Stránka 1 z 1

AC pumpa - výmena

PříspěvekNapsal: pát zář 10, 2010 11:57
od andreykooo
Caute,
chystam sa menit AC pumpu na svojej samare. Stav sucasnej pumpy: vystupna rurka je uvolnena z cerpadla, membranka je puknuta a strunka vnutri je zhrdzavena a obavam sa ze dlho nevydrzi. Kedze nova pumpa stoji 13€, kupil som ju a vymenim ju.
Pocul som, ze pri montazi pumpy treba nastavit, ako velmi ma vytrcat "trn" (alebo ako to nazvat) z bloku, aby to bolo optimalne pre funkciu pumpy. Ak trci moc, dava sa tam este jedno tesnenie. Na klasikach trci vraj okolo 0,8-1,3mm.
Ja by som Vas, skusenych chcel poprosit, kto ma tuto vedomost o samarach, nech mi poradi. Ja literaturu zatial bohuzial nemam. Vopred dakujem za rady a skusenosti.
Andrej.

PříspěvekNapsal: pát zář 10, 2010 12:00
od Cory
andreykooo píše:0,8-1,3mm.


0,8-1,1mm na klasike (tuším) :wink:

PříspěvekNapsal: pát zář 10, 2010 12:20
od andreykooo
8) diky za opravu :)

PříspěvekNapsal: pát zář 10, 2010 17:22
od utia
Ahoj, ja jsem cerpadlo paliva menil za klasicke (ne ze samary, to jsem nesehnal), jen je treba je rozebrat a otocit druhou cast tak aby vystupni trubicka smerovala nahoru. Jinak nic vic jsem s tim nedelal, tesneni navic jsem myslim tenke daval ale uz nevim kolik to ma byt, proste aby to nebylo "natvrdo" nemelo by to doklepnout uplne dokonce, nevim jak to vysvetlit.... a funguje to dobre. Jen se mezi tesneni a "kov" dava nejaka pasta, bohuzel uz je to tak 3 roky kdy jsem to delel takze si nepamatuju jak se to jmenovalo...

Jsem technik jak prase :lol: :lol:

PříspěvekNapsal: pát zář 10, 2010 19:45
od andreykooo
Fuh :D okey nom ja som si dnes kupil v slovlade daku literaturu, idem to prestudovat, konecne som sa dostal domov. ked som sa pytal na to, kolko to ma trcat toho pana co tam bol, tak chvilku porozmyslal, som myslel ze povie konkretne cislo a povedal ze to treba prebrat so servisakmi, tak neviem ci nechcel povedat, abo nevedel. sam vsak povedal ze to mozno najdem v tych knihach.
pocuj, ked uz nevies nazov tej pasty, nevies aspon naco to bolo, akoze na dake naimpregnovanie tesnenia aby lepsie tesnilo? :D bo fakt neviem.
no a nech nedoklepe, to vsak zistim len za chodu nie? uf neviem ja nom.. :D asi to skusim s oboma a ak to v otackach nebude davat dost paliva, tak jedno tesnenie uberem a vyskusam. asi tak neviem no :shock:

PříspěvekNapsal: sob zář 11, 2010 13:05
od andreykooo
Vážení :)
docital som sa, ze na samare ma trn vytrcat 0,8 az 1,3mm :)

*opravil andrej

PříspěvekNapsal: ned lis 28, 2010 21:30
od andreykooo
Caute. Dlhsiu dobu mam na aute problem. Pri starte auto chyti, a v momente zdochne. Povedal by som, ze zmes buchne v jednom, dvoch valcoch = minie sa palivo v karbe a koniec. A potom musim dlhsie tocit starterom(5-10sekund, kym AC natiahne palivo), aby chytil.
Potom som v lete menil AC pumpu, co sa riesilo aj v tejto teme, zhruba odvtedy evidujem tento problem omnoho vyraznejsie, a to asi v takej miere, ze nestaci 5-10sekund tocit. Uz sa stalo aj to ze tocenim som pomaly vybil baterku, co bola blbost. Baterku som dobil, a dalsi pokus bol, ze som palivo napumpoval rucne. Vtedy bol start viac-menej bezproblemovy. V praxi. Denodenne teraz pumpujem palivo. Lenze vacsinou pridem k autu, a vacka je v polohe ked tlaci na membranu pumpy, a mne teda pumpovat nejde. Zaradim 5ku, a potlacim auto. Vacka netlaci uz na membranu, ja napumpujem palivo, nastartujem a idem. A dnes nasnezilo, a mne sa uz nedari potlacit auto, lebo sa mi smyka pod nohamy.
pripada problem na pumpu. Este v lete som ju zhodil, a skusal, Zapchal pritok, a pumpoval. A vznikol tam podtlak, cize zda sa ze "ventil" je asi vpohode. To iste na vystupe, ale nie podtlak, ale tlak (neviem to napisat ludsky). Pumpa sa zda byt OK. Dalej stare palivove hadicky som vymenil za nove, jak v motorovom priestore, tak aj pod sedackamy, z plavaka pod karoseriu. Vymenil som palivovy filter. Neviem co mam robit.
Najradsej by som tam dal nejake elektricke palivove cerpadlo, namiesto AC pumpy, ktora uz pred statrom natlaci palivo, a bude ho dodavat aj pocas chodu motoru. Zatial co viem, tak cerpadla sa asi vascinou nachadzaju v nadrzi spolu s plavakom. Neviete niekto, existuje cerpadlo vhodne na tento ucel co nestoji zrovna majland?
A vobec, nemam si kupit ine auto? Tieto problemy, spolu so zimnym obdobim mi robia celkmo depku :D

PříspěvekNapsal: pon lis 29, 2010 12:03
od utia
Ja to mam uplne stejne, obvzlast pri delsim stani v zime je umeni nastartovat, nastesti bydlim "na kopci" takze vetsinou to resim tak ze odbrzdim, samovolne necham auto rozjet a v pulce kopce zaradim trojku :D O neco lepsi je kdyz startuju na LPG ale ani tak zadny zazrak, proto se mi moc nechce verit ze problem je primo v palivove soustave, kdyz i jen pokusne napumpuju a s vytahlou hadickou od pumpy ke karburatoru "nastartuju" strika to jak blazen. Podle me je to nekde v plneni valcu, po chvilce premlouvani to uz pak jde... Takze jestli ti pomuze el. cerpadlo dej vedet pujdu do toho taky :shock:

PříspěvekNapsal: pon lis 29, 2010 12:59
od Cory
Ale predsa nie je mozne, aby sa vytratil benzin z casti pred palivovou pumpou :!: Andreykoo ma pred palivovou pumpou plastovy filtera ten je skoro prazdny! Takze bud netesni AC pumpa, alebo je vadny filter a chyta to niekde vzduch...

PříspěvekNapsal: pon lis 29, 2010 13:15
od dvk
Cory píše:Andreykoo ma pred palivovou pumpou plastovy filtera ten je skoro prazdny!

Toto vypadá divně, ale vůbec nic to neznamená. To samé mám na UAZu - před AC pumpou průhledný filtr ... zdánlivě úplně prázdný. Ale auto normálně běhá jak ďas a všechno funguje. Pumpa si natáhne benzín a jakmile se chytí spojitý proud, filtr se dál nenaplní, jakoby je zavzdušněný (za běhu motoru je hezky vidět, jak membrána filtru pulzuje). Myslím, že by musel být přesně kolmo dolů, aby pumpa z něho nejdřív vytahala všechen vzduch a pak teprve chytla "hladinu".

PříspěvekNapsal: pon lis 29, 2010 15:02
od Křečík Barbuška
Cory píše: ... Andreykoo ma pred palivovou pumpou plastovy filtera ten je skoro prazdny! Takze bud netesni AC pumpa, alebo je vadny filter a chyta to niekde vzduch...
Já to mám na obou autech úplně stejně. Jedno chytá na brnk, druhému benzín "padá", řekl bych, že příčinou jsou ventilky v palivovém čerpadle.

PříspěvekNapsal: stř pro 22, 2010 15:28
od MartasBrno
co tohle? http://auto.bazos.sk/inzerat/5559072/SK ... benzin.php akorát to chce zapojit ještě filtr, odbublinkovávač a vracečku kvůli chlazení. Takže asi blbé. Elektrické dělá ještě FACET... Problém je cena, hlavně za ten pierburg chtějí někteří třeba 2000,- .