Sviečky - aké kúpiť?

Moderátor: Moderátoři

Sviečky - aké kúpiť?

Příspěvekod andreykooo » stř kvě 06, 2009 17:10

Čaute. Tak ako vačšina vecí na mojom aute, tak aj sviečky sú ešte od výroby, napadlo ma kúpiť nové, len jaksi netuším nič o sviečkach, aké typy sú a pod. Tak prosím ctených rádcov, zatiahnite ma do "taja" sviečok, určite viete otom viac ako nejaký predavač vo forstingeri (snáď som sa nikoho nedotkol).
andreykooo
 
Příspěvky: 101
Registrován: ned kvě 04, 2008 16:08
Bydliště: Ba

Příspěvekod Pežot » stř kvě 06, 2009 17:18

Čo ja viem, tak sme nejaké nemecké menili za BRISK ale presný typ ti včul nepoviem, musel by som ísť pozrieť do auta a to je ďaleko :?
Pežot
 
Příspěvky: 137
Registrován: čtv črc 31, 2008 07:21
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Dusan » stř kvě 06, 2009 20:31

skus pozriet tu http://www.brisk.cz/index.php

v katalogu
Dusan
 
Příspěvky: 3864
Registrován: stř čer 02, 2004 17:29
Bydliště: Kosice-okolie

Příspěvekod 2108 » čtv kvě 07, 2009 10:30

tak stym si nerobim problem zajdem zahlasim sviecky do samary daju brisky vymenim zasa po 15tisicoch a je pohodafachci len je tam rozdiel ak mas plyn davaju sa ine sviecky a treba pozriet ci su to 14tky alebo 15tky
2108
 
Příspěvky: 47
Registrován: stř úno 11, 2009 11:01
Bydliště: dolny kubín

Příspěvekod Majo » čtv kvě 07, 2009 21:50

ak mas plyn tak plynari v zaujme vlastneho obohatenia spekuluju o inych svieckach aby ti co najdrahsie nanutili nejake co maju v ponuke. ovsem neuskodi dat "studensie" teda miesto L15YC napriklad L14YC. Brisk forever.....
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Uživatelský avatar
Majo
 
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen

Příspěvekod Teepee » čtv kvě 07, 2009 22:40

Názory se různí, na můj rekreační styl jízdy vždycky volím svíčky teplejší, tj. BRISK L15YC.
Bílý LADA a okřídlená spol.
Uživatelský avatar
Teepee
 
Příspěvky: 4248
Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
Bydliště: Praha západ

Příspěvekod Křečík Barbuška » pát kvě 08, 2009 05:54

Tady nejde o styl jízdy, ale o to, že na plyn jsou vhodnější studenější. Jen doplním, že v případě uhlíkových kabelů se v případě Brisků užívá L1xYC a měděných LR1xYC. Výše zmiňovaný tazatel na plyn tuším nejezdí a ani úprav na motoru nemá, takže ho ty chladnější svíčky mohou ponechat klidným.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
 
Příspěvky: 11021
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Příspěvekod Flipper Tom » pát kvě 08, 2009 08:16

nechci kecat ale mám za to že do samary brisk17
Uživatelský avatar
Flipper Tom
 
Příspěvky: 403
Registrován: úte čer 01, 2004 08:11
Bydliště: Liberec

Příspěvekod andreykooo » pát kvě 08, 2009 21:06

Presne tak, nemam plyn, jazdim na benzin, a upravy na motore tiez nemam.
Presne k tomuto som sa chcel dostat, spominate studene, teple sviecky, dalej cisla 14, 15, 17, podla typu kablu, presne k tomuto som sa chcel dostat. Najde sa odvazlivec, ktory bude ochotny mi napisat co vyjadruhu tie cisla, ake su studene/teple sviecky a preco su jedny sviecky na uhlikove kable a ine na medene? Moc dakujem. Pripadne ma odkazte na nejaku internetovu literaturu kde by som sa o tom nieco dozvedel.
andreykooo
 
Příspěvky: 101
Registrován: ned kvě 04, 2008 16:08
Bydliště: Ba

Příspěvekod Majo » sob kvě 09, 2009 21:02

skusim len tak z hlavy(ked tak ma niekto opravi)

Cisla udavaju teplotu - v podstate 14ky su najstudensie sviecky z tych menovanych. Presnejsie to udava schopnost sviecok odvadzat teplo. Cim ma motor vacsi kompresny pomer tym pri spalovani vznikaju vyssie teploty a tym studensie sviecky vyzaduje.

Uhlikove kable su kable neodrusene. Preto pri pouziti takychto kablov je potrebne pouzit odrusene sviecky. Tie nesu oznacenie R (napriklad LR14YC)
Ak pouzijeme napriklad silikonove kable, ktore su uz samotne odrusene mozme pouzit neodrusene svecky - L14YC napr....
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Uživatelský avatar
Majo
 
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen

Příspěvekod Dusan » sob kvě 09, 2009 23:09

Silikonove ...hm to su nejake polovodive ze :D

ALe vazne TAk ze uhlikove a (s odporovym vodicom) kable nepotrebuju sviecku ktora je odrusena ak to tak nazveme tj pouziješ L1xYC

medene kable na tie by si mal pouzit odrusene sviecky tj LR1xYC
Dusan
 
Příspěvky: 3864
Registrován: stř čer 02, 2004 17:29
Bydliště: Kosice-okolie

Příspěvekod andreykooo » pon kvě 11, 2009 17:26

Aha, cize suma sumarum, ci som dobre pochopil, ak dam do motora s nizkym kompresnym pomerom studene ci teple sviecky, tak je to ok, pretoze tam nevznika az take teplo aby sa nieco pokazilo, ale problem by bol az keby som dal teple sviecky do motora kde je velky kompresny pomer, hej?
A takisto, ak dam do motora odrusene sviecky a odrusene kable, tak je to ok, ale ak by som dal neodrusene sviecky a neodrusene kable, tak je problem, hej?
Btw. taketo kombinacie som napisal, len aby som si overil ci som to pochopil, nikoliv ze by som to tak chcel urobit. Prosim vysvetlit lepsie, ak je to blbost co som napisal teraz.
-Dalsia otazocka, keby ozaj v motore kam patria studene sviecky boli teple, tak co by sa "roztopili"? Alebo nieco ine by sa pokazilo?
-Tie kable/sviecky, co oni odrusuju? Co by sa pokazilo, keby bolo vsetko neodrusene?
EDIT.: diky za trpezlivost tim, co mi odpovedaju :)
andreykooo
 
Příspěvky: 101
Registrován: ned kvě 04, 2008 16:08
Bydliště: Ba

Příspěvekod Křečík Barbuška » pon kvě 11, 2009 19:13

Pokud bude kabel odporový a svíčka též s rezistorem, je nebezpečí, že by jiskra už nemusela být vyhovující. Pokud by jsi dal neodrušené kabely a obyčejnou svíčku je nebezpečí, že budeš rušička. Bylo by též vhodné, aby jsi si pořídil nějakého Tůmu přes Samaru, snad něco takového existuje. Též pohledej na fóru, neb tato problematika se tu řešila již několikrát.
Přílohy
sv.jpg
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
 
Příspěvky: 11021
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Příspěvekod andreykooo » pon kvě 11, 2009 19:36

Koko Loko,
fuha, tak toto bol dost dobry odstavcek, zaujimave.
neviem co je "Tůma", predpokladam ze asi nejaka prirucka, tak zhanal som nieco taketo
http://shop.ben.cz/Produkty.aspx?lang=cz&hl=jak+na+to
lenze na samaru to nevydali.
Posledne som si stiahol nieco pisane azbukou.
Raz som sa bavil s jednym clovekom na parkovisku, ked som este o aute len snival, ze si kupil samaru uz neviem kedy, a ze ke nej ma obrovsku prirucku, hrubu dajme tomu 2cm. Neviem kde to zohnal, predpokladam ze to bolo nieco starsie, ale ja mam len tu oranzovu, asi bola k autu, lebo aj foter ju ma, a aj ja som to nasiel v kufri svojho auta pri kupe.
andreykooo
 
Příspěvky: 101
Registrován: ned kvě 04, 2008 16:08
Bydliště: Ba

Příspěvekod 2108 » úte kvě 12, 2009 07:31

opravarensku prirucku kompletnu kupis v slovlade asi je to ta co si videl a4 asi tak 2cm hruba kupil som ju od nich je dobra komplet vôle aj ako na to v slovlade maju aj katalog nahradnych dielov tiez tejto velikosti
2108
 
Příspěvky: 47
Registrován: stř úno 11, 2009 11:01
Bydliště: dolny kubín

Další

Zpět na Hnací soustava

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků