utopená Niva

Moderátor: Moderátoři

Příspěvekod matelko » pát led 08, 2010 14:59

kedze sa mi stalo nieco podobne (vid - http://www.youtube.com/watch?v=zkHUVftJuzg ) tak som si precital co vsetko treba spravit.. v podstate som povymienal vsetky naplne a filtre akurat ma zarazila jedna veta co pisal Majo a to : "Predpokladam ze na to kde vsade sa voda dostala si uz prisiel, najzakernejsie su miesta pod nadrzou(pod zadnymi sedackami) a v polke elektrickych komponentov, zalezi na tom ako dlho si vode ostal a kolko jej bolo v interieri" .. konkretne ma zaujima to miesto pod nadrzou? to treba nejako specialne vycistit? nevytecie odtial voda sama??

este jedna otazka.. ako odporucate vysusit sedacky.. mne to po cca 4 dnoch moc nevyschlo :(

inak myslite si ze keby som mal snorchel ze by to preslo cez tu vodu :) ?? ak si doma spravim snorchel nebudu mat s tym policajti problemy?? alebo treba na to nejaku homologizaciu?
Začíname -Lada niva 1.7I
Honda blackbird ešte nekončíme :)
matelko
 
Příspěvky: 79
Registrován: pon zář 21, 2009 08:00
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Saša » pát led 08, 2010 16:33

Škody na elektrice budou záležet na tom jak dlouho byla připojená baterie . V místech kde se nachází blízko u sabe +a- nebo rozdílný potenciál (hlavně konektory) , začne elektrolýza vody přičemž vzniká kyselina a tá "sežere" nejprve vše měděné a pak i železné kolem . Voda jako taková autu neublíží , nesmí ovšem dojít k nasátí většího množství do motoru (je nestlačitelná) a dojde k poškození ojnic .
Tedy rada: Co nejrychleji odpojit bateriji ! Pak vapkou vše umejt , interiér rozebrat a nechat vyschnout .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
Saša
 
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvekod Majo » pát led 08, 2010 17:03

pri tychto teplotach nevyshne samo nic. Najlepsie je to co najviac rozobrat a nechat rozobrate par dni niekde v teplej garazi.
Sedacky som musel nechat asi tyzden na radiatore...
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Uživatelský avatar
Majo
 
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen

Příspěvekod matelko » pát led 08, 2010 21:32

auto tri dni schlo.. motoru sa nic nestalo.. uz bezi v poriadku len ma zaujalo to miesto pod nadrzou .. to treba nejako specialne vycistit? alebo odtial voda vytecie sama??

apropo skoro vsetky konetkory sme skontrolovali porozpajali presprejovali kontoxom.. takze dufam ze to bude OK.. ak nie a zbadam niekde nieco zelene .. tak viem co je vo veci :)
Začíname -Lada niva 1.7I
Honda blackbird ešte nekončíme :)
matelko
 
Příspěvky: 79
Registrován: pon zář 21, 2009 08:00
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Majo » ned led 10, 2010 07:33

u mna voda spod nadrze nevytiekla. nie je tam ziadny otvor na vytekanie. A odparovat sa to bude dlho. Cisti sa to tak ze vyberies nadrz a vyutieras to dosucha :mrgreen:

A u elektriky je problem, ze ta voda natecie vsade - do relatok, riadiacich jednotiek.............. ja som mal este aj v trube :lol:
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Uživatelský avatar
Majo
 
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen

Příspěvekod jackfree » úte led 12, 2010 01:21

co se týče schnorchelu, je jasné že na autě samo domo dělaný nemá co dělat... doporučil bych ho udělat oddělávací... tak ho budu dělat já... příruba, gumová hadice a páska , tak bude spojenej s filterboxem, montáž cca 5 minut před brodem... uvaž kolikrát ho použiješ a jezdit s ním na nákupy atd... proč?
Uživatelský avatar
jackfree
 
Příspěvky: 126
Registrován: pon pro 01, 2008 02:29
Bydliště: Hradec Králové

Příspěvekod matelko » úte led 12, 2010 08:54

tak ked ho budes robikt hod sem nejake to foto pre inspiraciu :) mozno sa potom do toho pustim aj ja:)
Začíname -Lada niva 1.7I
Honda blackbird ešte nekončíme :)
matelko
 
Příspěvky: 79
Registrován: pon zář 21, 2009 08:00
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod vik2 » úte led 12, 2010 09:11

kupodivu se to uz resilo:
http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php?t=11578

pokud se chcete dal bvit o snorchelu, piste to do tematu v odkazu
LR Def 110 300Tdi

Rumunskej trip 2016
Rumunskej trip 2015
Montenegro 2014
Romania Nivama 2009
Uživatelský avatar
vik2
 
Příspěvky: 1904
Registrován: stř črc 20, 2005 14:39
Bydliště: ChomutOFF

Příspěvekod jiri.k » ned srp 08, 2010 11:37

tak co na aute udelat jako pripravu na brodeni je teoreticky jasne. Ale nevi nekdo z hlavy, jake trubicky jsou potřeba na odvetrani difů a špajzek? tedy průměr, přibližná dékla a materiál? Chtěl bych je koupit ještě předtím, než se dám do práce..
jiri.k
 
Příspěvky: 228
Registrován: sob črc 25, 2009 19:27
Bydliště: hradec kralove

Příspěvekod vik2 » pon srp 09, 2010 07:28

8mm
a delka zalezi na tom kam az to chces vyvadet.
LR Def 110 300Tdi

Rumunskej trip 2016
Rumunskej trip 2015
Montenegro 2014
Romania Nivama 2009
Uživatelský avatar
vik2
 
Příspěvky: 1904
Registrován: stř črc 20, 2005 14:39
Bydliště: ChomutOFF

Příspěvekod Luděk Musil » pon srp 09, 2010 08:35

vik2 píše:8mm
a delka zalezi na tom kam az to chces vyvadet.
, resp. jak hluboko chceš brodit. Dávej však potor, aby se Tvůj motor nechtěl přesvědčit o téměř nulové stlačitelnosti vody :P . L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Luděk Musil
 
Příspěvky: 10476
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov

Příspěvekod jiri.k » pon srp 09, 2010 13:40

koupim radeji hadicky vic, muze se hodit. Musi se take nejak osetrit nadrz? na vodu motor malo tahne...???
jiri.k
 
Příspěvky: 228
Registrován: sob črc 25, 2009 19:27
Bydliště: hradec kralove

Příspěvekod vik2 » úte srp 10, 2010 11:42

ja jsem si radeji snorchl nedelal. znam se. jak tam bude, budu porad nekde potopenej.
takhle se musim kontrolovat a to je pro auto lepsi.

Ale napravy a prevodovky urcite odvzdusni, uz jen proto ze se pak z nich vubec netlaci olej pres gufera ven. Coz me delalo....
LR Def 110 300Tdi

Rumunskej trip 2016
Rumunskej trip 2015
Montenegro 2014
Romania Nivama 2009
Uživatelský avatar
vik2
 
Příspěvky: 1904
Registrován: stř črc 20, 2005 14:39
Bydliště: ChomutOFF

Re: utopená Niva

Příspěvekod Ondra1,7mpi » pon lis 07, 2016 17:25

zdravím
před týdnem jsem brodil a asi rychle sem do toho vlítnul a v louži to zdechlo, až při výjezdu v záklonu, a nešlo to nastartovat, jednou dvakrát otočila a cvak a nic... pak jsem ji metr popotáh hubcukem a naskočila, neměla výkon a kuckala, po ujetí asi 20 km dobrý... nevíte čím to mohlo být? případně jak tomu předejít? není nijak upravená prostě série a voda byla hlubší než jsem čekal...
Přílohy
IMG0503A.jpg
Diesel not died... Peugeot + lada = the best off offroad -Lada Niva 1.9TD
Uživatelský avatar
Ondra1,7mpi
 
Příspěvky: 1447
Registrován: stř říj 07, 2015 20:04
Bydliště: Javořice - vysočina

Re: utopená Niva

Příspěvekod Luděk Ondrůch » pon lis 07, 2016 17:34

Dostala se ti voda do sání.
Pokud tomu chceš předejít tak buď nejezdi rychle do vody aby nezalila sání, nebo si pořiď šnorchl.
Doporučil bych ti vyměnit všechny oleje, je velká pravděpodobnost že se ti do nich dostala voda přes odvzdušňováky.
VAZ 1117
Uživatelský avatar
Luděk Ondrůch
 
Příspěvky: 1499
Registrován: pon srp 01, 2005 12:59
Bydliště: Brno

PředchozíDalší

Zpět na Hnací soustava

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků

cron