Brzdy NIVA - kotouče bubny výměna

Moderátor: Moderátoři

Brzdy NIVA - kotouče bubny výměna

Příspěvekod Koudi » pát kvě 30, 2008 08:50

Zdravím všechny,

chci sundat brzdové kotouče a zadní bubny kvůli výměně brzd desek a osoustružení.
Ještě jsem to nikdy nedělal a proto se chci zeptat jak na to?
1) Jak poznám že matka na předním kole je dotažena tak akorát? abych nepoškodi ložiska?
Naposledy upravil Koudi dne úte říj 13, 2009 08:31, celkově upraveno 1
Koudi
 
Příspěvky: 26
Registrován: čtv pro 06, 2007 07:46
Bydliště: Opava

Příspěvekod Luděk Ondrůch » pát kvě 30, 2008 10:39

Předek:
1). Zvedneš předek na hever.
2). Sundáš kolo.
3). Odšroubuješ brzdový třmen, sundáš jej a pověsíš na kus drátu bokem aby nevisel na hadicích.
4). Odšroubuješ středovou matici náboje kola.
5). Vezmeš za kotouč a vytáhneš ho i s nábojem ven (chce to použít hrubou sílu)
6). Paličkou vyklepneš 5 šroubů upevnění kola a náboj ti vypadne z kotouče.
7). Vyměníš přední gufero na pouzdru náboje.
Při montáži postupuješ opačným způsobem, akorát při nasazování náboje do pouzdra si přidrž zezadu poloosu.
Pokud má kotouč menší sílu než 10 mm tak nemá smysl jej soustružit ale kup novej.
Matici dotahuj do okamžiku kdy se kolo přestává volně otáčet, poté ji nepatrně povol. Utažení matice zkontroluj po ujetí zhruba 50 km, občas si to sedne a je potřeba dotáhnout.

Zadek:

1). Zvedni zadní nápravu.
2). Sundej kolo.
3). Odšroubuj dva šrouby co drží buben k poloose.
4). Stáhni buben (když to nepůjde tak použij velmi hrubou sílu občas se mu nechce)
5). Očisti konec poloosy šmirglpapírem aby šel buben volně nasadit.
Uživatelský avatar
Luděk Ondrůch
 
Příspěvky: 1499
Registrován: pon srp 01, 2005 12:59
Bydliště: Brno

Příspěvekod Koudi » pát kvě 30, 2008 10:56

Díky za radu vypádá to jednoduše tak doufám že to tak bude.

Soustružím kotouče kvůli tomu, že mi vibruje pedál při brždění doufám že to pomůže...

O víkendu se na to vrhnu.

Jinak ještě jednou díky.
Koudi
 
Příspěvky: 26
Registrován: čtv pro 06, 2007 07:46
Bydliště: Opava

Příspěvekod Koudi » čtv čer 05, 2008 20:10

Ještě mám dotaz jak s tím zadním bubnem dolů, předek šel OK, ale zadku se za žádnou cenu nechce, stahovákem se už mi podařilo vylomit kus hliníkového vnějšího okraje. Má někdo na to nějakou fintu??? Prosím o pomoc!!!!
Koudi
 
Příspěvky: 26
Registrován: čtv pro 06, 2007 07:46
Bydliště: Opava

Příspěvekod Křečík Barbuška » čtv čer 05, 2008 20:24

Mno jedna metoda tu je, zapřít čumák o rantl, zvednout jedno zadní kolo, sejmout ho, odšroubovat ty dva šroubečky, auto pořádně podložit, nastartovat, roztočit a hamstnout na brzdu, někdy to lze utrhnout.

Edit: Aha, Niva, tak to nečtěte.
Naposledy upravil Křečík Barbuška dne čtv čer 05, 2008 20:38, celkově upraveno 1
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
 
Příspěvky: 11022
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Příspěvekod Luděk Ondrůch » čtv čer 05, 2008 20:32

Koko Loko píše:Mno jedna metoda tu je, zapřít čumák o rantl, zvednout jedno zadní kolo, sejmout ho, odšroubovat ty dva šroubečky, auto pořádně podložit, nastartovat, roztočit a hamstnout na brzdu, někdy to lze utrhnout.

Nevěř mu, kecá :P Bych chtěl vidět jak by se ten buben protočil přes těch pět šteftů co lezou s poloosy přes buben. Drastická metoda je vzít vrtačku, buben kolem poloosy odvrtat strhnout a poloosu pořádně obrousit.
Uživatelský avatar
Luděk Ondrůch
 
Příspěvky: 1499
Registrován: pon srp 01, 2005 12:59
Bydliště: Brno

Příspěvekod Cory » čtv čer 05, 2008 20:35

Ja som nieco podobne robil dnes, ale nie na nive ale na svojej 05. Kamoška Boshka (flexa) mi pomohla rozrezat bubon a bolo vsetko v poriadku
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Cory
 
Příspěvky: 11568
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Příspěvekod Křečík Barbuška » čtv čer 05, 2008 20:36

Byl jsem chvilku na vážkách jestli to mám psát neb jsem si nebyl jist co tazatel vlastně má za popelnici, teď jsem si přečetl, že jsem v Niva sekci, takže nic :mrgreen: , kua, už sem nikdy ani nepáchnu, fuj :P .
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
 
Příspěvky: 11022
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Příspěvekod Koudi » pát čer 06, 2008 09:20

A jiný způsob kterým by šel buben zachránit nejspíš není co?
Koudi
 
Příspěvky: 26
Registrován: čtv pro 06, 2007 07:46
Bydliště: Opava

Příspěvekod Cory » pát čer 06, 2008 09:39

hmmm....vacsinou to drzi okolo stredovej diery, takze pri nasadzovani noveho bubna poriadne vybrusit poloos v mieste, kde sa dotyka bubna, strieknut farbou a namazat vazelinou, aby to tak nehrdzavelo.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Cory
 
Příspěvky: 11568
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Příspěvekod Majo » pát čer 06, 2008 10:10

ked to drzi na stredovej diere tak pomoze kladivo
ale ono to vacsinou drzi prave na tom ze ako sa bubon derie vznika v nom drazka a pakne sa roztiahnu a drhnu....
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Uživatelský avatar
Majo
 
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen

Příspěvekod Cory » pát čer 06, 2008 10:13

Mne to drzalo na stredovej diere. Kladivo??? pouzil som, kym som nepoodlamoval ten okraj :twisted:
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Cory
 
Příspěvky: 11568
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Příspěvekod Majo » pát čer 06, 2008 10:22

ehm, nebuchat po okraji :evil:
buchat po strede tam kde je polos aby sa neprehol bubon, ale aby len narazom odskocila hrdza a oddelil sa od polosy :P
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Uživatelský avatar
Majo
 
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen

Příspěvekod Cory » pát čer 06, 2008 10:35

skusal som, neslo :evil: . Ale vravim, pomohla Kamoška Boshka. Ked som potom pozeral na tu hrdzu, tak jazis maria.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Cory
 
Příspěvky: 11568
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re:

Příspěvekod baumi » pon říj 07, 2013 17:28

Luděk Ondrůch

Zadek:

1). Zvedni zadní nápravu.
2). Sundej kolo.
3). Odšroubuj dva šrouby co drží buben k poloose.
4). Stáhni buben (když to nepůjde tak použij velmi hrubou sílu občas se mu nechce)
5). Očisti konec poloosy šmirglpapírem aby šel buben volně nasadit.[/quote]

Omlouvám se, ale co znamená použij velmi hrubou sílu?
Vždyť je ten buben z nějaké slitiny hliníku. Ránu kladivem to nevydrží a rozřezávat flexou (jak jsem se zde dočetl) je mi docela proti srsti. Přeci jen bych ten buben ještě potřeboval. Ale sundat se mi jej nepodařilo. Má to jít i s tím středem, nebo? Jsou nějaké výstupky, jakoby na klíč, nebo co.
baumi
 
Příspěvky: 34
Registrován: pon říj 17, 2011 13:58
Bydliště: Mariánské Lázně, okres Cheb

Další

Zpět na Hnací soustava

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků