Stránka 1 z 2

Problémy s řízením po zvednutí Nivy

PříspěvekNapsal: sob črc 26, 2008 21:05
od Majo
Keďže som, ako je známe extrémista, podarilo sa mi podložkami docieliť zdvihnutie prednej nápravy Nivy o cca 15cm. Samozrejme som sa stretol s problémami, najväčším asi bolo, že pri vykrížení ostalo koleso visieť na tyči riadenia(preto sa mi aj pár krát podarilo prejsť zákrutu efektne po troch). Dostal som radu od nemenovaného návštevníka tohto fóra :twisted: , že mám prehodiť tiahla na kolesách a otočiť vonkajší čap. To som spravil a auto sa stalo neovládateľné. Počas jazdy sa totiž mení odklon(v brutálnom rozsahu) a tým že tyč riadenia nešla presne na stred kolesa, ale vyššie, menila sa z odklonom i zbiehavosť. a to o viac ako 20 stupňov. To v praxi spôsobilo, že pri akcelerácii išli kolesá do rozbiehavosti a pískali, takže pohnúť sa bez pozornosti okolia nemožné. Pri brzdení to bolo ešte horšie. Už pri miernom pribrzdení bola rozbiehavosť taká, že kolesá šli šmykom. Takže som dnes podišiel k radikálnej úprave a krajné tyče riadenia som prevaril. Auto sa správa rovnako ako pred zdvihnutím, takže spokojnosť maximálna. Prikladám fotky a nákres pre predstavu.

PříspěvekNapsal: sob črc 26, 2008 21:13
od Tommel
Hezké, to budu muset u sebe taky takto ? :lol:

PříspěvekNapsal: ned črc 27, 2008 19:41
od vik2
dobra prace. u tak velkeho nadzvedani to asi jinak nejde....
jen doufam ze se ti to neutrhne ve 140km/h ....

jeste bys mel prevarit poosy, aby nebyly tak zalomene klöuby :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

PříspěvekNapsal: ned črc 27, 2008 20:41
od Majo
myslim, ze sa to neurve. Prvykrat som mal zvaracku na MAX(230A). A ak nahodou tak sa to urve snad skor v terene nez na asfaltke....

PříspěvekNapsal: pon srp 11, 2008 21:34
od Radek
Toto je v podstatě naprosto bezpředmětný příspěvek, jen jsem chtěl vyjádřit svoje pocity.
Majo: velký respekt vůči čemukoliv, co na svých autech děláš, kotouče na zadní nápravě u Tvého kombíku jsou pro mě nedostižný sen, ale u Tvojí nivy nestačím zírat... Jak to říct - ty asi nepřestaneš, dokud z toho nebude Hummer, žejo :-)

PříspěvekNapsal: pon srp 11, 2008 21:49
od Nemo
Tuším, že Majo bude spokojený, až ho nějaky majitel Hummera pokorně požádá, jestli by ho milostivě se svým mocným ruským strojem nevytáhl z bláta. :mrgreen:

PříspěvekNapsal: čtv srp 14, 2008 20:29
od vik2
Majo prestane az ho v Jedovnici "pojezdím" se svoji seriovkou

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

PříspěvekNapsal: čtv srp 14, 2008 20:35
od Majo
dik Radku, Nemo 8-)


a Viku - hahaha, ftipne ako vzdy :-P

akurat ze to neprestanem ale zacnem :mrgreen:

Obavam sa ale, ze to sa ti na tych skodovackych gumach nepodari :lol: :lol:

Re: Problémy s řízením po zvednutí Nivy

PříspěvekNapsal: sob črc 14, 2012 07:53
od Netopýr
Majo píše:... Takže som dnes podišiel k radikálnej úprave a krajné tyče riadenia som prevaril. Auto sa správa rovnako ako pred zdvihnutím, takže spokojnosť maximálna. Prikladám fotky a nákres pre predstavu.


právě mě čeká komplet přečepování př. nápravy - jak tu úpravu převařením hodnotíš zpětně po několika letech ? :c)
má to smysl?

Net.

Re: Problémy s řízením po zvednutí Nivy

PříspěvekNapsal: sob črc 14, 2012 09:36
od vik2
pri kazdem setkani a spolecnem jezdeni se mu to posralo. Ohnulo nebo prasklo nebo zaseklo nebo neco jineho..........

Re: Problémy s řízením po zvednutí Nivy

PříspěvekNapsal: sob črc 14, 2012 11:50
od RIKIJAN
já nevím ale vepředu mám plocháč asi 2,5 cm pod miskou takže u kola bude ješte víc jak je páka a na řížení jsem nesahal na nezdá se zě by to dělalo problém a s vindaním stabilizatorem
jedini co mám problém trochu že mně mlátí pomocní čep řížení jemně do výfuku ale to bych musel upravit výfuk na to se spíš zaměř

a ten stabilizator že jsem vyndal jsem u nivky nepoznal skoro vubec jediny když potřebuju někam zahnout při rozjizděni v malí rychlosty

Re: Problémy s řízením po zvednutí Nivy

PříspěvekNapsal: sob črc 14, 2012 12:08
od Netopýr
OK, takže nechat klasiku :c)
mam nový gumídky, tak bych je nerad hnedka dodrbal špatnou geo :c)

Net.

Re: Problémy s řízením po zvednutí Nivy

PříspěvekNapsal: sob črc 14, 2012 13:18
od vik2
Rikijane,,, Majo to mel ponekud dost hodne zvednute :-D


jinak Terrano ma taky rizeni nic moc, a uz z vyroby ma tu variantu jeden cep nahoru, druhej dolu. Pri vetsim zvyseni je to dobre......

Re: Problémy s řízením po zvednutí Nivy

PříspěvekNapsal: sob črc 14, 2012 14:07
od Netopýr
mě furt přijde nejlepší to otočení čepů... asi si budu muset lehnout pod auto a zamyslet se :c)

Net.

Re: Problémy s řízením po zvednutí Nivy

PříspěvekNapsal: ned črc 15, 2012 20:57
od vik2
k tehlici je prisroubovana paka rizeni. tu musis vymenit levou za pravou a muzes cepy otocit.