je to dost !!predpis je 0,15 tak preto sa pitam či s tym ma niekdo skusenosti. Za rady Vám vopred dakujem. :(
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9319
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vašátor »

Vymezovací podložky jsou na klice ze strany setrvačníku. (půlkroužek)
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Pája
Příspěvky: 991
Registrován: ned čer 06, 2004 19:51
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Pája »

Já jezdim s vůlí asi milimetr a zatim v pohodě...
Uživatelský avatar
Roman
Příspěvky: 1285
Registrován: úte čer 01, 2004 09:18
Bydliště: Kralův Dvůr
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Roman »

Staci si na www.ladaklub.com otvorit kniznicu a pohladat. Pre lenivcov :D : maximalna vola je 0,35mm, nastavuje sa na 0,055 az 0,265mm.
Roman
Miky
Příspěvky: 36
Registrován: úte led 16, 2007 14:29

Příspěvek od Miky »

Dakujem V8m všetkym velmi pekne za rady a som rad že sa nemusi rozoberat motor a ešte že to neni až tak veľ oproti Pájovému motoru ešte raz dakujem pekne. :wink:
Dusan
Příspěvky: 3872
Registrován: stř čer 02, 2004 17:29
Bydliště: Kosice-okolie

Příspěvek od Dusan »

hej len pri voli 1mm sa može stat ze polkruzok vyleti a motor pojde to kytek..... :roll:
A nechcem vediet co ta axialna vola robi s ojnicnimi loziskami :cry:
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9319
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vašátor »

Přípustné vůle se nepředepisujou jen tak z prdele.... Ale můj motor to není :twisted:
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Pája
Příspěvky: 991
Registrován: ned čer 06, 2004 19:51
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Pája »

Až budu měnit spojku,převodovku, kardan a diferák, tak se na to podívám. Slibuju... :oops:
Marek
Příspěvky: 5267
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvek od Marek »

Pro výměnu axiálního kluzného ložiska stačí demontovat spodní víko motoru a domek pátého ložiska kliky.
Vypadá to, že vzhledem k velikosti vůle bude potřeba výměna obou ložisek za +0,127 mm silnější.

Pozor na mazací drážky - musejí směřovat vždy ke klice !!!!!
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Pája
Příspěvky: 991
Registrován: ned čer 06, 2004 19:51
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Pája »

Marek píše:Pro výměnu axiálního kluzného ložiska stačí demontovat spodní víko motoru a domek pátého ložiska kliky.


Spodním víkem motoru myslíš vanu?
Marek
Příspěvky: 5267
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvek od Marek »

Motor má pouze jedno spodní víko .........

A vana je nádoba na očistu. :)
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Pája
Příspěvky: 991
Registrován: ned čer 06, 2004 19:51
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Pája »

Já jen, že sundat vanu není sranda... Ale spodní víko? To bude hračka!
Marek
Příspěvky: 5267
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvek od Marek »

Sundat spodní víko u Lady je práce na čtvrt hodiny. A sundat vanu u Lady je práce na patnáct minut.

P.S. Při zpětné montáži doporučuji nepoužívat žádné těsnění, jen těsnicí tmel na motory - silnou vrstvu (aspoň 6 - 8 mm) a ani nekápne !!! Další výhodou je menší plnicí množství oleje do motoru (o 0,2 l).
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Pája
Příspěvky: 991
Registrován: ned čer 06, 2004 19:51
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Pája »

Vidim v tom jen jeden problém, jak zvednout motor...
Uživatelský avatar
Teepee
Příspěvky: 4260
Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
Bydliště: Praha západ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Teepee »

Marek píše:P.S. Při zpětné montáži doporučuji nepoužívat žádné těsnění, jen těsnicí tmel na motory - silnou vrstvu (aspoň 6 - 8 mm) a ani nekápne !!! Další výhodou je menší plnicí množství oleje do motoru (o 0,2 l).

Marku a pro nezasvěceného. To jako napatlám a dotáhnu přírubu na přírubu? Ale vždyť toho spousta vyleze jak ven, tak do motoru, což je zbytečné až nežádoucí. Takže nedotahovat kov na kov, ale postupně, jak to bude zavadat? Nebo míň tmele?
Bílý LADA a okřídlená spol.
Odpovědět

Zpět na „Hnací soustava“