Rozvodový remeň

Moderátor: Moderátoři

Rozvodový remeň

Příspěvekod rastim » stř říj 18, 2006 09:24

Roztrhlo mi rozvodový remeň počas jazdy na Samare (našťastie som šiel na neutráli dole kopcom),
nepočul som žiaden ,,podozrivý,, zvuk. Netušil som o čo ide, pokúšal som sa to naštartovať - samozrejme bezvýsledne. Počul som už o ,,katastrofách,, ktoré takáto nehoda môže spôsobiť - ja som však nepočul žiadne klepanie z motora...? Žeby som mal šťastie v nešťastí???
Za posledný polrok je to už 3. cesta na ktorej ma museli ODŤAHOVAŤ!

Mam tendenciu zmeniť na Lady názor.. (predtým som mal 3 škodovky - všetky ma dopravili do cieľa)
Uživatelský avatar
rastim
 
Příspěvky: 29
Registrován: stř čer 14, 2006 10:48
Bydliště: Prešov, SR

Re: Rozvodový remeň

Příspěvekod Wolf » stř říj 18, 2006 09:33

rastim píše:...Za posledný polrok je to už 3. cesta na ktorej ma museli ODŤAHOVAŤ!...

:shock: Nejvyssi cas, aby jsi dal auto do poradku :wink: . W.
Wolf
 
Příspěvky: 1246
Registrován: úte čer 01, 2004 11:14
Bydliště: Kraj Lučanů

Re: Rozvodový remeň

Příspěvekod Marek » stř říj 18, 2006 09:40

rastim píše:Mam tendenciu zmeniť na Lady názor.. (predtým som mal 3 škodovky - všetky ma dopravili do cieľa)


Za to nemůže Lada, za to můžeš TY !!!
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Marek
 
Příspěvky: 5266
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvekod Marek » stř říj 18, 2006 09:43

Pokud vím, výměnný interval rozvodového řemenu u samary je 60.000 km nebo 3 roky (zdroj AUTODATA 2004). Pokud řemen praskl, musel tam být mnohem déle než oněch doporučených 60.000 km. Za poruchu motoru děkuj především sobě.

Pokud se motor točil (je celkem jedno, zda při volnoběhu či ve výkonu), došlo velmi pravděpodobně k poškození ventilů (kolika - to nikdo neví). Samara totiž nemá (narozdíl od motoru 2105) zápichy ve dnech pístů a tudíž otevřený ventil se nemá kam schovat a dojde k "nakopnutí".
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Marek
 
Příspěvky: 5266
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvekod JmJ » stř říj 18, 2006 10:18

Ja bych jen dodal, ze si do Samary zajiste muzes dat remen stejne znacky jako se dava do jinych aut jako treba Audi, VW pro me za me treba Ferrari ;-). Pokud sedi rozmer, je to fuk. Ovsem nepocitej s tim, ze by remen pro Audi mel predepsano vice KM do vymeny.

Pokud jsi auto vlastnil celou dobu ty, pak jsi asi interval vymeny prosvihl. Pokud jsi auto koupil, pak v 95% pripadu je velmi rozumne vymenit krom jineho prave rozvodovy remen. Jistota je jistota.
MFP
wergl I - 2104 - melt down
wergl II - 2104 - rebuild succeded
wergl III - 21113 - sold (Chester's new)
wergl IV - i30 - tout est bleu
Uživatelský avatar
JmJ
 
Příspěvky: 6474
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Příspěvekod Luděk Musil » stř říj 18, 2006 10:24

Pozn. moderátora: tak pánové - to by snad stačilo! Ne, že bych se chtěl zastávat (nebo se i zastával) Rastima, ale kárání bylo dost. Teď snad nějakou konstruktivní radu, jak onu nešťastnou záležitost řešit.

Osobně bych to viděl na preventivní sundání hlavy a kontrolu ventilů, zda-li nejsou ohnuty. Teprve poté bych asi přistoupil k montáži nového řemene. L.
Uživatelský avatar
Luděk Musil
 
Příspěvky: 10469
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov

Příspěvekod denis » stř říj 18, 2006 11:02

Mám obavy že to nebude jen preventivní sundání-když už by to přežilo tak ten pokus o start to dorazil na 99%. Mrkneš a uvidíš.
Mě lada taky dopravila vždy z bodu A do bodu B, ale náklady i přes levné díly převýšily mou chuť i nervy.Kolik jsem do ní nalil ani raději neříkám tudíž jak již bylo tady někde řečeno: ladu musí člověk milovat!
Každé auto má svoje mouchy a ty jsi holt trefil na masařku. Po shození palice je ideální čas se rozhodnout, zda to dodělat do stavu použitelnosti a nebo pořešit holt jiný kus či model. Některé auta jsou fakt asi zakleté. :lol:
Mitsubishi Colt 1,5GLX :-)
Uživatelský avatar
denis
 
Příspěvky: 308
Registrován: pon lis 07, 2005 15:06
Bydliště: Opava

Příspěvekod rastim » stř říj 18, 2006 11:17

Ďakujem, konečne nejaká rada. Auto mam cca 1 rok, ˇmotor som menil pred 2 mesiacmi (kúpil som motor 1,5, mechanik na remeň pozeral, a povedal, že je OK - skutočne zuby boli ako nové.)
Za ten 1 rok som dal auto vyvarit, nastriekat, vymenil som štartér, výfuk, vodnú pumpu, prečistil karburátor, vymenil olej v motore aj prevodovke, vymenil chlad. kvapalinu, sviečky, nový palec v rozdeľovači, dal motor pretesniť, vymenil som komplet všetky brzd. rúrky...
Toľko úkonov a peňazí som nevrazil do všetkých 3 škodoviek dohromady...

Kto si bez viny ...
Uživatelský avatar
rastim
 
Příspěvky: 29
Registrován: stř čer 14, 2006 10:48
Bydliště: Prešov, SR

Příspěvekod denis » stř říj 18, 2006 11:22

Tak to se vyplatí tam dát funkční motor-ty peníze už jinak nedostaneš zpět. Koukni na tu palici a ony ventily snad tak srahé nebudou ale jde oto,proč to tím pádem prasklo??? Nejelo to nasucho? Kolegovi rupnul rozvoďák po 1500km-kousla se vačka. Neříkám že je to tvůj případ ale bůh ví-je to divné.
Mitsubishi Colt 1,5GLX :-)
Uživatelský avatar
denis
 
Příspěvky: 308
Registrován: pon lis 07, 2005 15:06
Bydliště: Opava

Příspěvekod Luděk Musil » stř říj 18, 2006 11:25

rastim píše:...mechanik na remeň pozeral, a povedal, že je OK - skutočne zuby boli ako nové...


Máš ještě ten řemen doma, nebo už letěl do kopřiv?
Chtělo by to ještě prozkoumat, zda-li příčinou roztržení byla vada materiálu, nebo je třeba hledat nějakou závadu ještě někde jinde. Protože aby se řemen trhnul ve volnoběhu ..... ? L.

Pche! Denis byl o trošku rychlejší. Aspoň je vidět, že myšlenka jde správným směrem. L.
Uživatelský avatar
Luděk Musil
 
Příspěvky: 10469
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov

Příspěvekod Hnojar » stř říj 18, 2006 11:37

nechtěl jsem to říkat ale je to tak, utrhne li se řemen, třeba na volnoběhu, tak motor sice chcípne - nemá palivo, netočí se rozdělovač, nesaje atp, ale klikovka setrvačností nějakou tu otáčku udělá...pokud ne, tak jsi tomu tím startérem jen dopomohl. Utržený řemen rozhodně není chyba Lady, trochu mi to připomíná takové ty praktiky jako že dát na Ladu ohoblované protektory a v hospě prohlašovat, že se s tím nedá na sněhu jezdit, protože to má lehký zadek. Nebo nechat vybít baterku a pak nadávat že to nejde v -25 st nahodit klikou, křáp jeden ruskej........Já jsem řemen taky utrh, na samaře, co byla stejně dobrá tak leda do hutě a chtěl jsem se jí zbavit, holt mě předběhla.....
Hnojar
 
Příspěvky: 296
Registrován: čtv lis 25, 2004 07:59
Bydliště: Orlová - opět :))))

Příspěvekod Hnojar » stř říj 18, 2006 11:47

rastim píše:Ďakujem, konečne nejaká rada. Auto mam cca 1 rok, ˇmotor som menil pred 2 mesiacmi (kúpil som motor 1,5, mechanik na remeň pozeral, a povedal, že je OK - skutočne zuby boli ako nové.)
Za ten 1 rok som dal auto vyvarit, nastriekat, vymenil som štartér, výfuk, vodnú pumpu, prečistil karburátor, vymenil olej v motore aj prevodovke, vymenil chlad. kvapalinu, sviečky, nový palec v rozdeľovači, dal motor pretesniť, vymenil som komplet všetky brzd. rúrky...
Toľko úkonov a peňazí som nevrazil do všetkých 3 škodoviek dohromady...

Kto si bez viny ...


Polovina toho je běžná procedura po koupi ojetiny, zbytek je daný tím , že jsi koupil vychytané ( odjeté a shnilé ) auto.............
Hnojar
 
Příspěvky: 296
Registrován: čtv lis 25, 2004 07:59
Bydliště: Orlová - opět :))))

Příspěvekod Marek » stř říj 18, 2006 11:58

Jinak osobně bych se přiklonil k opačnému postupu než navrhuje Luděk.

Nejprve bych nasadil a správně načasoval řemen, dotáhl jej dle návodu a pokusil se bez jiskry startovat (aby motor nemohl naskočit) - toto už i případně poškozenému motoru víc ublížit nemůže.
Pokud bude slyšet klasický zvuk, který vydává motor při protáčení startérem, nemuselo se nic stát. Potom bych demontoval svíčky a změřil kompresní tlaky - na základě výsledků měření se uvidí (motor je studený, takže komprese je samozřejmě nižší než u horkého motoru, ale aspoň takových 9-10 Bar na všech válcích by být mělo).
Pokud však motor bude vydávat zvuk jiný, netypický pro start (ztráta komprese na jednom či více válcích), rozhodl bych se pro demontáž hlavy. Nakopnutí je velmi pravděpodobné, nikoli však stoprocentní - malá šance, že se to nepotkalo, tu jistě je (pak by celá demontáž, montáž a přidružené práce byly k ničemu a stojí to zbytečné peníze).
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Marek
 
Příspěvky: 5266
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvekod rastim » stř říj 18, 2006 12:51

...ked mi auto zdochlo (este som netusil, ze je remen v muke) bol pri tom automechanik, snazili sme sa to natocit - zvuk motora bol normalny ...?
Uživatelský avatar
rastim
 
Příspěvky: 29
Registrován: stř čer 14, 2006 10:48
Bydliště: Prešov, SR

Příspěvekod Marek » stř říj 18, 2006 14:00

Nemohl být normální, protože pokud se netočí vačka, nemůže vznikat komprese a tudíž se to pouze protáčí naprázdno (jako kdyby byl motor bez svíček).
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Marek
 
Příspěvky: 5266
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Další

Zpět na Hnací soustava

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků