Stránka 1 z 2

Vôľa na Kľuke

PříspěvekNapsal: pon úno 05, 2007 23:03
od Miky
Mám axiaálnu vôľu na kľuke motor 1600 z nivy vie niekdo kde presne a ako sa vymedzuje ta vôľa teda ak sa to da vymedzit u lady.Ak ano ako ste to robili a kde ste zohnali dištančný krúžok.Ta vôľa je asi 0,85mm ? Je to dost !!predpis je 0,15 tak preto sa pitam či s tym ma niekdo skusenosti. Za rady Vám vopred dakujem. :(

PříspěvekNapsal: pon úno 05, 2007 23:28
od Vašátor
Vymezovací podložky jsou na klice ze strany setrvačníku. (půlkroužek)

PříspěvekNapsal: úte úno 06, 2007 06:32
od Pája
Já jezdim s vůlí asi milimetr a zatim v pohodě...

PříspěvekNapsal: úte úno 06, 2007 09:35
od Roman
Staci si na www.ladaklub.com otvorit kniznicu a pohladat. Pre lenivcov :D : maximalna vola je 0,35mm, nastavuje sa na 0,055 az 0,265mm.

PříspěvekNapsal: úte úno 06, 2007 20:38
od Miky
Dakujem V8m všetkym velmi pekne za rady a som rad že sa nemusi rozoberat motor a ešte že to neni až tak veľ oproti Pájovému motoru ešte raz dakujem pekne. :wink:

PříspěvekNapsal: stř úno 07, 2007 21:54
od Dusan
hej len pri voli 1mm sa može stat ze polkruzok vyleti a motor pojde to kytek..... :roll:
A nechcem vediet co ta axialna vola robi s ojnicnimi loziskami :cry:

PříspěvekNapsal: stř úno 07, 2007 22:00
od Vašátor
Přípustné vůle se nepředepisujou jen tak z prdele.... Ale můj motor to není :twisted:

PříspěvekNapsal: čtv úno 15, 2007 06:29
od Pája
Až budu měnit spojku,převodovku, kardan a diferák, tak se na to podívám. Slibuju... :oops:

PříspěvekNapsal: čtv úno 15, 2007 08:04
od Marek
Pro výměnu axiálního kluzného ložiska stačí demontovat spodní víko motoru a domek pátého ložiska kliky.
Vypadá to, že vzhledem k velikosti vůle bude potřeba výměna obou ložisek za +0,127 mm silnější.

Pozor na mazací drážky - musejí směřovat vždy ke klice !!!!!

PříspěvekNapsal: pát úno 16, 2007 11:37
od Pája
Marek píše:Pro výměnu axiálního kluzného ložiska stačí demontovat spodní víko motoru a domek pátého ložiska kliky.


Spodním víkem motoru myslíš vanu?

PříspěvekNapsal: pát úno 16, 2007 12:17
od Marek
Motor má pouze jedno spodní víko .........

A vana je nádoba na očistu. :)

PříspěvekNapsal: pát úno 16, 2007 15:58
od Pája
Já jen, že sundat vanu není sranda... Ale spodní víko? To bude hračka!

PříspěvekNapsal: pát úno 16, 2007 16:05
od Marek
Sundat spodní víko u Lady je práce na čtvrt hodiny. A sundat vanu u Lady je práce na patnáct minut.

P.S. Při zpětné montáži doporučuji nepoužívat žádné těsnění, jen těsnicí tmel na motory - silnou vrstvu (aspoň 6 - 8 mm) a ani nekápne !!! Další výhodou je menší plnicí množství oleje do motoru (o 0,2 l).

PříspěvekNapsal: pon úno 19, 2007 07:05
od Pája
Vidim v tom jen jeden problém, jak zvednout motor...

PříspěvekNapsal: pon úno 19, 2007 07:33
od Teepee
Marek píše:P.S. Při zpětné montáži doporučuji nepoužívat žádné těsnění, jen těsnicí tmel na motory - silnou vrstvu (aspoň 6 - 8 mm) a ani nekápne !!! Další výhodou je menší plnicí množství oleje do motoru (o 0,2 l).

Marku a pro nezasvěceného. To jako napatlám a dotáhnu přírubu na přírubu? Ale vždyť toho spousta vyleze jak ven, tak do motoru, což je zbytečné až nežádoucí. Takže nedotahovat kov na kov, ale postupně, jak to bude zavadat? Nebo míň tmele?