Vykon - vyhledove

Moderátor: Moderátoři

Vykon - vyhledove

Příspěvekod utia » úte srp 25, 2009 11:20

Zdravim, mam samaru 1.3 a posledni dobou me docela zacina stvat celkem nizky vykon, jde mi o to ze casto jezdim dalnici Praha – Brno a zpet, na 5ty kvalt pri dobre vytocenem motoru (cca 3.5 t ot) po rovince udrzim jakztakz tech 130km/h, ovsem jakmile zacne nejaky kopec (I mirnejsi) motor to uz neutahne, radim ctyrku a v ostrejsich nebo delsich kopcich (hlavne pred Prahou) I trojku abych udrzel rychlost nad 100 km/h, nacez me ostatni auta predjizdeji a obcas mam pocit jestli by nebylo lepsi se zaradit do praveho pruhu mezi kamiony... Takze otazka je jak trochu zvysit vykon auta?
Beru to zatim jen VYHLEDOVE (kdo videl Chalupare vi o co go... :? )
1.jaky motor? Bez problemu asi samaracky 1.5, premyslel jsem jeste o motoru z Nivy, pasoval by tam bez vetsich problemu?
2.Mam v aute LPG, ktere pocita s 1.3 motorem, da se to bez vetsich investic upravit?
3.Bude pripadna vymena motoru legalni? Myslim kdyz zajdu na Konevku, nebudou mit soudruzi namitky?
4.Soucasny motor ma nabehano asi 85 tkm, neni to skoda se ho ted zbavovat? Za cca kolik se da sehnat jiny, vykonnejsi s rozumnymi nabehanymi km?
5.Jina rozumna uprava soucasneho motoru? Ma to cenu?

Toz diky za pripadne odpovedi :)
Dva dny nato seděl Pú na své větvi,
pohupoval nohama sem a tam,
vedle něj, stály čtyři hrníčky medu...
Uživatelský avatar
utia
 
Příspěvky: 405
Registrován: úte pro 13, 2005 14:57
Bydliště: Praha

Příspěvekod Saša » úte srp 25, 2009 11:35

Samaru neznám , ale nejspíš je tam něco špatně seřízené nebo "pokažené" . Samara je poměrně "moderní" koncepce a to i motoru a je mi divné že by nejela po D1 trvale 130 . V případě výměny motoru s LPG nebude problém .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
Saša
 
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvekod utia » úte srp 25, 2009 11:47

Coz o to tu 130ku po rovince udrzim, ale jakmile je sebemensi kopec musim bud podrazovat nebo se smirit ze spadnu kolem te stovky... Jde mi o to aby tahla na petku i na mirnejsich kopcich v soucasne dobe je petka jakesi udrzovani dosazene rychlosti na rovince, i pri plne seslapnutem plynu (v tomhle ji nestetrim) se otacky prakticky nezvedaji.. :cry:

PS mam petidverovou 2109, bohuzel s 1.3 motorem, pritom se 1.5 motor daval i do tridverovych a tedy i "lehcich" modelu. Myslim ze v tomto je rozdil docela znat...
Dva dny nato seděl Pú na své větvi,
pohupoval nohama sem a tam,
vedle něj, stály čtyři hrníčky medu...
Uživatelský avatar
utia
 
Příspěvky: 405
Registrován: úte pro 13, 2005 14:57
Bydliště: Praha

Příspěvekod Luděk Musil » úte srp 25, 2009 12:23

utia píše: ... premyslel jsem jeste o motoru z Nivy ...
Na to rovnou zapomeň - zcela jiná konstrukce
utia píše: ... LPG, ktere pocita s 1.3 ...
viz Saša - není problém
utia píše:Bez problemu asi samaracky 1.5
to zcela jistě a při troše umění i bez byroprůtahů
Saša píše: ... nejspíš je tam něco špatně seřízené ...
toť i můj názor - někde se vloudila nějaká chybička, počínaje filtry, svíčky, nastavení ... . L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Luděk Musil
 
Příspěvky: 10469
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov

Příspěvekod Wolf » úte srp 25, 2009 12:45

Nevím jak je na tom Samara, ale v tom pětidveřovém provedení to asi nebude velký rozdíl v porovnání s krátkou Felicií, alespoň myslím, prakticky to nemohu porovnat a tak je to jen odhad. Ale stále mám ještě v paměti mou někdejší zkušenost, kdy jsem také jel z Prahy do Brna a celou cestu jsem se sedmnáctistovkou "závodil" s Felicií. I když to není to správné slovo protože já jsem jel konstantně těch 130-135 km/h a na řidiči druhého vozu bylo evidentně při míjení vidět, že jenom těžce nese, že ho předjíždí žigulík. A tak jsme jeli skoro celou cestu tak, že do kopce jsem ho předjel, načež on to pak rozjel po rovině a hlavně z kopce a s vítězným výrazem předjel zase mne. Pro mne to bylo ale zábavné zpestření a tak jsem tuto "hru" docela uvítal. Já myslím, že i ta stovka do kopců je rychlost, kterou se vcelku rozumně dá cestovat. Motor z Nivy tam samozřejmě nejde, ale i kdyby šel, pocítil by jsi jeho sílu na spotřebě o kterou Ti jistě, soudě k provozu na LPG, jistě jde také. Takto máš alespoň slušnou spotřebu.
Wolf
 
Příspěvky: 1246
Registrován: úte čer 01, 2004 11:14
Bydliště: Kraj Lučanů

Příspěvekod utia » úte srp 25, 2009 12:50

Na spotrebu si nestezuju, necelych 9l/100km bez ohledu na styl jizdy. Ja to mam presne naopak, z kopce se ritim a do kopce me predjizdi kde co :D
Jinak auto je urzovane, nove svicky, fitry, olej, ted pujde do Sadske na serizeni ventilu.
Dva dny nato seděl Pú na své větvi,
pohupoval nohama sem a tam,
vedle něj, stály čtyři hrníčky medu...
Uživatelský avatar
utia
 
Příspěvky: 405
Registrován: úte pro 13, 2005 14:57
Bydliště: Praha

Příspěvekod Luděk Musil » úte srp 25, 2009 14:00

utia píše: ... do Sadske na serizeni ...
Tak ať se kromě těch ventilů podívají i na předstih.
Ještě k Wolfovýmu příspěvku: ta filcka na tom musela být taky nějak špatně. Vloni v srpnu jsem jel (po dlouhé době svou felicií combi) do Ostravy a zpátky ve čtyřech lidech, průměrná spotřeba dle complu 5,8 a po dálnici jsem se rozhodně neflákal - kopce nekopce pořád kiloštyrycet. L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Luděk Musil
 
Příspěvky: 10469
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov

Příspěvekod Cory » úte srp 25, 2009 16:57

mal som moznost jazdit na 5-dverovej samare 1,3 a hruza des, 5ku tam fakt netaha. Napada ma jedna moznost-kratsi diferencial zo samary 1,1.

PS: Videl som uz motor zo samary/110 v 05.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Cory
 
Příspěvky: 11568
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Příspěvekod Štěpán » úte srp 25, 2009 19:07

Motor z nivy nebo lady-zadokolky by do samary šel nacpat, akorát by se muselo předělávat chlazení a výfuk. Uchycení motoru na převodovku a ke kastli bude pasovat.

Můj názor ale je: Buď se s tím smiř a budeš jezdit za levno a nebo tam kopni blok o objemu 1,5l. Budeš mít o cca 5kW víc výkonu.

ps. Jinak moje samara jezdila při rychlosti od 120 do 135km/h za 7l/100km a maximálku měla tak kolem 145km/h ( 1,3l - 48kW )
Štěpán
 

Příspěvekod Pežot » stř srp 26, 2009 22:54

Mám 1,5 už asi rok a poviem Ti, že na 5tke to nieje žiadna sláva ani tu. :?

Maximálku mám na 175 (tachometrovo) čiže tých 165 to potiahne, spotreba neviem aká bola ale priemerka bola okolo 8,5 :wink:

No ale zas, chce to mať dobre nastavený motor. Lebo teraz mám trošku rozštelovaný karburátor a dá to sotva 150 :roll:
Pežot
 
Příspěvky: 137
Registrován: čtv črc 31, 2008 07:21
Bydliště: Bratislava


Zpět na Hnací soustava

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků

cron