Po zahřátí se motor dusí

Moderátor: Moderátoři

Po zahřátí se motor dusí

Příspěvekod Shotok » pát dub 17, 2009 16:01

Ahojte, žádám o radu. Moje "Laduška" 2108 prošla důkladným čištěním a seřízením karburátoru. Dělal to vyhlášený odborník a tak nepředpokládám, že by můj problém souvisel se špatným seštelováním karbecu! Za studena letí moje autko jako šutr, otáčky na volnoběh jsou okolo 800., motor přede jako kotě, jen co se zahřeje na provozní teplotu, začínají problémy! Jede pořád dobře, ale po zastavení, třeba před přechodem, okamžitě zdechne! S plným plynem pak jde nastartovat. Těsně před tím, než to začalo dělat, jsem asi dvakrát vyjel nádrž nadoraz! Je snad nějaké smítko v trysce, nebo něco takového? Nemá někdo s podobnou závadou zkušenost? Uvítám jakoukoliv radu! Díky a zlomte VAZ!!!
Shotok
Shotok
 
Příspěvky: 8
Registrován: pát dub 17, 2009 15:37
Bydliště: Zlín

Příspěvekod Křečík Barbuška » pát dub 17, 2009 19:47

Jen hádám, asi to bude blbost. Neodešla ti elektronika ekonomizéru? Zkus odpojit vodič z cívky na karburátoru a na zkoušku jej nahraď vodičem vedeným ze svorky +12V z cívky. Ventil tak bude po zapnutí zapalování pořád otevřený. Ještě by to mohlo někde přicucávat falešný vzduch, ale říkáš, že to měl v rukách znalý člověk. Výše zmíněná rada platí jen za předpokladu, že tam máš obyčejný Solex, jestli máš v motoru hodně hadiček, pokud tam máš těch ventilů na karburátoru víc a po zapnutí zapalování "cvrlikají", tak tam máš Axtec a to je v ... . Nemá to katalyzátor, že ne?
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
 
Příspěvky: 11022
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Příspěvekod Shotok » pát dub 17, 2009 20:46

Katalizátor to nemá. Ještě mě napadlo, asi hovadina, ale nedávno jsem měnil membránu na AC-pumpě. Nejsem si jistý, jestli jsem ji složil tak, jak byla před tím. Já se v tom moc nevyznám, jsem mechanik začátečník!!!
Shotok
Shotok
 
Příspěvky: 8
Registrován: pát dub 17, 2009 15:37
Bydliště: Zlín

Příspěvekod 2108 » sob dub 18, 2009 19:39

keby bola zla pumpa tak to by vôbec neslo ale robilo mi to ze normalne auto v pohode islo len na prechodoch alebo ked somzastavil skapalo na karburatoru som vymenil membranu a bolo zasa ok
2108
 
Příspěvky: 47
Registrován: stř úno 11, 2009 11:01
Bydliště: dolny kubín

Příspěvekod Shotok » sob dub 18, 2009 20:08

[quote="Koko Loko"]Jen hádám, asi to bude blbost. Neodešla ti elektronika ekonomizéru? Zkus odpojit vodič z cívky na karburátoru a na zkoušku jej nahraď vodičem vedeným ze svorky +12V z cívky. Ventil tak bude po zapnutí zapalování pořád otevřený. Ještě by to mohlo někde přicucávat falešný vzduch, ale říkáš, že to měl v rukách znalý člověk. Výše zmíněná rada platí jen za předpokladu, že tam máš obyčejný Solex, jestli máš v motoru hodně hadiček, pokud tam máš těch ventilů na karburátoru víc a po zapnutí zapalování "cvrlikají", tak tam máš Axtec a to je v ... . Nemá to katalyzátor, že ne?[/quote

Mám tam karburátor typu Solex, označení je: 2108-1107010, a je to s ekonomizérem. Dle tvé rady jsem zkusil elektroniku ekonomizéru a ta se zdá být funkční. Dnes jsem jel delší trasu a z kopce mi to střílelo do výfuku. To je taky "novinka"! Podle všeho se zdá, že je chyba v seřízení, ale to se mi nechce připustit! Ten chlapík, co mi to šteloval je vyhlášený odborník, karboše šteluje desítky let! Možná se "i mistr tesař" utnul?! Je pravda, že když viděl tu moji typu karbu, zhrozil se a prohlásil, že tyto "ruské kurvy" nemá vůbec rád!!! V pondělí se za ním stavím a uvidím. Zatím moc dík za pomoc a hojas, Shotok.
Shotok
Shotok
 
Příspěvky: 8
Registrován: pát dub 17, 2009 15:37
Bydliště: Zlín

Příspěvekod Shotok » sob dub 18, 2009 20:24

2108 píše:keby bola zla pumpa tak to by vôbec neslo ale robilo mi to ze normalne auto v pohode islo len na prechodoch alebo ked somzastavil skapalo na karburatoru som vymenil membranu a bolo zasa ok


Do cca 60-ti stupňů to krásně vrní, nad 60 se snižují otáčky a volnoběh chcípá. Může to být příznak vadné membrány? Dnes mi někdo říkal, že měl podobný problém na "Fáčku". Byla to přidřená klapka termostatu. Za prvé nevím co to je a za druhé nevím, jestli se to dá na "Samičce" najít! Jak jsem již napsal, jsem montér začátečník! Jinak, dík za radu, nahlédnu na tu membránu. Zdarec, Shotok.
Shotok
Shotok
 
Příspěvky: 8
Registrován: pát dub 17, 2009 15:37
Bydliště: Zlín

Příspěvekod zelvotron » ned dub 19, 2009 08:07

To jako termostatu chladícího okruhu, nebo nějakýho termostatu od automatickýho ovládání sytiče? To první najdeš mezi rozdělovačem a převodovkou a vedou do toho hadice od pumpy a chladiče a možná ještě nějaký tenký a to druhý nevím jestli samara vůbec má, protože má sytič ruční.

A tu palivovou pumpu jsi sundaval z motoru? Jestli jo, dal si pod ní zpátky podložku?
21113 >>> 21113 >>> 21113

Komu není rady, tomu není pomoci.
Uživatelský avatar
zelvotron
 
Příspěvky: 6273
Registrován: čtv lis 23, 2006 10:32
Bydliště: Praha

Příspěvekod 2108 » ned dub 19, 2009 13:01

termostat to snad nie ked bude vadny termostat tak sa môze hriat ked ostane stale zavrety a ked opacne ze ostane otvoreny tak mu dlho trva nez sa zohreje v zime sa nezohreje nic ine termostat neurobi sytic je na 2108 rucny takze tam ziaden termostat neni tipol by som membranu volnobehu
2108
 
Příspěvky: 47
Registrován: stř úno 11, 2009 11:01
Bydliště: dolny kubín

Příspěvekod 2108 » ned dub 19, 2009 13:06

mozno ti vravel klapka termostatu to asi ta co prepina sanie ked je studeny vzduch saje od vyfukoveho potrubia ked sa zohreje prepne a saje chladny zpredu môze byt za pokus by to stalo odpojis to raz dva
2108
 
Příspěvky: 47
Registrován: stř úno 11, 2009 11:01
Bydliště: dolny kubín

Příspěvekod Křečík Barbuška » ned dub 19, 2009 17:24

Spíše měl na mysli automatický sytič, některé Solexy tuto věc mají. Má výše zmíněný vůz v kabině táhlo přívěry vzduchu, nebo nemá?
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
 
Příspěvky: 11022
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Příspěvekod Cory » ned dub 19, 2009 17:35

Strielanie z vyfuku? Skus skontrolovat predstih. Ale ODPOJ hadicku z karburatora do rozdelovaca, pretoze ak je klapka nastavena tak, ze je velmi pootvorena, tak potom je aj predstih posunuty hore. A mozno ho (predstih) mechanik nastavil po nastaveni karbecu a bez odpojenej hadicky a problem je na svete. Ale ak vravis, ze je to skuseny mechanik, tak to by mu malo byt jasne
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Cory
 
Příspěvky: 11568
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Příspěvekod 2108 » úte dub 21, 2009 10:21

no ako si dopadol???? co si zistil??? uz je v pohode???
2108
 
Příspěvky: 47
Registrován: stř úno 11, 2009 11:01
Bydliště: dolny kubín

Příspěvekod Shotok » stř dub 22, 2009 19:38

Tak jsem konečně odhalil, kde byl problém!!! Byla to ta zpropadená "AC" pumpa!!! Měnil jsem tam membránu a nevšiml si, že je od výroby vadná!!! Membrány jsou stažené mezi dvěma plíšky a jeden z nich byl špatně opracovaný a netěsnil s tím druhým. Kolem té tyčky, která s tou membránou "lomcuje" nahoru a dolů, protékal benzin do motoru. Olej jsem měl plný benzinu! Když tam bylo nadbytek této zvláštní emulze, tlačila se přes gufera ventilů do přívodu ke vzduchovému hrnci a motor sám sebe dusil! Odpojil jsem tu hadici, co vede od hlavy k hrnci a bylo po problému! Teď mě čeká výměna oleje a snad to bude v poho. V každém případě děkuji všem, co se mi snažili poradit a přeji vám, ať vám to dobře táhne!!! Díky, Shotok.
Shotok
Shotok
 
Příspěvky: 8
Registrován: pát dub 17, 2009 15:37
Bydliště: Zlín

Příspěvekod Majo » čtv dub 23, 2009 08:48

tak parada, len upresnim ze AC pumpa je v karburatore a je to ta vec ktora pri stlaceni plynu nastrekuje benzin.....
to naboku motora jak do toho idu dve 8micky hadice je palivove cerpadlo :wink:
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Uživatelský avatar
Majo
 
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen

Příspěvekod zelvotron » čtv dub 23, 2009 13:17

21113 >>> 21113 >>> 21113

Komu není rady, tomu není pomoci.
Uživatelský avatar
zelvotron
 
Příspěvky: 6273
Registrován: čtv lis 23, 2006 10:32
Bydliště: Praha

Další

Zpět na Hnací soustava

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků