Stránka 2 z 2

PříspěvekNapsal: stř led 03, 2007 15:58
od inetko
Inak u zigulakov je normalne to bublotanie vo vyfuku. Co som ja pocul 1300, 1500 robil to kazdy jeden. Je to viac menej ovplyvnene automatickou korekciou predstihu zapalu, cize vec rozdelovaca. Najlepsie sa predstih robi za chodu motora na PAL, no da sa to aj podla ucha, ale neviem ako nastavis podla ucha 5,5 alebo 7 stupnov presne a tie stupnice co tam su.. Daj dole viko rodelovaca a skus aku ma volu palec. V smere zaberu nesmie mat ziadnu volu, cize nemal by si s nim potocit ani milimeter. Proti smeru zaberu by mal volu. Ak ti to nazvyme "striela" do vyfuku a je az PRILIS pocut hlavne v casti ak v otackach pustis plyn, alebo brzdis motorom je to jednoznacne zly predzapal, ktory moze byt dany opotrebenim rozdelovaca, cize tej automatickej korekcie a dalsia vec moze byt ak vytiahnes rozdelovac a budes mat trosku stastia vytiahnes aj take koliesko so sikmym ozubenim s tisic hranom - cize jemnym ozubenim. Pozri si zaberajuce zuby toho kolesa a pozri, ci su rovnako opotrebene. Cize kazdy zubok musi! byt rovnako krasne leskly a profil by sa mal podobat evolvente, cize mal by mat ten zub mierny obluk. S tym sikmym ozubenim si to daj pred seba a pomaly toc a hned zbadas ci to je v poriadku. Sikme ozubenie je tam preto pouzite, lebo jeden zub je v zabere, druhy vychadza a treti ide do zaberu cize bez vole v oboch smeroch. Ak sa ti to nebude pozdavat mozes dat dole predne prisia, daj dole velky sponovak retaze, ale pred tym daj dole napinac, retaz uvolni. Odtiahni skrutku na ozubenom kolese (pohana olejove cerpadlo a rozdelovac su tam dve matky, myslim M6 na desinu kluc - tym das dole pridrziavac capu a krasne vytiahnes hriadel 2x ulozeny so sikmym ulozenim. Vymen tieto veci a malo by to byt v pohode. Ale este som sa s tym nestretol ze by to niekto menil a principialne do vyfuku by to malo bublat. Ak to ide, nehaj to tak.

PříspěvekNapsal: pát led 05, 2007 16:44
od hush
Byla to netesnost vyfukoveho potrubi v jeho prvni casti ,po utesneni je to v pohode.

PříspěvekNapsal: pon led 08, 2007 14:26
od inetko
hush píše:Byla to netesnost vyfukoveho potrubi v jeho prvni casti ,po utesneni je to v pohode.
- tak sme zrejme nemali na mysli to iste. som rad ze si to ide v poriadku!

PříspěvekNapsal: pon bře 26, 2007 18:13
od Radek Nastoupil
Elektromagnetický ventil v karburátoru by tohle měl řešit, pokud správně funguje. Zastaví přívod paliva do motoru a pak už není co, co by se mělo v motoru spalovat. Co tam máš za karburátor?

PříspěvekNapsal: pon bře 26, 2007 21:12
od JmJ
Co jsem zjistil, tak nepraskani vyzaduje dobre tesnici vyfuk. netesnost v prvnim spoji = WRC sound.

PříspěvekNapsal: pon bře 26, 2007 22:34
od Jelen
Radek Nastoupil píše:Elektromagnetický ventil v karburátoru by tohle měl řešit, pokud správně funguje. Zastaví přívod paliva do motoru a pak už není co, co by se mělo v motoru spalovat. Co tam máš za karburátor?

ale jen v případě, pokud vypne klíček. Elektromagnetický ventil slouží k odpojení přívodu paliva do sání v případě, když se vypne klíček aby nedocházelo k samozápalum po vypnutí zapalování, když je motor rozehřátej a mohl by se benzín vzněcovat třeba o rozžhavenou elektrodu svíčky. Jinak je ventil pořád otevřenej (za jízdy).

Z praskání vejfuku si nic nedělej, je to tou dírou, já mám taky děravej vejfuk a střílí to taky. Až koupim novej výfuk, nebude... to už mám odzkoušený.

PříspěvekNapsal: úte bře 27, 2007 12:30
od Radek Nastoupil
Jo, asi máš pravdu, to s tím elmag. ventilem má samara, která má ten ventil řízen v závislosti na otáčkách a poloze plynového pedálu. Nicméně to práskání do výfuku je způsobeno zapálením té směsi, co jde do motoru z volnoběžného ústrojí karburátoru. Samara mi to dělá tak pod 2000 otáček při brždění motorem, když se elmag ventil otevře. Musejí být ale otevřená okna, jinak to nejde slyšet. Výfuk mám jako novej

PříspěvekNapsal: úte bře 27, 2007 12:36
od Drobek81
ten ventil ma Samara i karburator Solex...jinak strileni do vyfuku dela opravdu netesnost, pripadne dira.Cast nespalene smesi se dostane do vyfuku, pokud je vyfuk utesnenej tak vyleti ven...pokud vsak vyfuk pres netesnost "prisaje" vzduch, pak vznikne vybusna koncentrace, ktera se zapali sama teplotou vyfuku...

PříspěvekNapsal: úte bře 27, 2007 12:37
od Jelen
Samara má tušim solex, NIVA mívá axtec a nebo ozon. Ozon to taky řeší ekonomizérem. po ubrání plynu nejde do motoru žádnej benzín. Ale pokud má weber, tak tam to řešený nijak neni.. Toť otázka.

PříspěvekNapsal: úte bře 27, 2007 12:42
od Drobek81
Jelen píše:Samara má tušim solex, NIVA mívá axtec a nebo ozon. Ozon to taky řeší ekonomizérem. po ubrání plynu nejde do motoru žádnej benzín. Ale pokud má weber, tak tam to řešený nijak neni.. Toť otázka.


no kdyz ten benzin pri brzdeni motorem projde az do vyfuku tak by mel vyletet...ve vyfuku neni kyslik potrebny k horeni, proto nebouchne...jedna se spise o usporu paliva diky ventilu...Jinak u krabic, kde je pouzit Solex je tento ventil pouzit prave na uzavreni pri brzdeni motorem.Rek bych ze ma lepsi funkci nez podtlakove ovladany u Ozonu...

PříspěvekNapsal: úte bře 27, 2007 13:43
od Radek Nastoupil
nemyslel jsem tím, že palivo chytne ve výfuku, ale v motoru, zapalovací souprava se totiž nevypíná a pracuje pořád. Dle mého názoru je to právě ten rozdíl zvuku mezi tím, kdy motor nespaluje a mesi tí, kdy palivo v motoru chytne.

PříspěvekNapsal: úte bře 27, 2007 15:55
od JmJ
Co to tu zas vymyslate za ameriku ;-)

Ozon a solex asi tez, maji zarizeni, ktere podle otacek motoru a polohy plynoveho pedalu pripojuje a odpojuje volnobeh. U Ozonu je volnobeh odpojen jen tehdy, pokud je plyn neseslapnuty a otacky jsou vysoke. Tento stav je stav brzdeni motorem. Do motoru nejde pres volnobehm (temer) zadne palivo. Setri se benzin. Je spalovana smes, ktera hori nejak blbe (tot muj odhad) a co z toho zbude, vyleti do vyfuku. Ve vyfukovem potrubi nema byt kyslik, nemuze tedy dochazek k horeni toho, co zbylo spatne spaleneho a na konci to vyleti ven. Pokud je to mooooc horky, muze to asi i na konci vyfuku pri styku z kyslikem chytit a prasknout. Pokud je ovsem vyfuk deravy treba hned za prvnim dilem, pak se k spatne spalene smesi nasaje jeste kyslik a jak psal drobek, tahle smes chytne.

Toto je pravdepodobne cela problematika.

Co chytne v motoru, to chytne v motoru pri zavrenych ventilech. Z toho zadna rana do vyfuku nebude :-). Tedy za predpokladu, ze se haze jiskra ve spravny okamzik. A co v motoru nechytne/nedohori, do prodela cestu viz prvni cast slohovky.

PříspěvekNapsal: úte bře 27, 2007 16:21
od Drobek81
To JmJ: no dyť :lol:

PříspěvekNapsal: úte bře 27, 2007 17:47
od Jelen
a vo tom to je, celý je to v děravym vejfuku :axe: