Vôľa na Kľuke

Moderátor: Moderátoři

Vôľa na Kľuke

Příspěvekod Miky » pon úno 05, 2007 23:03

Mám axiaálnu vôľu na kľuke motor 1600 z nivy vie niekdo kde presne a ako sa vymedzuje ta vôľa teda ak sa to da vymedzit u lady.Ak ano ako ste to robili a kde ste zohnali dištančný krúžok.Ta vôľa je asi 0,85mm ? Je to dost !!predpis je 0,15 tak preto sa pitam či s tym ma niekdo skusenosti. Za rady Vám vopred dakujem. :(
Miky
 
Příspěvky: 36
Registrován: úte led 16, 2007 14:29

Příspěvekod Vašátor » pon úno 05, 2007 23:28

Vymezovací podložky jsou na klice ze strany setrvačníku. (půlkroužek)
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
Vašátor
 
Příspěvky: 9296
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno

Příspěvekod Pája » úte úno 06, 2007 06:32

Já jezdim s vůlí asi milimetr a zatim v pohodě...
Pája
 
Příspěvky: 991
Registrován: ned čer 06, 2004 19:51
Bydliště: Pardubice

Příspěvekod Roman » úte úno 06, 2007 09:35

Staci si na www.ladaklub.com otvorit kniznicu a pohladat. Pre lenivcov :D : maximalna vola je 0,35mm, nastavuje sa na 0,055 az 0,265mm.
Roman
Uživatelský avatar
Roman
 
Příspěvky: 1285
Registrován: úte čer 01, 2004 09:18
Bydliště: Kralův Dvůr

Příspěvekod Miky » úte úno 06, 2007 20:38

Dakujem V8m všetkym velmi pekne za rady a som rad že sa nemusi rozoberat motor a ešte že to neni až tak veľ oproti Pájovému motoru ešte raz dakujem pekne. :wink:
Miky
 
Příspěvky: 36
Registrován: úte led 16, 2007 14:29

Příspěvekod Dusan » stř úno 07, 2007 21:54

hej len pri voli 1mm sa može stat ze polkruzok vyleti a motor pojde to kytek..... :roll:
A nechcem vediet co ta axialna vola robi s ojnicnimi loziskami :cry:
Dusan
 
Příspěvky: 3864
Registrován: stř čer 02, 2004 17:29
Bydliště: Kosice-okolie

Příspěvekod Vašátor » stř úno 07, 2007 22:00

Přípustné vůle se nepředepisujou jen tak z prdele.... Ale můj motor to není :twisted:
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
Vašátor
 
Příspěvky: 9296
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno

Příspěvekod Pája » čtv úno 15, 2007 06:29

Až budu měnit spojku,převodovku, kardan a diferák, tak se na to podívám. Slibuju... :oops:
Pája
 
Příspěvky: 991
Registrován: ned čer 06, 2004 19:51
Bydliště: Pardubice

Příspěvekod Marek » čtv úno 15, 2007 08:04

Pro výměnu axiálního kluzného ložiska stačí demontovat spodní víko motoru a domek pátého ložiska kliky.
Vypadá to, že vzhledem k velikosti vůle bude potřeba výměna obou ložisek za +0,127 mm silnější.

Pozor na mazací drážky - musejí směřovat vždy ke klice !!!!!
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Marek
 
Příspěvky: 5266
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvekod Pája » pát úno 16, 2007 11:37

Marek píše:Pro výměnu axiálního kluzného ložiska stačí demontovat spodní víko motoru a domek pátého ložiska kliky.


Spodním víkem motoru myslíš vanu?
Pája
 
Příspěvky: 991
Registrován: ned čer 06, 2004 19:51
Bydliště: Pardubice

Příspěvekod Marek » pát úno 16, 2007 12:17

Motor má pouze jedno spodní víko .........

A vana je nádoba na očistu. :)
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Marek
 
Příspěvky: 5266
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvekod Pája » pát úno 16, 2007 15:58

Já jen, že sundat vanu není sranda... Ale spodní víko? To bude hračka!
Pája
 
Příspěvky: 991
Registrován: ned čer 06, 2004 19:51
Bydliště: Pardubice

Příspěvekod Marek » pát úno 16, 2007 16:05

Sundat spodní víko u Lady je práce na čtvrt hodiny. A sundat vanu u Lady je práce na patnáct minut.

P.S. Při zpětné montáži doporučuji nepoužívat žádné těsnění, jen těsnicí tmel na motory - silnou vrstvu (aspoň 6 - 8 mm) a ani nekápne !!! Další výhodou je menší plnicí množství oleje do motoru (o 0,2 l).
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Marek
 
Příspěvky: 5266
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvekod Pája » pon úno 19, 2007 07:05

Vidim v tom jen jeden problém, jak zvednout motor...
Pája
 
Příspěvky: 991
Registrován: ned čer 06, 2004 19:51
Bydliště: Pardubice

Příspěvekod Teepee » pon úno 19, 2007 07:33

Marek píše:P.S. Při zpětné montáži doporučuji nepoužívat žádné těsnění, jen těsnicí tmel na motory - silnou vrstvu (aspoň 6 - 8 mm) a ani nekápne !!! Další výhodou je menší plnicí množství oleje do motoru (o 0,2 l).

Marku a pro nezasvěceného. To jako napatlám a dotáhnu přírubu na přírubu? Ale vždyť toho spousta vyleze jak ven, tak do motoru, což je zbytečné až nežádoucí. Takže nedotahovat kov na kov, ale postupně, jak to bude zavadat? Nebo míň tmele?
Bílý LADA a okřídlená spol.
Uživatelský avatar
Teepee
 
Příspěvky: 4248
Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
Bydliště: Praha západ

Další

Zpět na Hnací soustava

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků