Stránka 1 z 2

Ložisko v předním kole

PříspěvekNapsal: úte čer 10, 2008 18:47
od Motyka
Mám obr problém. Vůle v ložisku v předním kole. Podle návodu na foru jsem sundal třmen brzdy a podle instrukce použil napřed sílu, potom hrubou sílu a nakonec velice hrubou sílu, ale nepodařilo se mi sundat unašeč s kotoučem. Tak jsem to sundal z čepů celé, s tím,že na ponku si s tím poradím, ale ani tady se nedařilo. V současné době mám jako výsledek rozbitý(rozlámaný) kotouč, omlácené ruce a to vysypané ložisko je tam pořád a vůbec se to nechce hnout. Máte někdo nejakou fintu?

PříspěvekNapsal: stř led 07, 2009 20:18
od kk307ae
no ja som mal taky isty problem a nakoniec som prisiel nato ze som mal vcudu aj kotuc aj naboj

PříspěvekNapsal: stř led 07, 2009 20:44
od Luděk Ondrůch
Motyko: Zkus pouzdro náboje uchytit do ponku a za pomocí kulatiny vyrazit náboj zezadu. Pravděpodobně budeš mít stejný problém jako já a to roztemovanej konec hřídele a nechce se mu projít přes ložisko.

DOPLNĚNÍ

PříspěvekNapsal: stř říj 14, 2009 07:17
od Majo
utažení ložisek:

tusim 27Nm, lenze malokto ma taky maly momentak...

proste to zatoc rukou trochu silnejsie, pretoc kotucom aby si lozisko dosadlo a maticu povol a nasledne utiahni s citom. Kotucom musis otacat bez drhnutia, ale nesmie byt na lozisku vola...

vik2:
vik2 píše:jj jak pise Majo, s citem.........

ja to delam tak, ze utahuju dokud ma lozisku vykl, a pak, kdyz uz neni, tak este malinko, 10 stupnu.
Kdyz jsi daval nove, je dobre to nejprve utahnout nafest!!!! otocit parkrat, pak povolit a uz nastavit.

Jinak zasadne to utahuj s nandanym kolem, je tam vetsi paka a citis tu vuli.

Dalsi, pokud bys mel spatnej nekerej cep, tak budes vuli cejtit stale, tak bacha...

Re: Ložisko v předním kole

PříspěvekNapsal: pon zář 01, 2014 19:36
od Greenhorn
Snad mi někdo poradí - dovezl jsem si jetou Nivu z D, 2009, 34 000Km. Asi po 500km jsem zjistil extrémní úbytek vzorku předních pneumatik. Maník na geometrii mi řekl že to nemá ani cenu dělat, že je tam vůle na ložiscích. Našel jsem si e-shop M-car Otrokovice a zavolal tam co je třeba na výměnu ložisek - bylo mi řečeno na jedno kolo 2xložisko,1xgufero,1xmatice. Teď jsem rozebral jedno kolo a zjistil, že tam jsou gufera dvě a navíc nějaké plechové s plechovou podložkou (kroužkem) mezi guferem a ložiskem.
1.Můžu tam dát ty plastové gufera (http://www.lada-dily.cz/produkty/detail ... 22173.html) které jsem koupil? A co ten plechový kroužek, mám ho tam dát i s tím plastovým guferem?
2.Jak jsem teď zjistil tak to asi měním zbytečně protože ty ložiska stačí pouze utáhnout (není to moc starý vůz a má poměrně málo najeto) - přemýšlím tedy dodělat to jedno kolo a to druhé zkusit pouze dotáhnout - je to rozumné řešení?

Re: Ložisko v předním kole

PříspěvekNapsal: pon zář 01, 2014 21:43
od Majo
dotiahnut/prekontrolovat to mozes, po par tkm ak sa objavi vola znova, tak je jasne ze je lozisko na vymenu. Rozhodne ubytok vzorku bude geometriou, takze po dotiahnuti/odstraneni vole bude nevyhnutne nastavit minimalne zbiehavost, idealne komplet.

Re: Ložisko v předním kole

PříspěvekNapsal: pát pro 29, 2017 22:10
od Rankl
chystám se na výměnu ložisek předního kola, je možné použít již ježděná ložiska? Mám vymontované originální, nemají moc najeto. Ne že bych byl lakomý, jen mě láká kvalita originálního dílu. Něbo vznikne přendáním či prohozením stran a novým dotažením nějaký problem a je nutné vždy použít nová ložiska?

Re: Ložisko v předním kole

PříspěvekNapsal: pát pro 29, 2017 22:27
od martas
Pokud o nich víš, že jsou v pořádku tak proč ne... vyčistit, vazelína a jedem...

Re: Ložisko v předním kole

PříspěvekNapsal: sob pro 30, 2017 22:39
od Rankl
paráda, zkusím to,
jaké dáváte mazivo? Minule jsem dával myslím LA2, tak jestli neni něco lepšího?

Re: Ložisko v předním kole

PříspěvekNapsal: ned pro 31, 2017 08:11
od Majo
To je v pohode. Ono to na Nive stejne neumrie na vyschnutie vazeliny. Najdolezitejsie je spravne dotiahnutie.

Re: Ložisko v předním kole

PříspěvekNapsal: ned led 07, 2018 21:14
od Rankl
z toho co čtu na začátku tématu mi jímá hrůza. Kotouč mi taky nejde vyndat, zasekává se hned v tom krajním ložisku. Mam to již sundané z vozu, použil jsem sílu, bylo to málo. Vůle v ložisku byla značná, poznal jsem to ale až podle zvuku a uahřatého kola. Hrozí tedy, že pokud se mi to podaří vymlátit, tak bude vnitřek náboje vydřený nebo jinak poškozený? Kotouč mám, s náboje, je to horši. Pomůže nějaké zahřávání? Odvrtat to asi jentak nepujde, že? Ta ložiska vydržela 140 tisíc, je to málo?

Re: Ložisko v předním kole

PříspěvekNapsal: ned led 07, 2018 21:40
od Majo
Loziska co vydrzali 140tkm su zazracne :wink:
Ono je dost pravdepodobne, ze ked uz to ma tak znacnu volu tak sa pretocilo a znicilo stredove ulozenie a bude treba novy naboj.
Ale nie je to nic strasne, stoji to pomerne malo...

Re: Ložisko v předním kole

PříspěvekNapsal: ned led 07, 2018 22:06
od Rankl
sem to popletl- náboj - to uvnitř mam. Odchází i ten otočný čep (http://www.lada-dily.cz/produkty/detail ... 23146.html)? To by bylo horší.

Re: Ložisko v předním kole

PříspěvekNapsal: ned led 07, 2018 22:40
od Majo
To sa oplati kupit pouzite, hlavne ak vies ze je to kupovane v dobrom stave. Alebo to ide upravit na loziska napr z BMW, ale to uz vyzaduje trosku lepsie vybavenie...

Ono sa v tomto pripade netreba bat pouzit silu, pretoze ak je to uz mrtve, tak je to jedno, ak neni, tak pri rozoberani je to dost problem pokazit, i ked... vsetko sa da :-D

Re: Ložisko v předním kole

PříspěvekNapsal: ned led 07, 2018 22:49
od Rankl
V následujících dnech do toho uděřim, uvidíme. Nejvíc na tom nesnášim ten plechový štít, špatně se s ním manipuluje, upnout to pořádně nejde, no bídá. Ložiska už jsem rozdělával několikrát ale takovéhle potíže mám prvně...