Problémy s řízením po zvednutí Nivy

Moderátor: Moderátoři

Problémy s řízením po zvednutí Nivy

Příspěvekod Majo » sob črc 26, 2008 21:05

Keďže som, ako je známe extrémista, podarilo sa mi podložkami docieliť zdvihnutie prednej nápravy Nivy o cca 15cm. Samozrejme som sa stretol s problémami, najväčším asi bolo, že pri vykrížení ostalo koleso visieť na tyči riadenia(preto sa mi aj pár krát podarilo prejsť zákrutu efektne po troch). Dostal som radu od nemenovaného návštevníka tohto fóra :twisted: , že mám prehodiť tiahla na kolesách a otočiť vonkajší čap. To som spravil a auto sa stalo neovládateľné. Počas jazdy sa totiž mení odklon(v brutálnom rozsahu) a tým že tyč riadenia nešla presne na stred kolesa, ale vyššie, menila sa z odklonom i zbiehavosť. a to o viac ako 20 stupňov. To v praxi spôsobilo, že pri akcelerácii išli kolesá do rozbiehavosti a pískali, takže pohnúť sa bez pozornosti okolia nemožné. Pri brzdení to bolo ešte horšie. Už pri miernom pribrzdení bola rozbiehavosť taká, že kolesá šli šmykom. Takže som dnes podišiel k radikálnej úprave a krajné tyče riadenia som prevaril. Auto sa správa rovnako ako pred zdvihnutím, takže spokojnosť maximálna. Prikladám fotky a nákres pre predstavu.
Přílohy
nakres.JPG
nakres.JPG (11.52 KiB) Zobrazeno 5244 krát
Naposledy upravil Majo dne úte říj 13, 2009 08:30, celkově upraveno 1
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Uživatelský avatar
Majo
 
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen

Příspěvekod Tommel » sob črc 26, 2008 21:13

Hezké, to budu muset u sebe taky takto ? :lol:
Chatka 12 forever :mrgreen: . Buková drift challenge team. Aerodynamika je pro ty, co neumí ladit motor.

Nové vozy Lada, UAZ, GAZ, Kamaz z Ruska
Uživatelský avatar
Tommel
 
Příspěvky: 3252
Registrován: pon pro 20, 2004 10:44
Bydliště: Brno - HK

Příspěvekod vik2 » ned črc 27, 2008 19:41

dobra prace. u tak velkeho nadzvedani to asi jinak nejde....
jen doufam ze se ti to neutrhne ve 140km/h ....

jeste bys mel prevarit poosy, aby nebyly tak zalomene klöuby :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
LR Def 110 300Tdi

Rumunskej trip 2016
Rumunskej trip 2015
Montenegro 2014
Romania Nivama 2009
Uživatelský avatar
vik2
 
Příspěvky: 1904
Registrován: stř črc 20, 2005 14:39
Bydliště: ChomutOFF

Příspěvekod Majo » ned črc 27, 2008 20:41

myslim, ze sa to neurve. Prvykrat som mal zvaracku na MAX(230A). A ak nahodou tak sa to urve snad skor v terene nez na asfaltke....
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Uživatelský avatar
Majo
 
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen

Příspěvekod Radek » pon srp 11, 2008 21:34

Toto je v podstatě naprosto bezpředmětný příspěvek, jen jsem chtěl vyjádřit svoje pocity.
Majo: velký respekt vůči čemukoliv, co na svých autech děláš, kotouče na zadní nápravě u Tvého kombíku jsou pro mě nedostižný sen, ale u Tvojí nivy nestačím zírat... Jak to říct - ty asi nepřestaneš, dokud z toho nebude Hummer, žejo :-)
21053 - r.v. 1990 - mám od r. 1998 až navěky
2124 Niva - r.v. 1987 - měl jsem 2006-RIP 2015 (budiž jí slévárna lehká)
Uživatelský avatar
Radek
 
Příspěvky: 310
Registrován: čtv čer 03, 2004 13:10
Bydliště: Praha

Příspěvekod Nemo » pon srp 11, 2008 21:49

Tuším, že Majo bude spokojený, až ho nějaky majitel Hummera pokorně požádá, jestli by ho milostivě se svým mocným ruským strojem nevytáhl z bláta. :mrgreen:
[size=85]Lada ? - tím jezdit, není normální !
>2121- ? hniloba s velkou budoucností! Již vyvařená a bojeschopná.
Uživatelský avatar
Nemo
 
Příspěvky: 784
Registrován: stř pro 07, 2005 23:50
Bydliště: Praha-západ

Příspěvekod vik2 » čtv srp 14, 2008 20:29

Majo prestane az ho v Jedovnici "pojezdím" se svoji seriovkou

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
LR Def 110 300Tdi

Rumunskej trip 2016
Rumunskej trip 2015
Montenegro 2014
Romania Nivama 2009
Uživatelský avatar
vik2
 
Příspěvky: 1904
Registrován: stř črc 20, 2005 14:39
Bydliště: ChomutOFF

Příspěvekod Majo » čtv srp 14, 2008 20:35

dik Radku, Nemo 8-)


a Viku - hahaha, ftipne ako vzdy :-P

akurat ze to neprestanem ale zacnem :mrgreen:

Obavam sa ale, ze to sa ti na tych skodovackych gumach nepodari :lol: :lol:
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Uživatelský avatar
Majo
 
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen

Re: Problémy s řízením po zvednutí Nivy

Příspěvekod Netopýr » sob črc 14, 2012 07:53

Majo píše:... Takže som dnes podišiel k radikálnej úprave a krajné tyče riadenia som prevaril. Auto sa správa rovnako ako pred zdvihnutím, takže spokojnosť maximálna. Prikladám fotky a nákres pre predstavu.


právě mě čeká komplet přečepování př. nápravy - jak tu úpravu převařením hodnotíš zpětně po několika letech ? :c)
má to smysl?

Net.
Optimismus je způsoben nedostatkem informací...
Netopýr
 
Příspěvky: 288
Registrován: úte pro 16, 2008 09:08
Bydliště: Praha

Re: Problémy s řízením po zvednutí Nivy

Příspěvekod vik2 » sob črc 14, 2012 09:36

pri kazdem setkani a spolecnem jezdeni se mu to posralo. Ohnulo nebo prasklo nebo zaseklo nebo neco jineho..........
LR Def 110 300Tdi

Rumunskej trip 2016
Rumunskej trip 2015
Montenegro 2014
Romania Nivama 2009
Uživatelský avatar
vik2
 
Příspěvky: 1904
Registrován: stř črc 20, 2005 14:39
Bydliště: ChomutOFF

Re: Problémy s řízením po zvednutí Nivy

Příspěvekod RIKIJAN » sob črc 14, 2012 11:50

já nevím ale vepředu mám plocháč asi 2,5 cm pod miskou takže u kola bude ješte víc jak je páka a na řížení jsem nesahal na nezdá se zě by to dělalo problém a s vindaním stabilizatorem
jedini co mám problém trochu že mně mlátí pomocní čep řížení jemně do výfuku ale to bych musel upravit výfuk na to se spíš zaměř

a ten stabilizator že jsem vyndal jsem u nivky nepoznal skoro vubec jediny když potřebuju někam zahnout při rozjizděni v malí rychlosty
Lada Niva 1.7i GM praktik rok 1997 offroad
Lada Niva special 1,7i GM rok 2000 pracovní
Avia a11 trend
Aro M461
https://www.facebook.com/kovarriki
RIKIJAN
 
Příspěvky: 374
Registrován: pon črc 05, 2010 18:55
Bydliště: Náchod

Re: Problémy s řízením po zvednutí Nivy

Příspěvekod Netopýr » sob črc 14, 2012 12:08

OK, takže nechat klasiku :c)
mam nový gumídky, tak bych je nerad hnedka dodrbal špatnou geo :c)

Net.
Optimismus je způsoben nedostatkem informací...
Netopýr
 
Příspěvky: 288
Registrován: úte pro 16, 2008 09:08
Bydliště: Praha

Re: Problémy s řízením po zvednutí Nivy

Příspěvekod vik2 » sob črc 14, 2012 13:18

Rikijane,,, Majo to mel ponekud dost hodne zvednute :-D


jinak Terrano ma taky rizeni nic moc, a uz z vyroby ma tu variantu jeden cep nahoru, druhej dolu. Pri vetsim zvyseni je to dobre......
LR Def 110 300Tdi

Rumunskej trip 2016
Rumunskej trip 2015
Montenegro 2014
Romania Nivama 2009
Uživatelský avatar
vik2
 
Příspěvky: 1904
Registrován: stř črc 20, 2005 14:39
Bydliště: ChomutOFF

Re: Problémy s řízením po zvednutí Nivy

Příspěvekod Netopýr » sob črc 14, 2012 14:07

mě furt přijde nejlepší to otočení čepů... asi si budu muset lehnout pod auto a zamyslet se :c)

Net.
Optimismus je způsoben nedostatkem informací...
Netopýr
 
Příspěvky: 288
Registrován: úte pro 16, 2008 09:08
Bydliště: Praha

Re: Problémy s řízením po zvednutí Nivy

Příspěvekod vik2 » ned črc 15, 2012 20:57

k tehlici je prisroubovana paka rizeni. tu musis vymenit levou za pravou a muzes cepy otocit.
LR Def 110 300Tdi

Rumunskej trip 2016
Rumunskej trip 2015
Montenegro 2014
Romania Nivama 2009
Uživatelský avatar
vik2
 
Příspěvky: 1904
Registrován: stř črc 20, 2005 14:39
Bydliště: ChomutOFF

Další

Zpět na Hnací soustava

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků