od Majo » sob črc 26, 2008 21:05
Keďže som, ako je známe extrémista, podarilo sa mi podložkami docieliť zdvihnutie prednej nápravy Nivy o cca 15cm. Samozrejme som sa stretol s problémami, najväčším asi bolo, že pri vykrížení ostalo koleso visieť na tyči riadenia(preto sa mi aj pár krát podarilo prejsť zákrutu efektne po troch). Dostal som radu od nemenovaného návštevníka tohto fóra
, že mám prehodiť tiahla na kolesách a otočiť vonkajší čap. To som spravil a auto sa stalo neovládateľné. Počas jazdy sa totiž mení odklon(v brutálnom rozsahu) a tým že tyč riadenia nešla presne na stred kolesa, ale vyššie, menila sa z odklonom i zbiehavosť. a to o viac ako 20 stupňov. To v praxi spôsobilo, že pri akcelerácii išli kolesá do rozbiehavosti a pískali, takže pohnúť sa bez pozornosti okolia nemožné. Pri brzdení to bolo ešte horšie. Už pri miernom pribrzdení bola rozbiehavosť taká, že kolesá šli šmykom. Takže som dnes podišiel k radikálnej úprave a krajné tyče riadenia som prevaril. Auto sa správa rovnako ako pred zdvihnutím, takže spokojnosť maximálna. Prikladám fotky a nákres pre predstavu.
- Přílohy
-
- nakres.JPG (11.52 KiB) Zobrazeno 5244 krát
Naposledy upravil
Majo dne úte říj 13, 2009 08:30, celkově upraveno 1
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4